מכרז ערוץ הכנסת: מועצת הכבלים תקים ועדה שתכריע

התפתחות נוספת במכרז על ערוץ הכנסת: מועצת הכבלים והלוויין החליטה להקים ועדת משנה שתדון בטענות השונות שעלו לגבי הזכייה של ערוץ 20 במכרז ■ תגובת המועצה לבג"ץ הייתה אמורה להיות מוגשת היום, אך כעת היא מבקשת מביהמ"ש ארכה בת חודש ימים

ערוץ הכנסת לוגו
ערוץ הכנסת לוגו

מועצת הכבלים והלוויין תקים ועדת משנה שתבחן את הטענות השונות שעלו בנוגע לזכייה של ערוץ 20 במכרז על ערוץ הכנסת, שתוצאותיו פורסמו בחודש מאי השנה - כך עולה מטיוטה שהעבירה היום (א') המדינה לצדדים, לקראת התשובה שהיא אמורה להגיש לבג"ץ.

כזכור, לאחר זכיית ערוץ 20 במכרז עתרו לבג"ץ חברת חדשות (לשעבר חדשות 2) ו-RGE, בעלת ערוץ 10, בטענה כי ערוץ 20 זכה במכרז באמצעות "הצעה תכסיסנית". במועצה גיבו בתחילה את הצעת ערוץ 20, אך בהמשך, בעקבות הערות שהתקבלו ממחלקת הב"גצים בפרקליטות עלו קשיים בהגנה על הזכייה. זאת, בין היתר, בעקבות מסמך שהוכן עבור חדשות 2 על ידי חברת TASC, ונחשף ב"גלובס".

קביעתו האחרונה של בג"ץ בסוגיה הייתה שמועצת הכבלים תגיש את תגובתה המעודכנת עד ה-5 בנובמבר שחל היום, אך היום ביקשה המדינה הארכה בת חודש נוסף, עד 5 בדצמבר. כעת מתברר כי בישיבה האחרונה שקיימה מועצת הכבלים בעניין הוסכם להקים ועדת משנה - שתורכב ממספר מצומצם של חברי הוועדה - וזו תבחן בצורה מדוקדקת את הטענות השונות שעלו בנוגע לזכיית ערוץ 20 במכרז. לאחר שוועדת המשנה תסיים את עבודתה היא תגיש את מסקנותיה לכלל מליאת המועצה, וזאת תידרש לאשר את עמדת המועצה הסופית שהיא זאת שתוגש לבג"ץ.

תוצאות המכרז על הפעלת ערוץ הכנסת שערכה מועצת הכבלים והלוויין פורסמו כאמור בראשית חודש מאי, אז גם נקבע כי החל מחודש יולי השנה הפעלת הערוץ תעבור לידי ערוץ 20, לאחר שבמשך יותר מעשור הופעל הערוץ על-ידי חברת החדשות של ערוץ 2. הערוץ אמור להיות מופעל באמצעות חברה ייעודית שהוקמה על ידי ערוץ 20 שבראשה עומדים המנכ"ל מוטי שקלאר והעורך הראשי חגי גולן. בינתיים, בשל הדחיות הרבות בהליך, חברת החדשות ממשיכה בהפעלת הערוץ כפי שעשתה עד כה.

במכרז נטלו חלק ארבעה גופים - ערוץ 20, חדשות 2, RGE בעלת ערוץ 10, וקבוצה של החברות תיא תקשורת ויסמין TV. הצעת ערוץ 20 זכתה מהמועצה ל-930 נקודות (מתוך 1,000 אפשריות), כשהיא מקדימה את הצעת RGE ואת הצעת חדשות 2 (814 נקודות).

מחברת החדשות נמסר היום בתגובה כי כפי שהיא "הודיעה לבית המשפט, לא ניתן עוד לסמוך על ועדת המכרזים שתקיים - בפעם השלישית - דיון ענייני ונטול פניות ביחס לפגמים המהותיים שנפלו בהצעת ערוץ 20. ההתנהלות של ועדת המכרזים ביחס להצעת ערוץ 20 ולפגמים החמורים שנפלו בה מוכיחה כי בדיקת כלל ההצעות שהוגשו במסגרת המכרז על- ידי ועדת המכרזים לא נעשתה כראוי ולכן אין לתת אמון בהליך המכרז כולו. בנסיבות אלה, התוצאה המתחייבת היא ביטול ההליך המכרזי, כפי שהתבקש בין היתר בעתירת חברת החדשות".

מ-RGE ומערוץ 20 לא נמסרה תגובה.