עליות בסיום בוול סטריט; הנפט עלה בכ-2%; טבע עלתה בכ-2.5%

חברת התרופות הישראלית קיבלה את אישור ה-FDA לתרופה לסובלים מדיסקינזיה מאוחרת ■ טראמפ השיק את רפורמת המס הרפובליקנית ■ נזקי ההוריקן הארווי כ-190 מיליארד דולר

סוחר בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחר בוול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ה') בעליות שערים, על רקע עליות שערים בבורסות אירופה ולאחר נעילה מעורבת בשוקי אסיה. הערב פורסם כי נזקי ההוריקן הארווי עשויים להגיע ל-190 מיליארד דולר שהם כ-1% מהתוצר האמריקאי, נתון מדהים שאף גרם להערכות שהבנק המרכזי ימתין עם העלאות הריבית כדי לתמוך בכלכלה בשל נזקי ההוריקן, אך יש להדגיש כי הסבירות שהפדרל ריזרב יסטה ממדיניותו המוצהרת בשל נזקי הסופה אינם גדולים אך די בהם כדי לגרום למשקיעים בוול סטריט להזרים ביקושים לשוק. 

 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, השיק אתמול את החזון הרפובליקאי לרפורמה במערכת המס. אחרי קריסת היזמה הרפובליקאית למוטט את אובמה-קר, חקיקת מיסוי חדשה תהיה חיונית לשמירת הרוב הרפובליקאי בבית-הנבחרים, ואולי בסנאט, בבחירות הביניים ב-2018. אובדן הרוב אפילו באחד משני הבתים יתקע מקל גדול בגלגלי בנשיאות טראמפ ויהפוך אותו לנשיא מקרטע בשנתיים האחרונות של כהונתו. (לסיפור המלא)

[פרשנות: בחזון הרפורמה במערכת המס, טראמפ סבור שקיצוצי מס לעשירים יחלחלו לעניים]

טבע  הודיעה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט שקיבלה את אישור ה-FDA לתרופה לסובלים מדיסקינזיה מאוחרת בקרב בגירים. התרופה - AUSTEDO אושרה לטיפול בכוריאה הנלווית למחלת הנטינגטון באפריל 2017. האישור החדש מיועד לטיפול בסובלים מדיסקיזיה מאוחרת. (לסיפור המלא)

נתון המאקרו החשוב של היום הוא תביעות האבטלה החדשות שהסתכמו ב-236 אלף לעומת התחזיות שצפו 237 אלף תביעות חדשות ו-234 אלף תביעות חדשות בשבוע שעבר. נתונים מעניינים נוספים שמתפרסמים היום הם ריבית המשכנתאות ארוכות הטווח שירדו לשפל חדש של 3.82% ל-30 שנה. נתון זה עשוי לרמוז על ביטחון גבוה יותר של המערכת הפיננסית לתת משכנתאות בריבית נמוכה יותר, ריבית שמשקפת ביטחון גדול יותר ביכולת ההחזר של הלווים. נתון נוסף שמתכתב עם הירידה בריבית המשכנתאות הוא הירידה של 0.8% במספר הבתים שעומדים למכירה.

יש לציין שככל שנתוני המאקרו ימשיכו להראות התאוששות כלכלית יקל על הפדרל ריזרב להתחיל במדיניות הצמצום המוניטרי כשבמרכז העניינים הפחתת היקף המאזן שעומד כיום ברמה של 4.5 טריליון דולר.

דוחות כספיים: דוחות דולר ג'נרל  ו-מרקי קמפבל  , פאלו אלטו נטוורקס  ו-לולולמון אתלטיקה  יפרסמו את דוחותיהן לאחר הנעילה.