הרובוט שיעשה במקומנו את מטלות הבית הגיע לקיקסטארטר

החלום על רובוטים שמסייעים במטלות אמנם מתקרב, אך עדיין עפ"י רוב מדובר באמצעים יקרים ומורכבים לפיתוח ■ המוצר החדש של חברת HEXA, שעלה כקמפיין מימון המונים באתר קיקסטארטר, מצביע על שינוי מגמה

רובוט בקוד פתוח / צילום: יו-טיוב
רובוט בקוד פתוח / צילום: יו-טיוב

חלום העתיד בו רובוטים מתקשרים עם בני אדם ומסייעים להם במטלותיהם אמנם מתקרב אך עדיין לא ממש פה. המציאות היא שלטכנולוגיה יש עוד דרך ארוכה לעשות, כשהרובוטים עצמם הם על פי רוב יקרים ומורכבים לפיתוח, כאלו הדורשים מהנדסי רובוטיקה מיומנים.

הפיתוח של חברת HEXA, שעלה כקמפיין מימון המונים בקיקסטארטר מצביע על שינוי מגמה עם דור חדש של רובוטים המבוססים על קוד פתוח המאפשר לתכנת אותם על פי רצון המשתמש.

ה-HEXA הוא רובוט קטן בעל 6 רגלים המצויד בחיישנים מיוחדים. הוא מגיע עם תוכנה מתאימה מבוססת לינוקס בשם מיינד המאפשרת גם למשתמשים שאינם בקיאים בתכנות לתפעל את הטכנולוגיה המורכבת שלו.

ה- HEXA זריז, חכם וקומפקטי ויכול להתמודד עם משטחים ומרחבים שונים.

לרובוט מצלמה וחיישני מרחק המאפשרים לו ללמוד את הסביבה שלו, מה שמאפשר למשתמשים להטיל עליו משימות מגוונות. הוא מוצע כאמור למכירה באתר גיוס ההמונים קיקסטארטר, וזכה להצלחה יפה מאוד כשגייס למעלה מפי שניים מהסכום הדרוש לו.

למי מכם שמעוניין ברובוט החכם וגם להיכנס לתחום הרובוטיקה, מחירו של HEXA עומד על 499$ והוא מתכונן להישלח לרוכשים בפברואר 2018. כדאי שתזדרזו כי נותר עוד יום אחד בלבד להצטרף לפרויקט.