"מפרגנים לצ'ק פוינט, לורוניס ולכל שחקן שממלא פונקציה אחרת"

מנכ"ל סייברארק: "אנחנו לא רוצים שיעבדו רק איתנו; בתחום האבטחה, חברה כלבויניקית שרוצה לספק את כל הפתרונות מפסיקה לחדש" ■ "כששואלים אותי אם יש אפשרות שנימכר, אני לא יכול להגיד 'לעולם לא', אבל המגמה שלנו היא להיות הרוכש"

אורי מוקדי / צילום: איל יצהר
אורי מוקדי / צילום: איל יצהר

מניית סייברארק  קפצה ביום חמישי בנאסד"ק ב-11.1% לאחר שהחברה - המספקת פתרונות לאבטחת סייבר - פרסמה דוחות טובים. סייברארק עקפה את תחזיות השוק, וסיפקה תחזית חיובית להמשך השנה. לאחר שהמניה נחלשה למחרת ב-3.2%, סייברארק נסחרת במחיר המשקף לחברה שווי שוק של 1.55 מיליארד דולר. למעשה, כפי שמייסד ומנכ"ל החברה אודי מוקדי מתגאה, היא חברת אבטחת הסייבר הישראלית השנייה בגודלה, אחרי צ'ק פוינט.

סייברארק מספקת לארגונים פתרונות לאבטחת IT באמצעות ניטור ונטרול חשבונות מועדפים במערכות המחשוב. ברבעון השלישי צמחו הכנסות החברה ב-17.9% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-64.8 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים. ההכנסות מרישיונות גדלו ב-7.7%, וההכנסות מתחזוקה ומשירותים זינקו ב-33.6% ביחס לרבעון המקביל.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-1.7 מיליון דולר, והרווח Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הגיע ל-8.9 מיליון דולר, ירידה של 24.2% מהרבעון המקביל, אך גבוה מתחזיות האנליסטים. הרווח הנקי למניה הגיע ל-25 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-19 סנט.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 צמחו הכנסות החברה ב-19.1% לכ-181 מיליון דולר, והרווח הנקי Non-GAAP ירד ב-12% ל-26.9 מיליון דולר. סייברארק ייצרה מתחילת השנה 44.6 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסיום הרבעון היו לה כ-297 מיליון דולר בקופה. לפני כמה חודשים רכשה החברה את Conjur מארה"ב ב-42 מיליון דולר.

סייברארק מצפה לסכם את 2017 עם הכנסות של כ-256-257 מיליון דולר, צמיחה של 18%-19% ביחס ל-2016. הרווח הנקי למניה (Non-GAAP) יגיע ל-1.09-1.1 דולר - כ-39.5 מיליון דולר - גבוה מתחזיות האנליסטים.

"לשמור על 'אבני החן' של הארגון"

"בעולם שלנו אנו מתמקדים בהנחת העבודה שתוקף ממוקד יגיע לתוך הארגון", אומר מוקדי בראיון ל"גלובס". "מה שצריך לעשות זה להגן מפני התקדמות שלו בנתיב התקיפה, ולשמור על 'אבני החן' של הארגון (המידע החשוב ביותר של הארגון, ש'ח'ו'). בכל ההתקפות הבולטות שהיו - בסוני, בטרגט ובאחרות - התוקף הגיע בסופו של דבר לגישה מלאה למאגרי המידע וליכולת לנהל את כל ההרשאות בארגון. תוקף כזה יכול לייצר משתמשים שנראים רגילים, ולהישאר מתחת לרדאר, או למחוק או להעתיק בקליק אחד את כל המידע מתשתית הענן".

לדברי מוקדי, סייברארק מתמקדת בניהול הרשאות חזקות, כך שגם אם הארגון נדבק, התוקף יישאר ברמה הלוקאלית. "זה משלים ל-firewall", מדגיש מוקדי. "אנחנו מפרגנים לצ'ק פוינט, לורוניס, ולכל שחקן שממלא פונקציה אחרת. צריך 'דלתות' כדי שלא תהיה כניסה חופשית לארגון, אבל נניח שמישהו שנראה כמו אורח נכנס, מסתובב בארגון ומתחזה לעובד. שם אנחנו יוצרים שכבת הגנה אפקטיבית".

