תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

אנטי אייג'ינג: כמה מיתוסים על אסתטיקה שכדאי לנפץ

האם הזרקת בוטוקס יוצרת מראה לא טבעי? מתי כדאי להתחיל בטיפולי פנים? האם קמטים עמוקים בעור מחייבים ניתוח? ועוד דעות ואמונות רווחות שהשתרשו ולא תמיד כדאי לסמוך עליהן

לא הגיל קובע, אלא סוג העור /   צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
לא הגיל קובע, אלא סוג העור / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

*** הכתבה בשיתוף ד"ר מוניקה אלמן

בעולם האסתטיקה הרפואית קיימים מיתוסים רבים, חלקם מבוססים על מידע ונתונים נכונים וחלקם לחלוטין מטעים. ד"ר מוניקה אלמן רופאת עור מומחית ובעלת רשת לטיפולי עור ואסתטיקה, מסייעת במאמר הבא בגילוי האמת מאחורי כמה מיתוסים נפוצים ומעניקה המלצות עדכניות להשגת עור בריא בכל גיל.

כדאי להתחיל בטיפולים אסתטיים מאוחר ככל האפשר כדי ליהנות ממראה טבעי

זוהי טעות נפוצה. לדברי ד"ר אלמן, מומלץ להתחיל לטפל בעור הפנים החל מגיל 30 ואילך, כיוון שככל שמקדימים לטפל בעור ניתן "לדחות את הקץ" וליהנות מעור גמיש, חלק ואחיד יותר בגיל מתקדם. "נשים פונות לטיפולי יופי כשהן רוצות להיראות טוב יותר ולאו דווקא אם הן חצו את גיל ה-40. היום יש מודעות לטיפולי אנטי אייג'ינג והגנה מפני השמש וטיפולי פנים כבר בגילאים צעירים, אך מצד שני חשוב גם לא לנהל את שגרת הטיפול על בסיס חשש מפני הזדקנות או לעבור טיפולי אסתטיקה רק כי אמא שלך, למשל, סבלה בגיל צעיר מקמטים, או כי את סבורה שהגיע הגיל להתחיל. אסתטיקה זו החלטה אישית ויש להתייחס לפרמטרים ביולוגיים כמו הזדקנות העור, הצורך לחדש את התאים יחד עם מאפיינים אינדיווידואליים של העור המשתנים מאישה לאישה".

הזרקת בוטוקס יוצרת מראה קפוא ובלתי טבעי

זוהי כמובן טעות נפוצה נוספת. בהזרקה נכונה במינון מדויק וביד מקצועית, אין כל סכנה לתופעות כאלו ואלו למעשה תפישות ישנות ושגויות מימים בה הזרקת בוטוקס היתה בחיתוליה, שאין בהן אמת כיום. ד"ר אלמן מסבירה: "היות שהבוטוקס חולל מהפיכה בתחום טיפולי האסתטיקה והפך לטיפול המבוקש בעולם, יש עדיין רבים המבלבלים את האפקט שלו עם זה של החומצות ההיאלורוניות וכדאי לעשות סדר בעניין. ראשית יש לזכור: הבוטוקס הוא חלבון המרפה את השרירים, היוצרים את קמטי ההבעה בשליש העליון של הפנים בלבד. מעבר להחלקת הקמטים במצח, בצדי העיניים ובין הגבות, אין לבוטוקס כל תפקיד בתחום האסתטי. לא מילוי נפחים ובטח שלא מילוי שפתיים, כפי שרבים טועים לחשוב. את כל טיפולי המילוי והפיסול במרכז הפנים, הדגשת עצמות הלחיים, פיסול תווי הפנים ועוד, מבצעים באמצעות חומצות היאלורוניות למיניהן, או בעזרת חומר על בסיס סידן הקרוי רדיאס ובעבודה נכונה המראה המתקבל טבעי, מחמיא ובלתי מורגש".

