בסגנון תאילנדי: ביקור במלון היוקרה סטאי בכנרת

בקתות העץ, שדרות העצים, בריכות דגי הנוי הצבעוניות - כל אלה יכניסו אתכם לאווירה של כפר נופש ציורי, שיזכיר לכם את הביקור ביוון או בתאילנד

צ'ק אין, מלון סטאי/ צילום: דפי הירשפלד-שלם
צ'ק אין, מלון סטאי/ צילום: דפי הירשפלד-שלם

מרגע שכף-רגלכם תדרך בפעם הראשונה במלון הסוויטות "סטאי" שהושק רק לפני 3 חודשים בחופה המזרחי של הכנרת בסמוך לחוף צאלון, תבינו שמדובר בחוויה שונה מזאת שהורגלתם בה עד היום. על אף החום שעוטף את הכנרת עד כדי מחנק, יקבלו את פניכם דיילי השירות כשהם חנוטים בחולצות לבנות חגיגיות.

בקתות העץ, שדרות העצים, שבילי המלון המעוטרים בבריכות דגי נוי וגם עשרות זוגות האופניים שעומדים לרשות האורחים - כל אלה יכניסו אתכם לאווירה של כפר נופש ציורי. במלון סטאי עשו לא מעט עבודה כדי להזכיר לכם את אחד הריזורטים בהם ביקרתם ביוון או בתאילנד, הן ברמת העיצוב והן ברמת השירות.

מלון סטאי מתפרס על פני 40 דונם ומציע 110 סוויטות פרטיות (ועתיד לפתוח 60 סוויטות נוספות בקרוב), הבנויות במבנים דו-קומתיים. חדרי הבריכה ממוקמים בקומת הכניסה, וחדרי האמבט החיצוני בקומה העליונה. שני סוגי החדרים הם למעשה לופטים ענקיים הכוללים חדר שינה, פינות ישיבה ועבודה וחדר רחצה זוגי המאפשר גם מבט אל הנוף: הרי הגולן מצד אחד והכנרת המופלאה מן הצד השני.

המלון אינו מציע חוף רחצה פרטי, שבעינינו זה חיסרון גדול, ואם לא תרצו להתערבב עם המוני ישראל בחופים הסמוכים - כנראה שתיאלצו להמשיך ולהביט בכנרת מרחוק כמו על תמונה יפה הנשקפת מתוך בועת יוקרה.

לחדרי הבריכה יש יציאה למרפסת שמש גדולה עם בריכת אינסוף פרטית שכאילו מתמזגת עם הכנרת. בסוויטות העליונות תמצאו כאמור אמבט חיצוני, מעין חבית עץ עמוקה הדומה לג'קוזי, שהייחוד בה הוא זרמי המים שנעים בטמפרטורות שעולות ויורדות לסירוגין. בהחלט צריך להתרגל לרעיון הביזארי משהו.

אם בכל זאת תרצו להחליף אווירה ולברוח מהשמש הקופחת, תוכלו להתרווח בבר הטרקלין, המשמש כמקום מפלט ממוזג, או במתחם הספא, המציע בריכת זרמים מקורה, חדר כושר הפועל 24 שעות ביממה וכמובן שלל טיפולים.

במסעדת המלון מגישים ארוחות בוקר וערב עשירות במיוחד, כשארוחת הערב היא בהחלט מהטובות שיצא לנו לאכול בבתי המלון בישראל.

מלון סטאי הוא ללא ספק הבשורה הבאה למי שמחפש חופשה יוקרתית וכבר ביקר במלונות דומים בקונספט כמו "בראשית", "מצפה הימים" ו"יערות הכרמל".

אולם סטאי אינו חף מטעויות ומעידות קטנות, כמו חדרים שאינם עומדים בסטנדרט המוקפד ביותר של ניקיון, כמו זכוכית שנתגלתה בתוך הבריכה או דבורים שנמשכות אל בריכות המים הפרטיות. במלון עמלים על פתרון בנושא. ייתכן שמדובר בחבלי לידה, אולם מלון המשדר יוקרה לא יכול להרשות לעצמו ליפול בפרטים קטנים כאלה.

בסך-הכול החופשה בסטאי  מהנה מאוד, אלא שכמו במלונות יוקרה נוספים בישראל, העלות ללילה יקרה מאוד. עלות חדר באמצע השבוע מגיעה בספטמבר ל-2,000 שקל ללילה לזוג, ללא ארוחת ערב שעבורה תיאלצו להוציא עוד כ-400 שקל. בסופי השבוע בחודש ספטמבר העלות מגיעה ל-2,600 שקל, כמובן תלוי בסוג החדר שתבחרו, לא כולל את ארוחת הערב כאמור. בחגים ובחופשות המחירים ודאי ינסקו עוד יותר, מה שהופך את החופשה בסטאי לכזו המיועדת לעשירים בלבד.

■ הכתבת הייתה אורחת מלון סטאי.