הפתרונות של סייברארק מנהלים את הגישה המבוקרת להרשאות ה"חזקות" לניהול תשתית ה-IT, וגם מזהים אנומליות בפעילות הקיימת. כך למשל, הם יכולים לזהות גם אם עובד מתוך הארגון מגיע למידע שלא אמור להיות לו. מעבר לטיפול בהרשאות של אנשים, סייברארק מטפלת גם בהרשאות של אפליקציות שמתקשרות עם שירותי מחשוב שונים ברשת.

כיום מעסיקה סייברארק כמעט 1,000 עובדים, וישראל היא הסניף הגדול ביותר שלה.

- בישראל לא חסרות חברות סייבר. איך אתם מושכים אליכם את הטאלנטים שבהם אתם מעוניינים?

"מה שבאמת משנה זה האנושיות, לא התפנוקים והאווירה. במשרדים בישראל יש לנו אמנם 'חדרי קונספט' לעובדים, אבל לא מגלשות כמו בגוגל. יצרנו מותג טוב, כחברה ש'הלכה על זה' לאורך טווח, עם חדשנות טכנולוגית ולקוחות ממגוון תחומים, אז אנחנו מצליחים לגייס טאלנטים".

- יש היום המון חברות בתחום, שנותנות פתרונות מזוויות שונות. הלקוחות לא מעדיפים לעבוד עם חברה אחת גדולה שתספק להם הכל?

"בסקיוריטי זה עניין של איזון. ברור שלקוח לא יכול לעבוד עם 500 חברות, אין לו סבלנות. אבל הוא גם לא יעבוד עם 'סופרמרקט' שעושה הכל - כמו למשל סימנטק של לפני כמה שנים - כי ספק כזה מפסיק בשלב כלשהו לחדש, בזמן שהתוקף מחדש כל הזמן. ספק שנהיה 'כלבויניק' נהיה לא אקטואלי.

"אנחנו משקיעים בתפיסה האידיאולוגית שלנו, שלא יעבדו רק איתנו. אנחנו משקיעים באינטגרציות ובהתממשקות לפתרונות של אחרים. לקוחות אוהבים את זה".

בהקשר הזה, מוקדי מעריך שיש יתרון לחברות הבינוניות, לא ל'כלבויניקיות' וגם לא לסטארט-אפים שחלקם להערכתו יירכשו, חלקם ייעלמו וחלקם יפרצו קדימה. "כמו שצ'ק פוינט שימשו לנו מודל שאפשר לבנות חברה גדולה, יש הרבה סטארט-אפים שאומרים שסייברארק מייצגת להם את ה-scale up nation - היכולת לבנות בישראל חברות גדולות", הוא אומר.

- אחרי רכישת קונז'ור, צפויות עוד רכישות?

"כן, זאת תפיסה ארגונית שאנו מנהלים, אבל בלי לחץ. יש סמנכ"לית שהתפקיד שלה הוא לבנות פייפליין אפשרי לרכישות".

- מהכיוון השני, יש סיכוי שסייברארק תירכש?

"כשמשקיעים שואלים אותי, אני עונה את התשובה הכנה: אני מייסד החברה, ואני קם כל בוקר כאילו שרק התחלנו, עם אותה רמת אנרגיה ומוטיבציה, רק עם הרבה יותר אחריות. ההנהלה רוצה לבנות חברה גדולה, זה המנדט שקיבלנו מהציבור בהנפקה. כל החלטה שלנו מתקבלת באוריינטציה של טווח ארוך. יש כמובן אחריות כלפי בעלי המניות, לכן אני לא יכול להגיד 'לעולם לא' ו'נסרב לכל רכישה'. המגמה שלנו היא להיות הרוכש, לבנות חברה גדולה וממוקדת ולא כלבויניקית".

סייברארק

עיסוק: ספקית פתרונות לאבטחת סייבר, באמצעות ניטור ונטרול חשבונות מועדפים במערכות המחשוב

מיקום: פתח תקווה, בוסטון

מספר עובדים: קרוב ל-1,000

מייסד ומנכ"ל: אודי מוקדי (בתמונה)

שווי שוק: 1.55 מיליארד דולר

הכנסות ינואר-ספטמבר 2017: 181 מיליון דולר

רווח נקי GAAP-Non ינואר-ספטמבר 2017: 26.9 מיליון דולר

תוצאות הרבעון של סייברארק
 תוצאות הרבעון של סייברארק