קפיצה ברווחי דלק; תרשום עד 800 מ' ש' רווח ברבעון השלישי

קבוצת ההחזקות של יצחק תשובה סיכמה את המחצית הראשונה של 2017 עם גידול של 142% ברווח, שהגיע ל-400 מיליון שקל

יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי
יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי

קבוצת דלק, בשליטת יצחק תשובה, מסכמת את המחצית הראשונה של 2017 עם גידול של כ-142% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-400 מיליון שקל, בעוד שהרווח הנקי ברבעון השני של השנה זינק בכ-125% ביחס לרבעון המקביל, והסתכם בכ-180 מיליון שקל. קבוצת דלק הודיעה במקביל לדוחות על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-260 מיליון שקל, וזאת בהמשך לדיבידנדים של כ-400 מיליון שקל שחילקה קודם השנה.

הקבוצה מתמקדת בתחום חיפושי והפקת נפט וגז בישראל ובחו"ל. נוסף על כך, לחברה החזקות במספר פעילויות נוספות, שחלקן נמצאות בשלבים שונים של מכירה, בראשן הפניקס, ולצדה גם ההחזקה בחברת ההתפלה IDE.

דלק דיווחה כי תוצאות פעילות חיפושי והפקת נפט וגז במחצית הראשונה של שנת 2017 הסתכמו ברווח של כ-202 מיליון שקל, גידול של כ-8% ביחס לתקופה המקבילה, וזאת למרות הפחתת עלות קידוח דולפין, שעמדה על כ-40 מיליון שקל.

ההכנסות מפעילויות רגילות צמחו בכ-16%, בעיקר הודות לגידול בהכנסות מפעילות הדלקים בישראל (דלק ישראל) ומפעילות חיפושים והפקת נפט וגז בישראל ובסביבתה, ובעקבות התחלת זרם הכנסות מפעילות פיתוח והפקת נכסי נפט וגז בים הצפוני במהלך הרבעון השני. הפעילות החדשה האחרונה, עקב רכישה, גם תרמה באופן ניכר לרווח התפעולי של דלק. במהלך הרבעון השני של 2017 השקיעה דלק כ-33 מיליון שקל נוספים במניות חברת פארו.

עוד התייחסה דלק להשלמת המכירה של ממאגר תמר לתמר פטרוליום, ולצעדים נלווים, ומסרה כי "הקבוצה צפויה להכיר ברבעון השלישי של 2017 ברווח ממימוש החזקותיה בתמר פטרוליום וממדידת יתרת ההשקעה בה בשווי הוגן הנאמד, בשלב זה, בטווח של כ-750-800 מיליון שקל לאחר מס".

במהלך הרבעון השני השלימה דלק את ההשתלטות הכוללת על חברת איתקה הקנדית וגם את המיזוג של אבנר עם ולתוך דלק קידוחים. ביחס לאיתקה אומרים בדלק, כי "לאור השגת השליטה באיתקה החלה הקבוצה לאחד החל מהדוחות הכספיים האלה את דוחותיה הכספיים של איתקה. כמו כן, הכירה הקבוצה בתקופת הדוח ברווח של כ-137 מיליון שקל, לאור מדידת ההשקעה באיתקה טרם השגת השליטה".

בקרוב הסכם על הפניקס

ומה לגבי הפניקס? לאחר שהעסקה הגדולה שסוכמה עם יאנגו הסינית נפלה, נודע כי דלק במגעים חדשים בנוגע למכירת השליטה בהפניקס. עתה היא כותבת בדוחותיה, כי "החברה קיבלה הצעות חדשות מגופים ישראלים ומגופים זרים בקשר למכירת החזקותיה בהפניקס, והיא ממשיכה לפעול ומקיימת מו"מ למכירת החזקותיה כמתחייב לפי החוק". מדובר אמירה שמשדרת "אופטימיות רבה לגבי הבשלת מכירת הפניקס", והמנכ"ל אסי ברטפלד הוסיף, ש"בידי החברה כמה הצעות למכירת החזקותיה בחברת הפניקס, ולהערכתנו ניתן יהיה לחתום על הסכם למכירת השליטה בחברה כבר במהלך התקופה הקרובה".

ואולם, ניסיון העבר מלמד כי חתימה על הסכם למכירת שליטה בחברת ביטוח לא אומרת הרבה לגבי השלמת עסקה שכזו. מדוע? בגלל הקושי האדיר בקבלת אישור רשות שוק ההון לעסקאות שכאלה. דלק חייבת למכור את השליטה בהפניקס, שמחזיקה בבית ההשקעות אקסלנס, בשנים הקרובות, בשל הוראות חוק הריכוזיות. תוצאות הפניקס מוצגות בדוחות דלק כרווח "מפעילויות שהופסקו".

לקבוצה שווי שוק של 7.9 מיליארד שקל, ומנייתה עולה היום בבורסה בכ-1.7% לאחר שמתחילת השנה ירדה בקצת פחות מ-17%. בתחילת החודש הודיעה החברה, כי היא בוחנת בבחינה ראשונית וכללית בלבד אפשרות של הנפקת מניות בכורה לציבור בבורסה המקומית, וזאת בצל שלל תוכניות להנפקות וגיוסים, גם מעבר לים, שהחברה בוחנת ובחנה בשנים האחרונות.

תוצאות קבוצת דלק
 תוצאות קבוצת דלק