דוח מזור: צבר של 17 מערכות לקראת השלב הבא עם מדטרוניק

ההכנסות הרבעוניות זינקו ל-17.2 מיליון דולר, אך החברה עדיין מפסידה ואף רושמת הפסד תפעולי ■ מינתה סמנכ"ל פיתוח עסקי אשר צפוי גם לחפש אחר חדשנות חיצונית

המנכ"ל אורי הדומי. השכר לא עודכן שנתיים / צילום: איל יצהר
המנכ"ל אורי הדומי. השכר לא עודכן שנתיים / צילום: איל יצהר

חברת מזור רובוטיקה  פרסמה היום (ג') את דוחותיה לרבעון השלישי, המאששים את הצהרותיה הקודמות כי תרשום הכנסות רבעוניות של 17.2 מיליון דולר, צמיחה של 126% לעומת הרבעון המקביל. בתקופה זו בשנה שעברה עמדה החברה רגע לפני הכניסה שלה להסכם השיווק המשותף עם מדטרוניק, ואת הרבעון השלישי השנה סיימה רגע לפני כניסתו של ההסכם לשלבו השני, בו תשווק מדטרוניק את המוצר באופן בלעדי.

למרות הגידול היפה במכירות, וברווחיות הגולמית מ-65.7% ל-69.2%, מזור עדיין מפסידה ואף רושמת הפסד תפעולי. ההפסד התפעולי עמד על 3.8 מיליון דולר לעומת 5.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, וההפסד הנקי עמד על 3.7 מיליון דולר לעומת 5.2 מיליון.

בשלושה החודשים הראשונים של 2017, מזור רשמה הכנסות של 44 מיליון דולר, לעומת 22 מיליון דולר בתקופה המקבילה, גידול שהופך אותה מחברת מכשור רפואי בתחילת תהליך החדירה המשמעותי לשווקים, לחברת מכשור רפואי משמעותית בתחומה. היא הפסידה 12.5 מיליון דולר, לעומת 14.4 מיליון בתקופה המקבילה.

ברבעון הבא, עם יישום ההסכם, צפויות ההכנסות בין מזור ומדטרוניק להתחלק בערך 50/50. ההכנסות ממתכלים יחולקו כך שרובן יהיו של מזור, וחלקם הולך ועולה ככל שנמכרות מערכות רבות יותר. עלויות השיווק, שעמדו על כ-12.3 מיליון דולר ברבעון השלישי, צפויות להצטמצם משמעותית. כך שבהנחה הסבירה שקצב מכירת המערכות יגדל תחת מדטרוניק, החברה עשויה לעבור ברבעונים הבאים לרווחיות - אלא אם תגדיל בצורה משמעותית את השקעתה במו"פ, שעמדה ברבעון על 1.6 מיליון דולר.

מזור מעסיקה כ-170 עובדים, רובם בקיסריה. לאחרונה מינתה מזור את רון תבלין, לשעבר יועץ בכיר לפיתוח עסקי במדטרוניק, לסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה. תפקידו יהיה ליצור שת"פים למוצריה של החברה שאינם כלולים בהסכם מדטרוניק (ושנמצאים היום בפיתוח חשאי), אך הוא עשוי גם לבחון הכנסת טכנולוגיות חדשות לתוך החברה.

למזור 98.8 מיליון דולר בקופה נכון לסוף הרבעון, לאחר שקיבלה 40 מיליון דולר ממדטרוניק במסגרת המעבר לשלב השני של ההסכם.