מה היו הכתבות שהכי אהבתם בשנת תשע"ז?

רגע לפני סוף החג: הצצה לכתבות הנצפות ביותר באתר "גלובס" במהלך השנה העברית החולפת

1. מנכ"ל תרמוקיר: "בלי חול או בטון דבר לא יעבוד" - דו"ח מבקר המדינה שפורסם במאי השנה חשף מצוקה של חול לבנייה בישראל. בעקבות הממצא הזה, שמע אורי חודי ממנכ"ל תרמוקיר אלי כהן שממצאי המבקר היו טיפה בים, שהמחסור בחול מוביל לעליית מחירי הדיור ובכלל שמדובר בתופעה שמעיבה על כל שרשרת ייצור הבנייה בישראל.

אלי כהן / צילום: תמר מצפי
 אלי כהן / צילום: תמר מצפי

2. יצרנית הקולה של שופרסל התרסקה עם מותג דומה בטורקיה - רשת שופרסל החליטה לקרוא תיגר על המונופול החזק בישראל- החברה המרכזית למשקאות בעלת זיכיון קוקה קולה בישראל. שופרסל השיקה מותג פרטי שמיוצר בטורקיה בעיצוב דומה, מה שהצית מיד מלחמת מחירים. שני מוזס החליטה לבדוק מה קרה למותג דומה שהושק בטורקיה וגילתה שזו לא הייתה הצלחה גדולה, בלשון המעטה.

הקולה של שופרסל / צילום: איל יצהר
 הקולה של שופרסל / צילום: איל יצהר

3. ישראל צועדת לעבר קסטרופה נדל"נית - בזמן שכחלון וגלנט חגגו ב-2016 6,000 הגרלות מחיר למשתכן - נולדו בישראל 181 אלף תינוקות, 60 אלף זוגות התחתנו, ועוד 15 אלף התגרשו וחיפשו כנראה עוד דירה לגור. בעוד 15 שנה, כבר יגורו פה למעלה מ-10 מיליון איש. דרור מרמור מסביר למה אנחנו צועדים בעינים פקוחות לעבר קסטרופה נדל"נית.

בנייה בכפר יונה / צילום: איל יצהר
 בנייה בכפר יונה / צילום: איל יצהר

4. נתניהו רוצה בחירות? נסוג מההסכמות עם כחלון ודורש לסגור את התאגיד - זו הייתה (עוד) שנה סוערת מבחינה פוליטית. רגע לפני שתאגיד השידור הציבורי "כאן" עלה לאוויר נתניהו התחרט, ולרגע היה נראה לשי ניב שממשלת נתניהו נוספת תיפול על רקע חקיקה בשוק התקשורת. 

נתניהו וכחלון / צילום: אמיל סלמן-"הארץ"
 נתניהו וכחלון / צילום: אמיל סלמן-"הארץ"

5. ח"כ סתיו שפיר הדהימה את הכנסת - 3 דקות של נאום לוהט במליאה הצליחו להקנות לסתיו שפיר מקום בדירוג הכתבות הנצפות שלנו. שפיר הדהימה את חברי המשכן כאשר תקפה בחריפות את חברי הכנסת של הבית היהודי וטענה: "לקחתם את כספי הציבור הישראלי, את כספי המסים שהציבור עבד כל כך קשה בשבילם והעברתם אותם לחברים שלכם".

סתיו שפיר / צילום: איליה מלניקוב
 סתיו שפיר / צילום: איליה מלניקוב

6. מדינת חלם: השקיעו 4 מיליארד שקל ברכבת חדשה ומה שכחו? רכבת העמק שמחברת בין בית שאן לחיפה היא אחד הפרויקטים ששר התחבורה ישראל כ"ץ נוהג להתגאות בהם. צוות גלובס TV הצטרף לנסיעת הבכורה שנערכה לפני כמעט שנה ומצא לא מעט עובדות מטרידות.

כץ חונך את רכבת העמק / צילום: ששון תירם
 כץ חונך את רכבת העמק / צילום: ששון תירם

7. הפילוסוף ד"ר שמעון אזולאי: "החתירה לאושר מסוכנת" -  הפילוסוף ד"ר שמעון אזולאי, שעוסק בחקר המשמעות באוניברסיטה העברית וכתב את הספר 'קץ האושר', מנפץ בראיון ל'ליידי גלובס' שורה של אקסיומות ושוחט פרות קדושות שעומדות בבסיס תפיסות מבוצרות. 

שמעון אזולאי / צילום: רמי זרנגר
 שמעון אזולאי / צילום: רמי זרנגר

בחירת העורכת: ראיון עם אשת השנה של "ליידי גלובס": אחד מכל 8 אנשים יחלה באלצהיימר עד גיל 65. פרופ' מיכל שוורץ ממכון ויצמן שנבחרה לאחרונה לאשת השנה של "ליידי גלובס" בראיון מעורר השראה לגלי וינרב על המחקר המהפכני, על הקולגות שפקפקו ועל הויתורים שנאלצה לעשות בדרך. 

פרופסור מיכל שוורץ/  צילום:רמי זרנגר
 פרופסור מיכל שוורץ/ צילום:רמי זרנגר