מלאנוקס תמנה את שלומית וייס מאינטל לסמנכ"לית בכירה

וייס תכהן כסגנית נשיא להנדסת סיליקון במלאנוקס ותדווח ישירות לאיל וולדמן, נשיא ומנכ"ל החברה ■ תחליף בתפקיד את אלון ובמן, שנחשב לאחד מ-9 מייסדיה של מלאנוקס

שלומית וייס. צילום: אייל יצהר
שלומית וייס. צילום: אייל יצהר

חברת הטכנולוגיה מלאנוקס מצרפת לשורותיה שחקנית חיזוק משמעותית: שלומית וייס, בכירה בחברת אינטל העולמית, עוברת למלאנוקס - כך נודע ל"גלובס".

וייס תכהן כסמנכ"לית בכירה לפיתוח שבבים (Senior Vice President of Silicon Engineering) במלאנוקס, ותדווח ישירות לאיל וולדמן, נשיא ומנכ"ל החברה. במלאנוקס אישרו את הידיעה, ו-וולדמן מסר: "אני מרוצה מאוד לצרף את שלומית, המביאה אתה ניסיון רב וידע נרחב, לצוות ההנהלה של מלאנוקס ולניהול צוות הנדסת הסיליקון שלנו". לדבריו, בחברה מצפים לתמיכה של וייס בהבאת מלאנוקס לשלבים הבאים של הצמיחה.

וייס, כיום סגנית נשיא בתחום פיתוח השבבים באינטל (General Manager Data Center Group Silicon Development), כיהנה בכמה תפקידי הנהלה באינטל מאז שנת 1989. למעשה, אינטל הוא מקום העבודה הראשון והיחיד שלה עד למעבר הנוכחי שלה למלאנוקס. וייס הגיעה לאינטל לאחר שסיימה בהצטיינות את התואר השני שלה בהנדסת חשמל בטכניון.

במלאנוקס תחליף וייס בתפקיד את אלון ובמן, שנחשב לאחד מתשעת מייסדיה של מלאנוקס. ממלאנוקס נמסר היום כי ובמן נשאר בחברה וימשיך לתרום לביצועיה.

מלאנוקס עברה להפסד במחצית

חברת מלאנוקס, הפועלת מיוקנעם, מפתחת, מייצרת ומשווקת ציוד תקשורת, הכולל שבבים, כרטיסים, מתגי תקשורת וכבלים להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית, בטכנולוגיות InfiniBand ו-Ethernet. לפני כשנה וחצי השלימה מלאנוקס את רכישת החברה הישראלית איזיצ'יפ, העוסקת בפיתוח של שבבים לנתבי רשתות תקשורת, תמורת יותר מ-800 מיליון דולר.

במחצית הראשונה של 2017, מלאנוקס רשמה הכנסות של 401 מיליון דולר - ירידה של 2.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2016. בתקופה זו החברה עברה להפסד תפעולי של 17 מיליון דולר והפסד נקי של 20.2 מיליון דולר, על פי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP). על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, מלאנוקס רווחית, ובמחצית הראשונה הרווח הנקי שלה הסתכם ב-37 מיליון דולר.

מניית מלאנוקס נסחרת בנאסד"ק, ושווי השוק של החברה הוא כ-2.4 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 14.6% במחיר המניה מתחילת השנה. עם זאת, בהשוואה לשיא שנרשם בספטמבר 2012, המחיר הנוכחי של המניה נמוך בכ-61%.

מתוך 13 אנליסטים שמסקרים כיום את מניית מלאנוקס, חמישה ממליצים על המניה בהמלצות חיוביות ("קנייה" או "תשואת יתר"), שבעה נייטרליים ואחד שלילי וממליץ על "מכירה". מחיר היעד הממוצע למניית מלאנוקס הוא 53.1 דולר - גבוה ב-13.3% ממחיר השוק.

שלומית וייס

גיל: ילידת תחילת שנות ה-60

השכלה: תואר ראשון ושני בהנדסת חשמל מהטכניון

ניסיון תעסוקתי: עובדת באינטל מ-1989. בין התפקידים שביצעה: סגנית נשיא לפיתוח, הובילה פיתוח של מעבדים שונים בחברה כולל סקיילייק, סגנית נשיא בתחום פיתוח השבבים

מיועדת לתפקיד סמנכ"לית בכירה לפיתוח שבבים במלאנוקס