יזם נדל"ן: עיריית כפ"ס מעכבת פרויקט מתוך "אינטרסים זרים"

מחלוקת בין הוועדה המקומית כפ"ס לבין חברת אבגד: "מדובר בהתנהגות שהיא שערורייה של ממש, אשר יש בה כדי ללמד על סיכול של מאמצי המדינה לקדם פרויקטים במסגרת תמ"א 38"

חברה יזמית הפועלת בתחום תמ"א 38 מנסה לקדם פרויקט בכפר-סבא ללא הצלחה, טוענת כי הוועדה המקומית מעכבת הדיון בתוכנית ללא הצדקה. כעת, לאחר מספר עררים שהגישה החברה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר, החליטה לפנות לוועדה המחוזית כדי שזו תדון בבקשה להיתר שהגישה.

מדובר בחברת אבגד ובפרויקט תמ"א 38 המקודם על ידה ברחוב רוטשילד 5 בעיר, במסלול חיזוק הבניין הישן ותוספת בנייה. במסגרת הערר שהגישה כעת החברה לוועדה המחוזית לעררים מחוז מרכז ברמלה, כותבת החברה כי "זהו הערר השלישי שמוגש, הראשון הוגש במארס 2013".

עוד נכתב כי לאחר הגשת הערר השני תיקנה החברה את התוכנית והפחיתה את מספר מתקני החניה, וזאת על פי דרישת הוועדה המקומית ובהתאם להנחיות יועץ תנועה מטעמה, שאף חתם על התוכנית. אולם, "מאז ועד היום המשיבה, נמנעה מלקלוט את התוכנית ו/או לדון בה ולא בכדי. המשיבה ערה לתנאי החוק הקובעים, כי לאחר קליטת התוכנית יהא עליה לדון בבקשה תוך 45 יום ועל כן דחתה את העוררת בתואנות ובקשות שונות. המשיבה נמנעת מלקלוט התוכנית כדי שמרוץ הזמנים לא יחל, וכך אין לה כל הגבלה מתי לדון בבקשה".

עוד נכתב בערר שהוגש כאמור לוועדה המחוזית, כי "הוועדה פועלת מתוך אינטרסים זרים ולא מובנים, שכן מחד, בפרויקט זה לא מאפשרת להכשיר כל חניה, ומאידך, בפרויקט אחר של העוררת, דרשה להוסיף 13 מקומות חניה נוספים על ה-20 הקיימים".

היזמים מוסיפים וכותבים כי "בעיר כפר-סבא יש רצון עז של תושבים ויזמים כאחד לבצע פרויקטים במסגרת תמ"א 38, ברם ולמרבה הצער פרק הזמן של הטיפול בבקשות להיתר בנייה כאלה הוא מן הארוכים ביותר בישראל. מדובר בהתנהגות שהיא שערורייה של ממש, אשר יש בה כדי ללמד על סיכול של מאמצי המדינה לקדם פרויקטים במסגרת תמ"א 38, באמצעות התשת התושבים והיזמים".

מעיריית כפר-סבא נמסר בתגובה כי "היזמים התבקשו לספק פתרונות הולמים לנושאים כבדי-משקל. חשוב להדגיש כי מהנדסת העיר עוקבת מקרוב אחר התהליך וקידומו. כמו כן, יש לציין כי אגף ההנדסה פועל לקיצור ולייעול תהליכי התכנון והרישוי לטובת שיפור השירות וקידום הליכי התכנון בעיר".