היערכויות אחרונות לפיצול: ערוץ 10 יחל לשדר מהדורה מוקדמת

בערוץ פנו לרשות השנייה בבקשה להעלות מדי ערב משדר מקדים לחדשות, כדי להתמודד מול התחרות שתיווצר להם בעידן שאחרי פיצול ערוץ 2 ■ שלושת הערוצים יעלו היום משדרים מיוחדים לקראת המעבר לאפיקים החדשים

תמר איש שלום / צילום: ענבל מרמרי
תמר איש שלום / צילום: ענבל מרמרי

בערוץ 10 נערכים להעלות החל ממחר (ד') מהדורת חדשות מוקדמת שתשודר ב-19:30. מדובר במעין אולפן מקדים במתכונת שמבוססת על אותו עיקרון של המשדר המקדים של התוכנית "שישי" בהגשת אילה חסון, שמשודרת בסוף השבוע. בערוץ כבר פנו בעניין זה לרשות השנייה בבקשה לקבל אישור לכך, וככל הנראה מעריכים שם כי הם לא צפויים להיתקל בקשים רגולטוריים.

המהלך של ערוץ 10 מגיע כמובן על רקע התחרות הגדולה יותר שצפויה לו כעת, שתגיע משני כיוונים. מצד אחד, מדי יום יאלצו בערוץ להתחרות בשעה שלפני החדשות בשתי תוכניות אקטואליה שונות במקום אחת עד כה: בקשת תשודר מדי יום בשעה הזאת "התוכנית הכלכלית" (לשעבר תוכנית חיסכון) בהגשת קרן מרציאנו, וברשת יחל כבר בשבע משדר אקטואליה בהגשת אודי סגל ולוסי אהריש.

במקביל, במהלך שההשפעה שלו מבחינת נתוני הצפייה עדיין לא ברורה, מדי יום תשודר המהדורה המרכזית המתחרה של חדשות 2 בשני הערוצים - גם של קשת וגם של רשת - במקביל. על-פי חלק מההערכות, גם השינוי הזה עשוי להביא להתחזקות המהדורה המתחרה ב"עשר" מבחינת סך הצפייה בה.

בערוץ 10 מנסים אם כן לנצל את היתרון היחסי שנותר להם, והוא חוסר גמישותה של חברת החדשות המשותפת, שמוגבלת מאוד על-פי חוק בתכנים המשותפים שהיא יכולה לייצר עבור שני הערוצים יחד.

במקביל, גם בקשת וגם ברשת נערכים למשדרי הסיום והפתיחה של העידן החדש. קשת, שנהנית מהזכות לסיים את השידורים באפיק 22, תעלה הערב (ג') משדר מיוחד בהגשת ארז טל, בו ייקחו חלק כוכבי העבר והווה של הזכיינית, כמו אורנה בנאי ונינט טייב, ובמהלכו, ב-12 בלילה, יועבר השידור לאפיק 12.

רשת קיבלה כזכור שעת שידור הערב, למרות שמדובר ביום של קשת, והיא תעלה בין 18:30 ל-19:30 משדר בהנחיית אברי גלעד והילה קורח. ב-12 בלילה תפתח הזכיינית את שידוריה באפיק 13 במשדר אותו יגיש צביקה הדר. בשני המשדרים ייקחו חלק הטאלנטים של הערוץ, ובהם יהודה לוי, שלומית מלכה, עדן בן-זקן, רון שחר, אסף גרניט, מירי בוהדנה, שירי מיימון ועוד. רשת גם תחשוף הערב את לוח המשדרים המדויק שלה בעידן שאחרי פיצול ערוץ 2, שלא הוצג עד כה.

גם בערוץ 10 יעלו הערב ב-23:30 משדר מסכם בהגשת תמר איש-שלום, שנועד להעביר את הצופים מאפיק 10 לאפיק 14.