מנרב ומגוריט זכו במכרז לבניית 42 דירות להשכרה בחולון

מדובר במכרז שהתייחס לשטח של כ-2.5 דונם בשכונת תל גיבורים בעיר חולון, עליו ניתן יהיה לבנות שני בנייני מגורים בני שלוש ושבע קומות

הדמיה של פרוייקט של מנרב בחולון    קרדיט: evolve media
הדמיה של פרוייקט של מנרב בחולון קרדיט: evolve media

"בתום הליך מכרזי ואחרי שנבחנו מספר הצעות, הודיעה ועדת המכרזים של דירה להשכיר ורמ"י (רשות מקרקעי ישראל) כי קבוצת מנרב-מגוריט זכתה במכרז "דירה להשכיר בחולון" תמורת 18.2 מיליון שקל". כך הודיעו היום (ג') החברה הממשלתית לדיור להשכרה "דירה להשכיר" ורשות מקרקעי ישראל.

מדובר במכרז שהתייחס לשטח של כ-2.5 דונם בשכונת תל גיבורים בעיר חולון עליו ניתן יהיה לבנות 42 יחידות דיור חדשות בשני בנייני מגורים בני שלוש ושבע קומות.

המכרז יופעל במודל הסטנדרטי של "דירה להשכיר" לפיו יושכרו הדירות לתקופה מינימלית של 20 שנה, כאשר 25% מהדירות בפרויקט תושכרנה לזכאי מחיר למשתכן במחיר הנמוך ב-20% משווי השוק. שאר הדירות יושכרו בשוק החופשי לציבור הרחב ולאחר 20 שנה יוכלו החברות למכור את הדירות בשוק החופשי. נציין כי זו הפעם הראשונה שחברת מנרב זוכה במכרז לבניית פרויקט להשכרה וגם פעם ראשונה שקרן הריט "מגוריט" זוכה במכרז דומה. השותפות בין שתי החברות נקבעה כך שלמגוריט 60% מהפרויקט עם אפשרות לרכוש את חלקה של מנרב לאחר תום הבנייה ותחילת תקופת ההשכרה של הדירות. נציין כי מגוריט כבר ניגשה בעבר למכרזי "דירה להשכיר" אולם זו הפעם הראשונה שהצליחה, יחד עם השותפה, לזכות.

במסגרת הדיווח שהעבירה מגוריט לבורסה נכתב כי בכוונת השותפות להגיש בקשה להגדלת מספר יחידות הדיור בפרויקט מ-42 יחידות דיור היום ל-54 יחידות דיור. עוד נכתב כי החברה מעריכה את עלות הקמת הפרויקט, כולל מרכיב הקרקע, בכ-63 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

"אנחנו פועלים למצות כל קרקע ולאפשר לכל עיר שחפצה בכך פרויקט לשכירות ארוכת טווח, בין אם מדובר בפרויקט גדול ובין אם מדובר בעשרות יחידות דיור", כך אמר היום מנכ"ל החברה הממשלתית דירה להשכיר, עוזי לוי, "הפרויקט בחולון, כמו כל הפרויקטים האחרים של דירה להשכיר, יבטיח לשוכרים יציבות וודאות. נוכח ההיענות הגדולה של ציבור היזמים/קבלנים והשוכרים, ובהנחיית שר האוצר ומטה הדיור, החברה ורמ"י ימשיכו לפרסם מכרזים נוספים עוד בשנה זו".

לוי מזכיר כי בימים אלה מצויים בהליכי מכרז פרויקטים ברמלה, שוהם ושכונת מלחה בירושלים ומוסיף כי ברבעון האחרון של שנת 2017 תפרסם החברה יחד עם רמ"י מכרזים נוספים. דירה להשכיר מיוצגת במכרז בחולון על ידי עורכות הדין סיוון אטיאס ונטלי פירשט ממשרד מ.פירון ושות'.

שר האוצר ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל משה כחלון התייחס אף הוא למכרז שנסגר ואמר: "ההתעניינות הרבה של החברות הגדולות במשק בפרויקטים לשכירות ארוכת טווח משקפת את הצורך הציבורי בפרויקטים אלו. הזוגות הצעירים רוצים לגור באיזורי הביקוש אבל לדעת שיש להם מחיר שפוי, מפוקח ויציב למספר שנים. אנחנו מתכוונים להמשיך ולהקצות קרקעות לבניית אלפי יחידות דיור נוספות שמיועדות לשכירות ארוכת טווח במקביל להמשך תכנית מחיר למשתכן".