שחקן מעו"ף: איך "אוכלים" את הסיפור הצפון-קוריאני?

האדישות בוול סטריט שוברת שיאים ומשפיעה גם על הפער בין תמחור שוק האג"ח לתמחור שוק המניות ■ וכאן בארץ: פקיעת האופציות, תגובות בנק ישראל לתזוזות הדולר ועוד

סוחר בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחר בוול סטריט / צילום: רויטרס

בסקירתנו האחרונה התייחסנו לפער בין תמחור שוק האג"ח, שהשיב מלוא המהלך מאז בחירת טראמפ, אל מול תמחור שוק המניות שבינתיים המשיך לפרוץ לשברירי שיא חדש. הערכתנו כי בסופו של דבר האיזון יושג בדמות ירידה של 2-3% בעינה עומדת אך בו זמנית פוטנציאל התנועה מטה מוגבל ביותר.

הצענו אסטרטגיה שהניחה טווח רחב עד סביבות 1395-1400, וניתן היה לסגור אותה ברווח קל יחסית ביום המחרת. מי שהמתין גילה את הבעייתיות בשוק האופציות המקומי. אירוע נקודתי של מניה קיקיונית, וטבע עונה להגדרה זו מבחינת התנהלותה (!), משך המדד מעלה והוביל ללחץ קניות לא מחויב המציאות - בשל המסחר באופציות השבועיות.

השבוע אנו בשבוע פקיעה, ומכאן ניתן לגזור כי השפעת שחקני המעוף על השוק תהא בולטת. יש לצפות להתערבות חוזרת ונשנית כל אימת שנחצה רמת 1420 במטרה לשמור על טווח פקיעה אופטימאלי העומד על 1390-1420. התקבול מעט רחב יותר, ועומד על כסטרייק לכיוון, אלא שבחודש אנמי למדי הרעב לרווח מקסימאלי הולך וגדל - ולכן ההתכנסות לטווח הפקיעה.

גלגול מוקדם אפשרי, אבל בהתחשב בסטייה הנמוכה איננו רואים תרחיש תנועה של 1% לכיוון, מה גם שטבע כבר ביצעה המהלך החד מעלה ולהערכתנו מכאן צפויה להשיב מרבית, אם לא כל, התנועה מעלה.

הפרמטר הנעלם מבחינתנו דווקא לא קשור ישירות למעוף אך כמובן משפיע על המדד - שער הדולר. האם בנק ישראל יחיה בשלום עם שבירת 3.5 שקל/דולר או שמא אנו צפויים לראות רכישות מסיביות? להערכתנו התערבות בנק ישראל לא תהא מיידית והוא ימתין לסביבות 3.47-3.48 ולכן התגובה תימשך לכיוון שלישי (אם בכלל) ושומרת על מגמת היציבות והדשדוש היחסי.

את הסיפור הצפון-קוריאני אין לנו שמץ של מושג איך לאכול. על פניו "ברור" כי המדדים צריכים להילחץ ולאותת מצוקה. בפועל, האדישות בוול סטריט שוברת שיאים ובזמן ששני חמומי-מח מתקוטטים ביניהם בנשק גרעיני סטית התקן צונחת ל-9.5% בלבד ונצמדת לשפל כל הזמנים. רציתם חוסר הגיון והוכחה כי רמת המחירים הינה בועה? די אם תביטו במתרחש בניו-יורק בחודש האחרון. שחקני המעוף נצמדים למתמטיקה, ולכן אנו מוסיפים לצפות דשדוש ולא ירידה דרמטית ומפתיעה בין לילה - אבל בהחלט מעמידים כאן למבחן את ההנחה עתיקת היומין, הגורסת כי הבורסה יודעת לפני כולם.

עדיין ניתן לנצל המדד הנוכחי (1417) בכדי להניח דשדוש ולקבל פרמיה יחסית ראויה: כתיבת CALL 1410 ספטמבר; כתיבת PUT 1410 ספטמבר; קניית CALL 1450 אוקטובר; קנית PUT 1370 אוקטובר. החוכמה היא לסגור בטווח 1400-1420 כבר ביום שני, ולמעשה להימנע מגלגול פוזיציות שעלול להיות בעייתי בשל היעדר ימי מסחר בחודש העוקב, כשהגעה לרמת 1410 היא כמובן מצב אופטימאלי.

אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.