גולן טלקום תניב לאלקטרה מ"צ רווח חד-פעמי של 9 מיליון שקל

חברת הסלולר, שרכישתה ע"י אמ"צ הושלמה באפריל, צפויה לקבל ממשרד התקשורת החזר של 46 מיליון שקל על אגרות תדרים ששילמה

גיל שרון / צילום: תמר מצפי
גיל שרון / צילום: תמר מצפי

יבואנית מוצרי החשמל אלקטרה מוצרי צריכה  (אמ"צ) ממשיכה ליהנות מרכישתה של גולן טלקום. כחודש לאחר שרכישה זו תמכה בתוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, היום (ג') עדכנה אמ"צ על רווח חד-פעמי לפני מס של כ-9 מיליון שקל מחברת הסלולר, שצפוי לה בדוחות הרבעון השלישי, בגין החזר מוערך של כ-46 מיליון שקל שתקבל גולן טלקום.

החזר זה יינתן לגולן בהתאם להודעת מנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה, שלפיה בזכות כך שגולן עמדה בתנאי נתח השוק שבו נדרשה לעמוד על פי התקנות הרלוונטיות, יושבו לה אגרות תדרים ששילמה מתחילת 2014 עד סוף 2016. באמ"צ צופים כי ההחזר ייצר לגולן טלקום תזרים מזומנים פנוי נטו של כ-36 מיליון שקל, "לאחר תשלום התמורה התלויה לבעלי המניות הקודמים של גולן".

עם פרסום דוחותיה הכספיים האחרונים, עדכנה אמ"צ כי לגולן טלקום היו בסוף יוני קרוב ל-900 אלף מנויים פעילים, ונתח השוק שלה במגזר הפרטי היה כ-16%. שיעור נטישת המנויים שלה ברבעון השני היה 10%.

הסכומים הצפויים לגולן טלקום ולאלקטרה צריכה
 הסכומים הצפויים לגולן טלקום ולאלקטרה צריכה

"ביולי נרשמה הגירה חיובית"

דוחות אמ"צ לרבעון השני חשפו לראשונה חלק מתוצאותיה של גולן טלקום, לאחר שהחברה, שנמצאת בשליטת קבוצת אלקו של גרשון זלקינד, השלימה את רכישתה מידי מיכאל גולן באפריל האחרון תמורת כ-350 מיליון שקל. בדוחות הציגה גולן הכנסות רבעוניות של כ-134 מיליון שקל ורווח תפעולי של כ-21 מיליון שקל, רווח אחרי הפחתות ומסים (EBITDA) של 36 מיליון שקל והכנסה חודשית ממוצעת למנוי (ARPU) של 50 שקל. ההכנסה הממוצעת למנוי שהציגה גולן טלקום, הנמוכה רק במעט מזו של מפעילות סלולר ותיקות, הצביעה על יעילות החברה, המעסיקה כ-250 עובדים בלבד, ללא שירות לקוחות (המופעל על ידי חברת תיקשוב).

באמ"צ צופים "המשך של מגמת שחיקת ההכנסה הממוצעת ללקוח", אבל משדרים אופטימיות לגבי המגמות בפעילות הנרכשת, ומציינים כי "מגמת נטישת המנויים, שאפיינה את גולן טלקום במחצית הראשונה של 2017, משתנה, וביולי כבר נרשמה הגירה חיובית".

באמ"צ מכוונים להמשך שיפור של המוצר שמציעה גולן טלקום, ובמסגרת זו מתכננים שדרוג של ליבת הרשת ומערכות המידע, השקת מוצרים חדשים ושירותים נלווים, "במטרה ליישר קו בתחומים אלה", ולכלול חבילות לחו"ל, חבילת דאטה ושירותי תוכן וכן לחזק את מערך המכירות "באמצעות הוספה של משווקים ורשתות, לרבות מחסני חשמל".

יו"ר ומנכ"ל גולן טלקום, גיל שרון, שבעבר כיהן כמנכ"ל חברת פלאפון, וככל הידוע, גם היה המתווך בעסקת רכישתה של גולן, צפוי להחזיק בכ-10% מהונה, בשווי של כ-35 מיליון שקל. בסיכום רבעוני זקפה אמ"צ הוצאה של יותר מ-3 מיליון שקל בגין 4.5% ממניות גולן טלקום עבור זכאותו של שרון.

פעילותה העיקרית של אמ"צ, המנוהלת על ידי זאב קלימי ונמצאת בשליטת קבוצת אלקו, מתרכזת במגזר יבוא ושיווק מוצרי צריכה חשמליים והפעלת רשתות השיווק למוצרי חשמל. זאת, לאחר שבמארס האחרון השלימה את מכירת רשתות ה"עשה זאת בעצמך" אייס ואוטו דיפו לידי קרן קדמה תמורת 145 מיליון שקל. עוד בחודשים האחרונים, אמ"צ השלימה את רכישת השליטה בחברת אלפא טלקום - מפיצת מוצרי הסלולר של וואווי (Huawie) הסינית, כחלק מצעדיה לפיתוח פעילות התקשורת.

פעילות החברה נמצאת בסנטימנט חיובי בתקופה האחרונה, וכך גם מנייתה, שטיפסה בכמעט 40% מתחילת השנה ומשקפת לאמ"צ שווי נוכחי של יותר מ-1.5 מיליארד שקל. הכללת פעילות גולן טלקום בדוחות סייעה לאמ"צ לסכם את הרבעון השני במגמה חיובית, עם צמיחה של יותר מ-13% בהכנסותיה, שהגיעו ל-782 מיליון שקל, וזינוק של כ-55% ברווח התפעולי, שעמד על כ-63 מיליון שקל.

בשורה התחתונה, הציגה אמ"צ יציבות, עם רווח נקי של כ-38 מיליון שקל, אחרי שברבעון המקביל אשתקד נהנתה מרווח של קרוב ל-11 מיליון שקל מפעילות ה"עשה זאת בעצמך".