חג הקמפינג: 300 אלף מטיילים יצאו לטייל בראש השנה

כ-70 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים ■ לאורך לילות החג לנו באתרי רשות הטבע והגנים כ-20 אלף איש

קבוצת מטיילים/ צילום: רפי קוץ
קבוצת מטיילים/ צילום: רפי קוץ

כ-70 אלף מטיילים פקדו היום (שבת) את שמורות הטבע והגנים. תנועה ערה במיוחד של מטיילים נרשמה היום בגנים הלאומיים חורשת טל, גן השלושה, ירקון, קיסריה ובבית גוברין. בין שמורות הטבע בלטו בעיקר הבניאס ועין-גדי.

הלילה, כ-4,500 מטיילים לנו בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, כאשר שלושת החניונים המלאים ביותר במטיילים הם חניוני הלילה של חורשת טל, מעיין חרוד ואכזיב.

מסיכום כולל שנערך על ידי רשות הטבע והגנים עולה כי במהלך ראש השנה, לרבות יום שבת, כ-300 אלף מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים, ובנוסף כ-20 אלף מטיילים לנו בחניוני הלילה של הרשות ברחבי הארץ.

ראש חטיבה קהל וקהילה רעיה שורקי: "מזג האוויר הנוח, סתווי משהוא, שהביא עמו את החסידות והשקנאים בלהקות גדולות לארצנו. בימי החג בחרו כ -300 אלף מטיילים לבקר בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים. תנועת המבקרים הגדולה הייתה בצפון ובמרכז בעיקר באתרי המים ובאתרים בהם התקיימו פעילויות מיוחדות לציבור הרחב. ניתן היה לפגוש הרבה רכבי שטח במסלולים בדרום הארץ, וכאלו שבחרו ללכת בקטעי שביל ישראל.

"אין ספק שזהו חג הקמפינג, למעלה מ-20 אלף איש לנו בחניוני הלילה של הרשות ונהנו משהות משפחתית קרוב לטבע ומפעילויות מיוחדות שהתקיימו לציבור בחניונים. רשות הטבע והגנים שמחה על המגמה ההולכת ומתעצמת של לינות בחניוני הלילה ומשקיעה רבות בשיפור החוויה ובשירות הניתן ללנים".

נערכו גם לא מעט מבצעי חילוץ ואכיפה אכיפה במהלך החג ובחול המועד. במהלך ראש השנה והשבת טיפלו פקחי רשות הטבע והגנים בשני אירועי שריפה בכרמל, כאשר אחת מהן התפשטה ממדורה שהשאירו מטיילים בשטח ולא כובתה כראוי.

בנוסף, חולצו מספר מטיילים שנפצעו או התייבשו באתרים נחל כזיב, מצוק הצינים עין-עקב, בריכת הצפירה במדבר יהודה ובחילוץ אדם מהים בשמורת האלמוגים.

בשמורת טבע דור הבונים טבע למוות גבר, ששחה באזור אסור לרחצה וללא שירותי הצלה. במהלך אירוע זה הצליחו פקחי רשות הטבע והגנים להציל את בת זוגו של הגבר שטבע.

פקחי רשות הטבע והגנים תפסו שני פלסטינאים שעסקו בציד לא חוקי של חיות בר באזור צור נתן. השניים ניצלו אישורי כניסה שלהם לישראל והציבו מלכודות כלוב ומלכודת רגל לתפיסת החיות. שני החשודים נחקרו ונעצרו.

עם סיום האירוע ערכו הפקחים סריקות בשטח על מנת לפרוק את המלכודת. ברשות הטבע והגנים מציינים כי מלכודת הרגל, מעבר לזה שמשמשות לצייד אכזרי של חיות הן גם מאוד מסוכנות למטיילים בשטח ויכולים לגרום לפציעה חמורה.