דרעי הציע לסגור את תאגיד השידור; נתניהו מיהר לתמוך

דרעי העלה את ההצעה בישיבת ראשי הקואליציה, ובסופה נקבע כי נתניהו וכחלון ידונו בנושא ■ שר התקשורת איוב קרא מיהר לצייץ בעד המהלך, אך בהמשך מחק את הציוץ

אריה דרעי, חקירה, היעמ"ש, ממשלה, ש"ס / צילום: וואלה News
אריה דרעי, חקירה, היעמ"ש, ממשלה, ש"ס / צילום: וואלה News

האם סאגת סגירת תאגיד השידור שוב חוזרת לחיינו? במהלך ישיבת ראשי הקואליציה שנערכה היום (א') העלה שר הפנים אריה דרעי הצעה לסגור את התאגיד, שעלותו למדינה היא כ-700 מיליון שקל בשנה, כדרך לחסוך כסף ולקצץ בתקציב המדינה. הנושא כלל לא נכלל בסדר היום של הישיבה, וככל הנראה דרעי העלה אותו ללא תיאום מוקדם או היערכות מוקדמת.

על-פי גורמים הבקיאים בפרטים, לאחר שדרעי העלה את הצעה, שאר ראשי הסיעות, ובהן נתניהו ונפתלי בנט, תמכו ברעיון - בעוד שר האוצר, משה כחלון, התנגד. עם סיום הישיבה סוכם כי ראש הממשלה ושר האוצר ידונו ביניהם בנושא. 

בסביבת ראש הממשלה טענו היום כי המהלך לא נעשה ביוזמה או בתיאום עם נתניהו, וסיכוייו להתממש כרגע אינם ברורים. 

ככל הנראה, נתניהו מתכוון להעלות מחדש את הנושא של פיצול התאגיד, או אף לסגור אותו (למעט את רשת ב') באמצעות קיצוץ תקציב לקראת הכנת תקציב 2019. 

לאחר פרסום ההצעה, מיהר שר התקשורת איוב קרא לצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "שמחתי לקבל את ברכתו של ראש הממשלה לסגירת התאגיד הציבורי. סוף לבזבוז כספי הציבור". אלא שתוך זמן קצר מחק השר את הציוץ ובמקומו העלה נוסח חדש: "היו פניות אליי מראשי הקואליציה לסגירת התאגיד הציבורי. פניתי לראש הממשלה, ועם קבלת החלטה סופית בעניין אעדכן בהתאם".

כזכור, תאגיד השידור "כאן" עלה לאוויר ב-15 במאי לאחר סאגה פוליטית ארוכה ומתמשכת, במהלכה ניסה ראש הממשלה להביא לסגירתו. בסופו של דבר נקבע כי התאגיד אמנם יעלה (באיחור), אלא שחטיבת החדשות שלו תופרד ממנו ותהפוך לתאגיד נפרד. 

נגד המהלך הוגשו מספר עתירות לבג"ץ, כולל של התאגיד עצמו, ובג"ץ הוציא צו ביניים שמנע עד כה את יישום המהלך, כך שהתאגיד פועל כרגע בגוף אחד, לפי החוק המקורי. הדיון בסוגיה בבג"ץ נדחה מספר פעמים, ונכון לעכשיו הוא נקבע לתחילת נובמבר.

מתאגיד השידור "כאן" נמסר בתגובה: "אנו ממשיכים כרגיל, על-פי חוק ובמלוא הכוח עם עלייה של עשרות אחוזים בנתוני הרייטינג בהשוואה לעבר, חשיפה דיגיטלית למיליוני גולשים, אלטרנטיבה איכותית לשידורים המסחריים וחיסכון של מאות מיליוני שקלים בכספי ציבור. אנחנו מזמינים את הצופים להתרשם מ-5 תוכניות חדשות שיעלו השבוע ב-כאן 11 וממהדורת חדשות עצמאית ונקייה מאינטרסים פוליטיים ומסחריים". 

מארגון העיתונאים נמסר: "עוד לא יבשה הדיו על החלטת בג"ץ להקפיא את החוק ההזוי, המיותר והמזיק לפיצול תאגיד השידור הציבורי, והנה ראש הממשלה ואנשיו מנסים להנחית עליו מהלומה נוספת כדי להסיט את תשומת-הלב מההתפתחויות בחקירות. זה עוד מהלך ציני של ראש הממשלה, שלא יכול להיגמל מההרגל המגונה להתעלל בשידור הציבורי ובעובדיו". 

איוב קרא / מתוך טוויטר
 איוב קרא / מתוך טוויטר