גאדג'טים: רמקול בלוטות' יוקרתי של סוני - לחובבי הבאסים

ה-SRS-XB40 הוא רמקול בלוטות' עוצמתי עם איכות סאונד טובה ובאסים חזקים ■ יש לו אפילו תאורה המשלימה את החוויה ■ מצד שני, מדובר ברמקול גדול, כבד ויקר

רמקולי בלוטות' הפכו מזמן למוצר המוני. רמקולים מהסוג הזה נמכרים ברמות מחיר שונות, המתחילים מעשרות שקלים בודדים ועד אלפים. ניתן למצוא רמקולים כאלו בחנויות הנוחות בתחנות הדלק, ואפילו בתור למבצעי קופה בסופרמרקטים. היתרון ברמקולי בלוטות' הוא הנוחות שלהם. באמצעות תקשורת אלחוטית מתחברים לסמארטפון וכך אפשר לשמוע מוזיקה בכל מקום.

עומס המוצרים הקיים בתחום רמקולי הבלוטות' מבלבל מאוד. מי שרוצה רמקול אשר יציע לו צליל נעים באוזן, כלל הנראה יבחר במוצר השייך למותגים המוכרים יותר. הסוני SRS-XB40 שייך לקטגוריה היותר יוקרתית של הרמקולים האלחוטיים. הרמקול המדובר נושא תג מחיר של 1,200 שקל והוא נחשב לדגם הפרימיום בסדרת הרמקולים הנוכחית של החברה, הכוללת מספר דגמים בגדלים שונים.

עיצוב: ה-XB40 הוא רמקול גדול וכבד. מדובר באחד מרמקולי הבלוטות' הגדולים שנתקלנו בהם - הוא שוקל 1.5 ק"ג והאורך שלו הוא 27 ס"מ. זהו לא רמקול שסוחבים בתיק הגב. הרמקול עצמו עשוי מפלסטיק רך ונעים, סוני מיגנה את המכשיר מפני רטיבות, כך שאין בעיה למקם אותו ליד הבריכה או לשטוף אותו בברז. הרמקול לא מיועד להטבעה בבריכה והוא גם לא כולל מיגון מפני נפילות.

חשוב לציין, שלסוני קיימים עוד מספר דגמים בסדרה, המגיעים בעיצובים קומפקטיים ובמחירים נמוכים יותר.

חזית המכשיר והרמקולים כוללים תאורה המחליפה צבעים. בהתחלה חשבbu שזה גימיק מטופש, אבל מהר מאוד גיליbu, שכאשר יוצאים לפיקניק או סתם מאזינים למוזיקה בלילה עם חברים ליד הבריכה, זה יוצר אווירה מגניבה. ניתן להפעיל או לכבות את התאורה בלחיצת כפתור, כך שמי שפחות מתחבר לאווירת מסיבת הרייב, יכול להיפטר ממנה בקלות.

חיבורים: סוני משלבת ברוב, אם לא בכל מוצרי האודיו הניידים שלה' התקן NFC. זה מאפשר בנגיעה עם סמארטפון אנדרואיד, לבצע את החיבור הראשוני בין שני המכשירים. לא צריך לבצע שום הגדרה בסמארטפון או להוריד אפליקציה, על מנת לבצע את הפעולה הזו.

ל-XB40 יש גם חיבור 3.5 מ"מ, כך שבתוספת כניסת ה-USB שלו, ניתן לחבר כרומקאסט אודיו ולהאזין דרך WiFi לאפליקציות מוזיקה כמו Deezer.

צליל: ה-XB40 מיועד לחובבי הבאסים. הוא כולל תוכנה בשם Extra Bass, אשר מעשירה את הצליל בבאסים חזקים אבל נעימים לאוזן. רמקול מהסוג הזה של סוני מיועד למלא חדרים גדולים בצליל שלו וכמובן גם חצרות או מקום פתוח. ה-XB40 לא אכזב כאן, אפשר היה להאזין לשירים בכיף, ולא לאבד את הסאונד במהירות. הצליל עצמו עשיר בפרטים. מצד שני, לפעמים הבאסים עולים על צלילי המיד.

בדומה לרמקולים רבים בשוק, גם ה-XB40 מאפשר חיבור לרמקול מאותו דגם. באמצעות תקשורת אלחוטית וכפתור יעודי הקיים כאן, ניתן להפריד את הצליל לרמקול ימני ושמאלי ולקבל סטריאו אמיתי. כמובן שהדבר דורש לקנות רמקול נוסף (אי אפשר אפילו להשתמש ברמקול מדגם אחר של סוני). סוני מאפשרת לחבר 10 רמקולים זהים בשרשרת אלחוטית, עבור מי שמתכנן מסיבה ותקציב הוא לא אחת הבעיות שלו.

סוללה: סוני מבטיחה זמן סוללה של 24 שעות. בפועל הרמקול מחזיק כמה שעות פחות, אבל עדיין מדובר בזמן סוללה ארוך במיוחד. בסוני שכחו לספק חיווי ויזואלי למצב הסוללה. במקום זה, לחיצה ארוכה על כפתור מענה לשיחה, תגיד מה עוצמת הסוללה. מספיק טוב לטעמנו. מסיבה לא ברורה ומרגיזה, סוני משתמשת במטען שלה ולא USB רגיל, מה שאומר, שעבור נסיעות ארוכות, צריך לזכור לקחת את המטען המגיע בערכה. ל-XB40 יש כניסת USB, ההופכת את הרמקול לפאוואר בנק. דבר המאפשר לטעון את הסמארטפון דרך הרמקול הזה.

בשורה התחתונה, ה-SRS-XB40 הוא רמקול בלוטות' עוצמתי עם איכות סאונד טובה ובאסים חזקים. יש לו אפילו תאורה המשלימה את החוויה. מצד שני, צריך לזכור שמדובר ברמקול גדול, כבד ויקר.

מחיר: 1,200 שקל (יבואן ישפאר)

ציון: 8.5

■ צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.