לנשים צעירות אין קמטים

לא בהכרח. למרות שהופעת הקמטים והקמטוטים בפנים מופיעים החל מגיל 35 ואילך, ישנם מקרים בהם גם לאישה בגיל 20 פלוס עלולים להיות קמטים. "זאת במידה שאורח חייה כולל חשיפה רבה ללא הגנה יעילה מקרני השמש, תזונה לקויה, ועבודה או חיים בתנאים של מתח נפשי. אם נוסיף לכך נטייה גנטית לפיגמנטציה, סביר להניח שנסבול מעור מקומט ומלא בכתמים גם אם לא מדובר בעור בוגר", מסבירה ד"ר אלמן. לכן, כבר מגיל 30 אפשר להתחיל בטיפולים למניעת קמטים וטיפולי אנטי אייג'ינג.

טיפולי פנים מיועדים לנשים החל מגיל 50

ממש לא נכון. לפי המיתוס הזה, אם את מתחת לגיל 50 תוכלי להסתפק בקרם לחות טוב. האמנם? "השינוי במרקם העור מתחיל כבר בגיל 30, כאשר נוצר שינוי בקולגן - החומר שתורם לאלסטיות הטבעית של העור. לכן, רצוי להתחיל בטיפולי יופי כבר מעשור זה, ולא לחכות לגיל 50 שבו תידרש התערבות גדולה יותר על מנת לתקן נזקים של שנים".

ד``ר מוניקה אלמן / צילום : נועם פריסמן
 ד``ר מוניקה אלמן / צילום : נועם פריסמן

יש לבחור מוצרי טיפוח עור המבוססים על הגיל שלך

זה לא הגיל שקובע אלא סוג העור. יש כאלה שבגיל חמישים עדיין מבורכים בעור צעיר ויש נשים שכבר בשלהי שנות העשרים סובלות מעור מקומט. חשוב להתאים מוצר טיפוח לפי סוג ומרקם העור לאחר אבחון מקצועי ולא לבחור מוצר מדף רק לפי הגיל הביולוגי.

כתמי גיל הם תוצאה של תהליך הזדקנות

כתמי גיל (פיגמנטציה) אינם פונקציה בלעדית של תהליך ההזדקנות. הם נוצרים כתוצאה של חשיפה ממושכת לשמש, זיהום אוויר, הרגלים וסגנון חיים. כתמי גיל עלולים להופיע כבר בגיל מוקדם יחסית אצל מי שניהלה אורח חיים לא מאוזן ולא בריא ולא הקפידה על הגנה מפני השמש, בעוד שנשים אחרות עשויות שלא לסבול מהתופעה גם בגיל בוגר. פיגמנטציה יכולה להופיע בכל גיל עקב שינויים הורמונאליים וכדומה, אך ניתן ליצור גוון אחיד לעור או להשיג את הבהרת העור באמצעות טיפולים טכנולוגיים בכל גיל לפי ייעוץ אישי של רופא המתמחה בנושאים אלו, כאשר רצוי כמובן לפנות לרופא עור מומחה.

בלתי אפשרי לטפל בצלקות אקנה

זהו ממש מיתוס שגוי. ד"ר אלמן מסבירה כי "באמצעות טכנולוגיות ייעודיות בגלי רדיו RF בלייזר או בפילינג לסוגיו, ניתן לטפל בצלקות פוסט אקנה באופן יעיל ומשמעותי. בטיפול נכון, לאחר אבחנה מקצועית ניתן לשפר את מרקם העור, לעודד חידוש קולגן בתת העור של האזור ולהשיג ריענון שלו וטשטוש מהותי של הצלקות. זהו טיפול ממנו נהנים בהצלחה אנשים בכל הגילאים ברחבי העולם".

