בתאריך 21.3.07 התקבל בכנסת החוק לעידוד בניית דירות להשכרה המעניק הטבות שונות, כגון פחת מואץ ופטור ממס שבח, על מנת לתמרץ את המגזר הפרטי להשקיע בתחום בניית דירות להשכרה לטווח ארוך במטרה לתמרץ את המגזר הפרטי להשקיע בתחום הבנייה להשכרה, מאחר ומלאי הדירות בארץ המיועדות לצורך זה אינו עונה על הצרכים הקיימים. עיקרי ההטבות הינן כדלקמן: תנאים מקדמיים לקבלת ההטבות: על מנת ליהנות מההטבות שהחוק מעניק, על החברה להיות תושבת ישראל. על הבניין להשכרה להיות לפחות בן 16 דירות (השטח הממוצע של כל דירה לא עולה על 100 מ"ר), ואשר בנייתו הסתיימה לאחר 31.12.06. נדרש כי 70% מהדירות בבניין יהיו מושכרות למגורים עבור דמי שכירות שוטפים, ולא חד פעמיים. החוק החדש מונע "כפל הטבות", כך שחברה הבוחרת בהטבות שהחוק מעניק, לא תחולנה לגביה הוראות שמקורן בקרן להשקעות במקרקעין (REIT), הוראות שעניינן בשינויי מבנה (חלק ה2) והוראות פרק שביעי1 לחוק עידוד השקעות הון, העוסקות בהטבות מס לבניין להשכרה. ההטבות הניתנות: פחת - החוק מתיר לנכות פחת מואץ בשיעור של 20% בגין בניין שהיה בשנת המס בניין להשכרה, ובתנאי שהבניין יהיה בניין להשכרה בידי אותה חברה במשך תקופה של 10 שנים רצופות לפחות. החברה תהא רשאית לבחור בשיעור פחת נמוך מהשיעור הנקוב, אך לא תוכל לחזור בה מבחירה זו. מס שבח - חברה שתחזיק בבניין להשכרה 10 שנים רצופות תיהנה מפטור ממס שבח על חלק השבח הריאלי בעת מכירת הבניין. תנאי לקבלת הפטור ממס שבח הוא שעל החברה למכור את כל זכויותיה בבניין. בנוסף, על החברה הרוכשת להתחייב להמשיך ולהחזיק את הבניין באותם תנאים למשך תקופה נוספת, כך שסך כל תקופת אחזקת הבניין בידי המוכרת והרוכשת יעמוד על 25 שנה. הוראות למי שעומד בתנאים באופן חלקי: במסגרת החוק נקבעו הוראות מיוחדות למי שזכאי להטבות אך לא עמד במכלול התנאים שנקבעו בו. כך למשל, במקרה של הפחת המואץ - יתווסף להכנסת החברה ההפרש שבין הפחת שנוכה על-פי החוק לבין הפחת שהיה ניתן לניכוי, וזאת בתוספת הפרשי הצמדה וריבית. בנוסף, אם החברה הרוכשת לא עמדה בתנאי החוק היא תחויב בתשלום מס השבח שהיתה חייבת בו החברה המוכרת אלמלא הפטור, וזאת בתוספת ריבית והצמדה. חיוב מס זה יופחת בגין כל שנה שבה היה הבניין להשכרה בידי החברה הרוכשת. התניית הפטור: החוק קובע, כי מנהל רשות המיסים יהיה רשאי להתנות את הפטור במתן ערבות לצורך תשלום המס שהחברה הופטרה ממנו, ובהמצאת אישור מרואה חשבון כי אכן התקיימו התנאים הקבועים בחוק למן ההטבות. נציין, כי בטרם התקבל החוק, הוגש לוועדת הכלכלה של הכנסת מסמך ובו נסקרו הסדרים מקבילים במדינות שונות בעולם בהקשר לעידוד בניית דירות להשכרה באמצעות מתן תמריצים לקבלנים ו/או ליזמים. במסמך זה צוין, כי מאז קום המדינה עשו ממשלות ישראל ניסיונות רבים לעודד בניית דירות להשכרה על-ידי הסקטור הפרטי, אך ללא הצלחה. בין השאר הובאה עמדתו של פרופ' ורצברגר, מומחה למדיניות דיור, על פיה נדרשת תמיכה גדולה בבנייה חדשה להשכרה על מנת שהבנייה תהווה השקעה כדאית למשקיע. לכן הוא ממליץ שלא לסבסד את הבנייה החדשה אלא לתת פטור ממסים על רכישת דירות ישנות לצורכי השכרתן למגורים.