מותג הדפסות אישיות בשם WOW מושק בהשקעה של 20 מ' ש'

המנכ"ל נתי שפירא: "בעשור הקרוב צפויה ירידה משמעותית בדיוור מודפס לעומת דיוור אלקטרוני. זה מאלץ אותנו למצוא מנועי צמיחה אחרים"

נתי שפירא / צילום: רז רוגובסקי
נתי שפירא / צילום: רז רוגובסקי

אתר אי-קומרס בבעלות אונייה שפירא ינסה להשתלט על שוק ההדפסות האישיות תחת מותג חדש בשם WOW ובהשקעה ראשונית של 20 מיליון שקל. האתר שהחל לפעול בחודש אוגוסט מציע הדפסות אישיות ויצירת אלבומים והדפסה של תמונות ולוחות שנה באמצעות מערכת ענן.

- אתם כבר לא מסוגלים להרוויח כמו פעם בתחום ההדפסה?

"הירידה בתחום ההדפסה היא של 3% בשנה. הלקוחות הגדולים החלו את המעבר לדיוור אלקטרוני לפני כעשור, והתייצבו על הגרעין של הצעירים. לטובת המגזר החרדי, הערבי, והאוכלוסייה המבוגרת עדיין משתמשים בדיוור המודפס. בעשור הקרוב צפויה ירידה חד משמעית. מצד שני, אנחנו כן רואים צמיחה מבחינת חובת הדיווח של הרגולציה בתחום הפיננסים, שקצת מאזנת את הירידה בתחום הזה. זו הסיבה שחלק מרווחי החברה הועברו ל-WOW כמנוע צמיחה".

- מדוע חברה שעובדת מול עסקים עוברת לעבוד מול הצרכן?

"אנחנו רואים בתחומנו את הירידה הצפויה מהפרינט לדואר האלקטרוני, והתחרות בתחום המסמך האלקטרוני גדולה הרבה יותר מאשר ההדפסה כיוון שכל חברה בתחום המיחשוב יכולה ללכת גם לתחום הפתרונות הזה. זה מאלץ אותנו למצוא מנועי צמיחה אחרים. מדובר בתחום שנמצא בצמיחה של 5% בשנה בעולם, וניסינו לבחון פיתוח עסקי עם סינגריה משמעותית בתחומנו שכן קיימת הקבלה לשילוב בין הדפסה מסורתית והתעסקות עם הקבצים של הדאטה, לכן עשינו את המעבר".

- מדוע בחרתם מותג עם שם שכבר מזוהה עם חברות אחרות, למשל WOW קוסמטיקס?

"זו שאלה טובה, אנחנו מקווים שזה יהיה בסדר, ידענו שיש בזה סיכון מסוים, השם WOW לא רשום כסימן מסחרי בישראל. זה נלקח בחשבון במערכת הסיכונים שלנו".

היעד של החברה הוא לכבוש חלק משמעותי משוק ההדפסות האישיות בישראל, המגלגל כ-250 מיליון שקל ומתנהל במספר אתרי אונליין, לצד חנויות פיזיות שמיועדות למתנות. היעד הוא מחזור מכירות שנתי של 100 מיליון שקל בתוך 5 שנים, כשהתוכנית מתבססת על גידול שנתי של 5% בשוק.

להערכת מנכ"ל החברה, נתי שפירא, שוק הפרסום יראה כניסה משמעותית של גורמים מהתחום. בחברה טוענים שממחקריהם את השוק זה אינו שוק של מחיר, אלא שוק של נאמנות, והשאיפה היא לייצר את הבידול ברמת האיכות של המוצרים, "אין לנו עניין להדפיס את החולצות של הצופים שנמכרות ב-5 שקלים. זה לא קומודיטיז", אומר שפירא.

חברת אונייה שפירא המוחזקת בבעלות של 67% על-ידי משפחת שוקן (בעלי עיתון הארץ), 25% בבעלותו של שפירא, והמניות הנוספות בשליטת משקיעים אמריקאים. ב-2002 התמזגה החברה עם חברת תד"מ ומאז שפירא מתפקד כמנכ"ל החברה. מחזור המכירות השנתי של החברה עומד על 200 מיליון שקל, והיא מדפיסה בשנה כ-110 מיליון מעטפות, ומעסיקה כ-150 עובדים.