מנכ"ל ובעלי עיתון "הפלס" יועמדו לדין בגין סחיטה באיומים

זאת בכפוף לשימוע ■ מכתבי השימוע נשלחו לנתן גרוסמן, בעליו ועורכו של עיתון "הפלס"; למנכ"ל העיתון, שמואל אלישיב; וכן לאברהם טריגר, חיים יברוב, נתנאל שטפפר, שבתאי פיין, ישראל טרופר ומשה ברלימן

מערכת עיתון הפלס / צילום: ליאור מזרחי
מערכת עיתון הפלס / צילום: ליאור מזרחי

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הודיעה ל-8 חשודים בפרשת עיתון "הפלס" כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות רבות של קשירת קשר לביצוע פשע, הטרדה וסחיטה באיומים.

מכתבי השימוע נשלחו לנתן גרוסמן, בעליו ועורכו של עיתון "הפלס"; למנכ"ל העיתון, שמואל אלישיב; וכן לאברהם טריגר, חיים יברוב, נתנאל שטפפר, שבתאי פיין, ישראל טרופר ומשה ברלימן.

על-פי כתב החשדות, החשודים שייכים לזרם הליטאי המכונה "הפלג הירושלמי" בעדה החרדית, אשר ביטאונו "הפלס" מחולק חינם לציבור קוראיו וממומן מפרסומות וממודעות של חברות עסקיות במשק הישראלי.

בפברואר 2014 פורסם בעיתון "יתד נאמן" ובאמצעי תקשורת אחרים מכתב בחתימת רבנים ובו קריאתם לציבור חסידיהם "שלא להכניס את עיתון 'הפלס' לביתם; שלא לסייע בידי עיתון 'הפלס' בשום צורה שהיא, ובכלל זה שלא להתראיין או לפרסם בעיתון 'הפלס'", וכי "ראוי ליידע את המפרסמים בעיתון זה כי הם עלולים לתן יד לחילול שם שמיים".

בהמשך לקריאה זו, נטען, קשרו קשר גרוסמן, אלישיב וטריגר לסחוט באיומים נושאי משרה בחברות גדולות במשק (להלן יכונו "המתלוננים"), בכוונה לגרום לחברות לפרסם בעיתון "הפלס" ולא בעיתון "יתד נאמן".

לצורך כך, נטען, קשר טריגר קשר עם חמשת החשודים הנוספים במטרה לאיים על המתלוננים ולהטרידם באמצעי תקשורת שונים, באופן שתשובש ותיפגם שגרת חייהם ועבודתם, וההטרדות הללו יחדלו רק אם האחרונים יפרסמו מודעות בעיתון "הפלס" ויחדלו לפרסמן בעיתון "יתד נאמן".

לפי החשד, במסגרת זו הפעילו טריגר ויברוב קווי טלפון ששימשו מוקד למאבק בקריאת הרבנים, ובהם העלו החשודים, בין השאר, את שמות החברות אותם יש להטריד ואת מספרי הטלפון של נושאי המשרה באותן החברות.

לפי החשד, במהלך החודשים אוקטובר 2015-אפריל 2017, במספר רב של הזדמנויות, צייתו רבבות חסידים לקו המאבק ולתכנים שהועלו בו ובעקבות כך התקשרו, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, למתלוננים והטרידו אותם טלפונית. כתוצאה מההטרדות, נטען, נגרם למתלוננים נזק ישיר ועקיף לחייהם הפרטיים והעסקיים. הם הפסיקו לענות לטלפונים באופן גורף, אחדים מהם הפסיקו לפרסם את מוצריהם בעיתונות החרדית, וכך נפגעו רווחיהם.

לחשודים ניתנה אפשרות, בהתאם לחוק, לקיים הליך שימוע, ככל שיחפצו בכך, בפני פרקליטת מחוז תל-אביב (פלילי) בטרם תתקבל החלטה אם להגיש כתב אישום נגדם.

התיק נחקר על-ידי מפלג ההונאה במשטרת מחוז ירושלים.