השבוע: קנס של עד 1,000 שקל לעבירות אופניים חשמליים

עיריית ת"א תחל השבוע באכיפה והטלת קנסות על עבירות של רוכבי האופניים וגם הולכי הרגל

רוכבי אופניים בתל אביב / צילום: מירב מורן
רוכבי אופניים בתל אביב / צילום: מירב מורן

בהתאם לחוק המעביר סמכויות אכיפה לרשויות בכל הנוגע לרכיבה על אופניים חשמליים ומכאניים או קורקינט ממונע, תחל השבוע עיריית תל-אביב-יפו בהטלת קנסות. בהתאם לכך פוזרו ברחבי תל-אביב שלטים שמעדכנים על האכיפה באזורים המסוכנים שהנסיעה בהם על הכביש עלולה לעלות לרוכב בחייו, דוגמת רחוב אלנבי.

ברחבי העיר יסיירו פקחים עירוניים שהוסמכו לאכוף את החוק, בין היתר באמצעות עיכוב ותפיסת כלי הרכב וכן באמצעות מתן הודעות תשלום קנס לעוברים על החוק. תחילה תבוצע האכיפה באמצעות רישום אזהרות. האכיפה תבוצע במדרכה, בשביל אופניים, בנתיב שסומן כשביל אופניים, באזור שהנסיעה בו הוגבלה למהירות מירבית של 30 קמ"ש (אזור מיתון תנועה), בשביל המיועד להולכי רגל וסומן בתמרור וכן במעבר חצייה. נושאים אחרים דוגמת חבישת קסדה לא יטופלו על ידי הפקחים.

החוקים קובעים כי חל איסור לרכוב במדרכות וכי מותרת רכיבה באופניים וקורקינט חשמליים בשבילי אופניים. היכן שאין שבילי אופניים החוק קובע שהרכיבה תהיה בצדו הימני של הכביש. זאת ועוד, ברחובות בהם קיימים שבילי אופניים חל איסור לרכוב במדרכה, ברחובות שהוגדרו וסומנו כממותני תנועה בתמרור מיוחד (30 קמ"ש), רכיבה באופניים במדרכה אסורה והיא תהיה בכביש (רוכבים באופניים רגילים בגיל 16 ואילך), ברחובות בהם אין שביל אופניים והם לא הוגדרו ממותני תנועה, לא תבצע העירייה אכיפה כנגד רוכבי אופניים רגילים הרוכבים במדרכה.

על הרוכבים לזכור כי חל איסור לחצות בנסיעה מעבר חצייה ועל הרוכב לרדת מהאופניים ולחצות ברגל את מעבר החצייה (מותרת הנסיעה רק במעברי חצייה שיועדו וסומנו במיוחד עבור ציבור הרוכבים.

גובה הקנסות למפרים משתנה בהתאם לעבירה: על שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה (אחיזה, קריאת מסרון), הקנס: 1,000 שקל, רכיבה במדרכות או במעברי חציה, קנס של 100 עד 250 שקל, על שימוש באוזניות לרוכבים במדרכות: 250 שקל. וגם הולכי הרגל חשופים לקנסות: על הליכה בנתיב המיועד לרכיבת אופניים: - 500 שקל.

שלטים שהוצבו בתל אביב. מתוך פייסבוק
 שלטים שהוצבו בתל אביב. מתוך פייסבוק