 כשקמטי העור הופכים עמוקים, אין מנוס מניתוח מתיחת פנים

עד לפני מספר שנים מיתוס זה היה נכון. אם כך, מדוע הדבר השתנה? ד"ר אלמן מאירה את עינינו: "הזרקות החומצה ההיאלורונית מתמודדות היטב עם קמטים וקמטוטים ומצליחות להחליק אותם תוך כדי החזרת הנפחים שאבדו, אך עד לגבול מסוים. באזור גיל 50, בעיקר עבור מי שמעולם לא עברה טיפולי אסתטיקה קודמים, העור נכנע לכוח המשיכה ומתחילים להופיע קמטים באזור הסנטר, הלסת ולעתים גם בלחיים. החומצה ההיאלורונית אינה מספקת ויש צורך בטיפול מסדר גודל אחר. עד לפני מספר שנים נאלצו המטופלים לעבור ניתוח למתיחת פנים, הכולל הרדמה כללית, כאבים משמעותיים ותקופת החלמה מהירה, אבל אז הופיעו החוטים הנמסים וחוללו מהפיכה. כיום בהזרקה הנמשכת שעה קלה, בהליך מיקרו כירורגי ללא אשפוז וללא ניתוח או הרדמה כללית, אנו מחדירים לתת העור באזורים הרצויים חוטים מיוחדים הבטוחים לשימוש רפואי. הללו מבצעים מתיחה של קפלי העור כלפי מעלה, כנגד כוח המשיכה ומחזירים את המראה שנים לאחור. החוטים מעוגנים בעור ומותחים אותו לתקופות ארוכות יחסית של שנה ויותר".

כל רופא יכול להזריק חומרים למילוי הפנים

ובכן, מיתוס זה נכון בחלקו. דוקטור אלמן מסבירה את הסטטוס המשפטי הבעייתי המאפשר למגוון רחב של רופאים ללא כל התמחות בתחום העור לבצע טיפולים אלו: "לטיפול במצבי עור שונים וביצוע טיפולים אסתטיים קיימות שתי התמחויות רפואיות בלבד, רפואת עור וכירורגיה פלסטית. כלומר לצורך ביצוע טיפולים אסתטיים בפנים ובגוף, מומלץ לפנות רק רופאים שהם מומחים ברפואת עור או בפלסטיקה שלמדו במשך שנים ארוכות את מבנה העור, השרירים והשומן ורכשו מיומנות רבה ומיוחדת. לצערנו, במדינת ישראל החוק מאפשר לכל רופא להזריק חומרים לפניהן של המטופלות ומצב זה חושף אותן לטיפול שאינו אופטימלי. לכן מומלץ לציבור לפעול באופן מושכל ולבדוק היטב מי מבצע את הטיפולים ומה הרקע המקצועי שלו".

כל חומרי המילוי זהים ומאושרים לשימוש

חומרי המילוי נבדלים אלו מאלו באיכותם ועל כן באורך חיי הטיפול שהם מספקים. כשם שרופאים ללא התמחות בתחומי רפואת העור והכירורגיה הפלסטית מורשים לבצע טיפולים אסתטיים בישראל, כך גם קיים היום בשוק מגוון רחב של חומרי מילוי לשחזור נפחי הפנים ולפיסול הפנים, חלקם מעולים ומומלצים ומגובים במחקרים רבים וחלקם ממש אלמוניים ומגיעים מיצרנים מהמזרח הרחוק ללא עמידה בתקני האיכות הבינלאומיים. לבטיחותכם ולשם קבלת תמורה הולמת ואיכותית עבור כספכם, הקפידו לבקש חומצה היאלורונית העומדת בתקן האירופי (ה-CE) או בתקן האמריקאי (ה-FDA) ואל תסכימו להתפשר על חומצות ללא תקנים אלו, למרות שעברו את אישור משרד הבריאות הישראלי. כמו כן, בקשו מהרופא המטפל לראות את האריזה וקראו מראש על המותג שעומדים להזריק לגופכם לפני הטיפול".

ד"ר מוניקה אלמן, מנהלת רשת מרפאות האסתטיקה, מומחית ברפואת עור אסתטית.

לכניסה לאתר הקליקו כאן