הטיול המושלם: בכירים במשק מספרים האם ומתי יצאו לחופשה

והפעם: חיים זר, סמנכ"ל GIGI מעבדות קוסמטיקה; וד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש

הלה וניצן הדס  / צילום: ניצן הדס
הלה וניצן הדס / צילום: ניצן הדס

יוצאים לחופש

חיים זר, סמנכ"ל GIGI מעבדות קוסמטיקה: "נסעתי עם הגברים במשפחה לסין לכבוד יום הולדת 60"

- לאן ועם מי יצאת לחופשה?

"לכבוד יום הולדתי ה-60 החלטנו הגברים של המשפחה לטוס לסין. טסתי שני האחים שלי, אבי ורוני, האחיין שלי, עומרי, ובני ניל בן ה-17".

- למה בחרת דווקא ביעד הזה?

"במסגרת עבודתי נסעתי הרבה לסין, אבל אף פעם לא יצא לי לטייל שם. התרבות ואורח החיים במקום הובילה להחלטה לצאת לטיול בבייג'ין. מניסיון שלי בנסיעות למזרח הרחוק, החלטתי לקחת מדריכה, שתלווה אותנו בסיורים בעיר.

"הביקור בכיכר טיאנאנמן בבייג'ין היה לי חשוב במיוחד, בעיקר בגלל הזיכרון של התמונה הידועה שפורסמה ב-1989 של האדם הבודד העומד במחאה מול שיירה של טנקים. הכיכר היא אחת האטרקציות המרכזיות של בייג'ין. עוד ביקור "חובה" שעשינו בעיר היה בחומה הסינית. כדי ליהנות מיופיה של החומה, יצאנו לטיול של יום שלם, הכולל את הנסיעה והטיפוס לחומה המרשימה".

- לכמה זמן נסעתם?

"שבוע ימים. מבחינתי, זה בדיוק מספר הימים המספק לנסיעה כזאת, כולל הטיסות".

- מה החופשה המהנה ביותר שהיית בה?

"חופשה בכרתים, בכפר הנופש Amirandes. מקום מדהים ומפנק, שחוסך את הטיסה הארוכה לתאילנד ואינו מאפשר כניסה לילדים קטנים - מה שתורם לחופשה שקטה, שלווה ומפנקת".

חיים אבי רוני ניל ועומרי זר  / צילום: עידו לוי
 חיים אבי רוני ניל ועומרי זר / צילום: עידו לוי

חולמים על חופש

ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש: "נשארתי הקיץ בארץ בעיקר בגלל הסבתאות"

- מדוע אינך יוצאת לחופשה הקיץ?

"הקיץ הוא התקופה הכי סוערת בעמותת אנוש, שבה אנו נערכים לתוכניות העבודה השנתיות. בהיבט השיקומי מדובר בתקופה נפיצה ושבירה עבור מתמודדים עם מגבלה נפשית. אישית, אחת הסיבות העיקריות שמשאירות אותי בארץ היא הסבתאות. החופש הגדול הוא תקופה מאתגרת להורים, וכך גם עבור ילדי, ואם יש ביכולתי לעזור ולבלות זמן איכות עם נכדי, אדחה ללא ספק את החופשה".

- האם תצאי לחופשה במועד אחר?

"בוודאי. בדרך-כלל, אני מתכננת כך שאסע בשבוע הראשון של ספטמבר. מבחינתי, זהו זמן יותר רגוע מבחינה מקצועית, שבו הכל פחות או יותר מוכן, ואני יכולה לצאת ולנפוש בנחת.

"עמותת אנוש היא ארגון נשי וצעיר ברובו, ובתחילת ספטמבר אנו פועלים בהילוך המותאם לצורכי העובדים לקליטת ילדיהם במסגרות הלימוד. אני, לעומתם, כבר לא בשלב שאני צריכה לשלב ילדים במסגרות לימודיות, ולכן זהו הזמן הטוב ביותר עבורי לחופש יזום".

- לאן תרצי לצאת לחופשה בעתיד?

"הבחירה שלי ברוב המקרים תהיה לטוס לחופש בארה"ב, אף שהשנה גם פורטוגל עלתה כיעד אופציונלי. אני אוהבת במיוחד את ניו-יורק, שמשרה עליי באופן מוזר שלווה ורוגע.

"נוסף על כך, אני חברה בוועדת מייעצת בינלאומית של יחידת השותפויות בסוכנות היהודית PGC, 'שותפות ביחד', ופעילה בשותפות מודיעין-רוצ'סטר, ניו-יורק - פעילויות שדורשות ממני ביקורים תכופים באזור".

- עם מי תרצי לצאת לחופשה?

"עם ניצן, בתי האהובה. היא יודעת ליהנות ולעשות חיים, והיא סוחפת אותי אחריה. פשוט כיף להיות אתה. גם לה יש חברים בניו-יורק, שאתם היא נפגשת - מה שמשאיר לי גם זמן פנוי לעצמי".

- את מעדיפה לצאת לחופשה בקיץ?

"לא. אחרי הקיץ, הרבה פחות עמוס בתיירים והרבה פחות חם. ספטמבר מביא אתו בשורה של משב אוויר נעים ורענן, שמטיב עם החופשה".

- מהי החופשה החלומית ביותר שהייתה לך?

"מבחינתי, חופשה חלומית תמיד הייתה ותהיה חופשה שבה כולנו, כמשפחה, מבלים יחד. כדוגמה אוכל לציין את הטיולים המשפחתיים בהוואי ובאיי סיישל, לפני שאיבדתי את בעלי ובתי למחלת הסרטן. אלה טיולים זכורים במיוחד". 


הלה וניצן הדס  / צילום: ניצן הדס
 הלה וניצן הדס / צילום: ניצן הדס