סיום ההתקשרות בין התאגיד לאולפני הרצליה: באמצע אוקטובר

כפי שדווח ב"גלובס", ההחלטה המקורית הייתה להכניס את הפקת 3 שעות האקטואליה היומיות לתוך חטיבת החדשות של תאגיד "כאן" כבר בספטמבר ■ עם העברת התוכניות לתוך התאגיד יוחלפו חלק מהמגישים, ויינתן דגש לפעילות הדיגיטל של "כאן"

הפקת רצועות האקטואליה של תאגיד השידור "כאן" תמשיך להיעשות דרך אולפני הרצליה עד 12 באוקטובר - כך סוכם לאחרונה בין אנשי "כאן" לאנשי חברת ההפקות.

כפי שדווח ב"גלובס", לאחרונה הוחלט בתאגיד לסיים את החוזה בינם לבין אולפני הרצליה ולהפסיק את ההתקשרות כבר בספטמבר, למרות שלפי החוק המקורי שמכוחו יצא התאגיד לדרך ניתן היה להפיק את שידורי האקטואליה במיקור חוץ למשך שנתיים.

כעת נראה כי לתאגיד נדרש מעט זמן התארגנות נוסף, ועל רקע העובדה שבאמצע אוקטובר גם תמלא שנה להסכם המקורי בין הצדדים, הוחלט לקבוע את הפרידה למועד זה. בנוסף, לאור העובדה שספטמבר הוא חודש רווי חגים, לא מדובר בעוד מספר רב של ימי עבודה ביחס לתכנון המקורי.

אולפני הרצליה מפיקים עבור כאן את תוכניות האקטואליה שמשודרות בין 17:00 ל-20:00: "חמש מקורי", "שש כלכלי" ו"שבע אקטואלי". בחטיבת החדשות של "כאן", בראשות ברוך שי, החליטו כי מעבר להפקה פנימית של התוכניות הללו היא נכונה יותר מבחינה מקצועית וגם עשויה לחסוך בעלויות.

עם הכנסת התוכניות לתוך חטיבת החדשות של התאגיד, יוכנסו בהן גם שינויים פרסונליים. שני המגישים שמועסקים דרך חברת ההפקות, דרור פויר ("חמש מקורי") ויועז הנדל ("שבע אקטואלי"), לא ימשיכו. שאר מגישי התוכניות הללו מועסקים ממילא על-ידי חטיבת החדשות של "כאן" ונוטלים בדרך-כלל חלק גם בתוכניות אחרות שלה.

שינויים אחרים שצפויים להיות מוכנסים ברצועות הללו קשורים במתן ביטוי רב יותר לפעילות הדיגיטל של התאגיד, שנחשבת למוצלחת. כך, מגישים שהתבלטו בפעילות הזו, כמו מלך זילברלשג ולוסי איוב (שכבר משולבת ברצועת התרבות היומית, "מועדון תרבות"), צפויים לקחת חלק גם ברצועות הללו בפורמט החדש שלהן.

באולפני הרצליה כבר הוציאו מכתבי פיטורים ל-45 עובדים על רקע ההודעה הקודמת של התאגיד, וכעת הם יבקשו מהם להישאר במהלך התקופה הנוספת. ההיקף הכספי השנתי של ההתקשרות בין "כאן" לאולפני הרצליה מוערך בכ-22 מיליון שקל.

ברקע למהלך ממתינה גם סוגיית פיצול תאגיד השידור. כזכור, ימים ספורים לפני עלייתו לאוויר של התאגיד, אישרה הכנסת פשרה פוליטית שהושגה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון, שלפיה שידורי החדשות והאקטואליה יוצאו מידי תאגיד "כאן" ויועברו להפקה של תאגיד חדשות ציבורי חדש. בחוק נקבע תחילה כי תאגיד זה לא יוכל להסתמך כלל על הפקות חיצוניות, אך ברגע האחרון הוכנסה בו האפשרות לעשות זאת למשך חודשים ספורים.

כעת, לפחות הסוגיה הזאת כבר לא תהיה רלוונטית - ללא קשר להחלטה שתתקבל בבג"ץ, שיקיים דיון בנושא רק בחודש נובמבר.