אקטיביזם: גם פסגות רוצה נציג בדירקטוריון כלכלית ירושלים

האם המשקיעים הפרטיים יהפכו למיעוט בדירקטוריון כלכלית ירושלים? בקשה שהגיש היום פסגות לצירוף אלן גלמן כדירקטור מטעמו בחברה עשוי להעניק רוב לנציגי הציבור והמוסדיים

אלן גלמן / צלם: בלומברג
אלן גלמן / צלם: בלומברג

נציגי הציבור והגופים המוסדיים בחברת כלכלית ירושלים עשויים להפוך בחודש הבא לרוב בדירקטוריון החברה. כך לפחות עולה ממכתב ששלח היום לחברה בית ההשקעות פסגות, ובו בקשה להעלות להצבעה את אלן גלמן כמועמדו לתפקיד דירקטור בחברה.

ב-18 באוקטובר תתכנס האסיפה השנתית של כלכלית ירושלים , שבה יתבקשו בעלי המניות לאשר מחדש את כהונתם של ששת הדירקטורים שאינם דירקטורים חיצוניים (דח"צים). נוסף על כך, תועלה להצבעה הצעת הדירקטוריון לתיקון תקנון החברה, שלפיה יכלול הדירקטוריון בין חמישה לתשעה דירקטורים, וזאת כאשר כוללים בספירה את שני הדח"צים שממונים מכוח חוק החברות. משמעות ההחלטה היא, כי אם יאושר הסעיף בתקנון, ניתן יהיה לבחור עד שבעה דירקטורים בלבד שאינם דח"צים.

עם זאת, בזימון לאסיפה מופיע סעיף נוסף, הקובע כי זכותו של בעל מניה לבקש מהדירקטוריון לכלול נושא בסדר יומה של האסיפה, וזאת עד היום. ל"גלובס" נודע, כי על בסיס סעיף זה, הגיש פסגות את הבקשה לדירקטוריון, להוסיף לרשימת המועמדים לדירקטוריון את המועמד מטעמו אלן גלמן. על פי הזימון, הדירקטוריון רשאי שלא לקבל את הבקשה, אולם הוא יידרש למצוא לכך הסבר טוב במיוחד כדי לבסס את סירובו.

כלכלית ירושלים, פעם בשליטת אליעזר פישמן, היא כיום חברה ללא בעל שליטה. בעל המניות הגדול בחברה הוא איש העסקים דוד פורר, שמחזיק בכ-24% ממניותיה, בעוד שמחזיקים גדולים נוספים בחברה הם חברת הביטוח הפניקס (10.5%), חברת סאמיט שבשליטת זוהר לוי (7.5%), בתי ההשקעות פסגות ואלטשולר שחם (כ-6% כל אחד) וחברת הביטוח מנורה (5.5%).

כיום כולל דירקטוריון כלכלית ירושלים שמונה דירקטורים. ארבעה מהם - טל פורר (בנו של דוד פורר), רון בארי, אמיר בורגר וזוהר לוי - מונו בעבר בתמיכתם של פורר ושל סאמיט. שני דירקטורים נוספים, אלון כהן וירון זלצמן, מונו באסיפה הקודמת לפי בקשת אלטשולר שחם והפניקס.

יש לציין כי בעת מינוי זלצמן התנגד לכך בתחילה דירקטוריון כלכלית ירושלים, אולם בעקבות התעקשותה של הפניקס, ניאות הדירקטוריון להעלות את שמו להצבעה והוא כאמור נבחר.

על פי ניסיון העבר, מועמדים מטעם הגופים המוסדיים זוכה באופן עקבי לתמיכה מצד חברות הייעוץ למוסדיים, ובראשן אנטרופי. לתמיכה זו צפויה להיות השפעה רבה על תוצאות ההצבעה, מאחר שהגופים המוסדיים מחזיקים כיום במרבית מניות החברה.

אלן גלמן, מועמדו של בית ההשקעות פסגות, הוא רואה חשבון במקצועו, ובוגר לימודי תואר ראשון בחשבונאות ותואר שני במנהל עסקים. הוא עלה לישראל ב-1985, ומאז כיהן בתפקידים בכירים בתחום של ניהול כספים, ובהם המשנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי של חברת בזק, ומשנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי של קבוצת דלק. היום מכהן גלמן בין השאר כדירקטור בחברת פריון.