כלכלית ירושלים העלתה תחזית התזרים השוטף ל-245 מיליון ש'

קבוצת הנדל"ן הציגה במחצית הראשונה ירידה של 40% ברווח הנקי בשל הפסדים חשבונאיים, שנבעו מפדיון מוקדם של אג"ח והלוואות

דוד זבידה / צילום: תמר מצפי
דוד זבידה / צילום: תמר מצפי

קבוצת הנדל"ן כלכלית ירושלים  דיווחה היום (ב') על שיפור נוסף בפרמטרים התפעוליים, ואף העלתה את תחזיתה לתזרים המזומנים הצפוי עד סוף השנה. עם זאת, הציגה החברה בדוחות הכספיים ירידה ברווח הנקי בשל הפסדים חשבונאיים, שנבעו לה מפדיון מוקדם של איגרות חוב והלוואות.

במחצית הראשונה של 2017 ביצעה הקבוצה פדיון מוקדם של אג"ח והלוואות בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל, ורשמה בשל כך הפסד חשבונאי חד-פעמי של 112 מיליון שקל. ברבעון השני לבדו נרשם בחברה הפסד של 80 מיליון שקל מפירעון מוקדם של אג"ח מסדרה י' בהיקף של 693 מיליון שקל.

בעקבות מהלכים אלה, רשמה החברה ברבעון השני ירידה של 61% ברווח הנקי ל-20 מיליון שקל, כשבמחצית השנה כולה ירד הרווח ב-40% ל-49 מיליון שקל. עם זאת, מעבר לכך הציגה החברה שיפור בפרמטרים התפעוליים שלה.

ממשיכה לממש נכסים בחו"ל

התזרים השוטף של כלכלית ירושלים מפעילות השכרת הנכסים (FFO) צמח ברבעון השני ב-7% ל-64 מיליון שקל, וב-17% במחצית הראשונה של השנה, ל-122 מיליון שקל. בעקבות תוצאות אלה, העלתה החברה את תחזית ה-FFO השנתי שלה ל-245 מיליון שקל, לעומת תחזית קודמת של 225-235 מיליון שקל בלבד. נוסף על כך, החברה הציגה גידול של 3% ברווח הגולמי מנכסים מניבים זהים (Same property NOI) לכ-362 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2017. ה-NOI הקודם ירד אמנם במחצית הראשונה של השנה ב-9% ל-367 מיליון שקל, אבל זאת עקב מכירת נכסים בגרמניה, קנדה, צרפת וישראל.

כלכלית ירושלים, בראשות המנכ"ל דודו זבידה, גם הדגישה כי היא ממשיכה במימוש האסטרטגיה העסקית, השמה דגש על הקטנת המינוף, חיזוק וגידול תזרים המזומנים ושיפור ביחסי כיסוי החוב. במסגרת זו המשיכה הקבוצה במימוש נכסים שאינם בליבת העסקים שלה, ובכוונתה להמשיך ולממש נכסים הנמצאים מחוץ לישראל, ובמקביל להמשיך ולהשביח נכסים קיימים.

מתחילת 2017 ועד היום, מימשה כלכלית ירושלים נכסים בישראל ובחו"ל בסכום כולל של כ-747 מיליון שקל, וצמצמה את החוב הפיננסי נטו ל-69.3%, לעומת 71% בסוף 2016. נכון לסוף יוני, מחזיקה הקבוצה בנדל"ן להשקעה בשווי של כ-11 מיליארד שקל, שמרביתו בישראל. בחו"ל מחזיקה הקבוצה בנדל"ן בשווי של 2.23 מיליארד שקל, ובכוונתה להשלים את מכירתו עד תום 2019. ברבעון השני גם מכרה קבוצת כלכלית ירושלים מניות של החברה הבת לשעבר מירלנד בכ-16.5 מיליון שקל, וירדה להחזקה של 11% בלבד בחברה.

זבידה ציין כי "דוחות הרבעון משקפים את השיפור ב-NOI מנכסים זהים וב-FFO, וכמו כן, ירידה נוספת בהיקף החוב. אנו עומדים בתחזיות בהתאם לתוכנית העבודה, ואף מעדכנים אותן כלפי מעלה וממשיכים לפעול להשבחת נכסי הקבוצה. "הנהלת החברה ממוקדת בקיום מהלכים שיבטיחו תשואה וביטחון בטווח המיידי והארוך. אין ספק כי החברה מקבלת אמון מלא משוק ההון, ותמשיך לפעול במקצועיות להשאת ערך לכלל בעלי העניין בה".

כלכלית
 כלכלית