גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בלי ניתוח: הטכנולוגיות החדשות להצרת היקפים

המגמה הנוכחית בעיצוב וחיטוב הגוף היא לטפל בשומן ובעור רפוי באופן ממוקד ולא פולשני בתהליך הנקרא - body contouring ■ מהן הפרוצדורות שכולל ההליך וכיצד הן מתבצעות?

body contouring. השפעה משמעותית על חיטוב  הגוף/ צילום: דרור איתן
body contouring. השפעה משמעותית על חיטוב הגוף/ צילום: דרור איתן

*** בשיתוף ד"ר להבית אקרמן

בשנים האחרונות ניתן לראות מגוון שיטות חדשניות ופיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך להצרת היקפים בדרכים מהירות, במינימום תופעות לוואי ובמקסימום תוצאות. ד"ר להבית אקרמן, מומחית בינלאומית לרפואת עור אסתטית אומרת שהטכנולוגיה היום בהצרת היקפים כה מתקדמת, שלעיתים נראה כי הבלתי אפשרי הופך למציאות. "אם לפני מספר שנים היו מספרים לי שנוכל למצק את הגוף ולעצב אותו באמצעות הקפאה, הייתי סבורה שמדובר במדע בדיוני. אבל כיום הטכנולוגיה באמת עולה על כל דמיון".

המגמה הנוכחית בעיצוב וחיטוב הגוף היא לטפל בשומן באופן ייעודי וממוקד בתהליך הנקרא - body contouring. שם כולל למגוון פרוצדורות, שנועדו להפחית עור עודף ושומן שנותרים לאחר שאנשים שמנים בעברם מאבדים כמות משמעותית של משקל במגוון של אזורים בגוף כמו זרועות, חזה, ירכיים וכדומה. ד"ר אקרמן מסבירה שמדובר בטרנד של התקופה האחרונה, שנוצר בעקבות הצורך הגובר לטפל בעודפי עור לאחר הריונות ולידות, תנודות דרסטיות במשקל ובמיוחד נוכח העלייה בניתוחים בריאטריים (לטיפול בהשמנת יתר).

לדבריה, "יש להבחין בין טיפולי body contouring ובין ניתוחים כמו שאיבת שומן, שמתאימים להורדת מסת שומן משמעותית, אך כרוכים בסיכונים ובצלקות. שיטות לא פולשניות להצרת היקפים נועדו לטפל, כאמור, באופן ממוקד במצבורי שומן או בעור רפוי, ללא קשר למשקל. הן אינן מהוות תחליף לתזונה נכונה או לכושר גופני, אבל הן בעלות השפעה משמעותית על חיטוב ועיצוב הגוף. כמו כן, יש שומנים מהם פשוט לא ניתן להיפטר בדרך אחרת".

ד"ר אקרמן מסווגת את השיטות העכשוויות להצרת היקפים לפי טכנולוגיה של פעולת קירור ופעולת חימום. כדוגמה, היא מציגה טכנולוגיה בולטת מכל סוג. הראשונה היא תרמי 250 (High Power Temperature Controlled Radio Frequency), שפועלת באמצעות מכשיר המבוסס על טכנולוגיית גלי רדיו (RF) למיצוק והצערת העור, הצרת היקפים וטיפול בצלוליט ללא כאב או זמן החלמה. "גלי הרדיו למעשה פוגעים ומפרקים את השומן התת עורי. מכשיר תרמי 250, שהוא אחד החדשניים בתחום, מאפשר יכולת חדירה טובה יותר עור, לשם טיפול באופן סלקטיבי בשכבות השונות לעומק העור, לפי גודל האזור ובאינדיקציות שונות.

לפי ד"ר אקרמן, ניתן בממוצע של כ-6 טיפולים, בהפרשים של שבועיים, להשיג תוצאות ניכרות לעין, ללא כאב ובצורה אחידה ומדויקת. לדבריה, "זהו אחד הטיפולים היחידים המאפשרים שיפור משמעותי בצלוליט".

ד"ר להבית אקרמן/ צילום: דרור איתן

Coolsculpting היא טכנולוגיה נוספת של המסת שומן. זוהי גישה טיפולית להסרת שומנים נקודתית והצרת היקפים בחלקים שונים בגוף, באמצעות קור.

מכשיר ה-Cooltech הוא אחד המתקדמים בתחום המיועד להצרת היקפים ללא ניתוח, באישור משרד הבריאות הישראלי. ד"ר אקרמן מסבירה כי "מאחר שרקמת השומן אינה עמידה לשינויי טמפרטורה, מתבצע הטיפול באמצעות תהליך קירור מבוקר, המשלב וואקום (המגביר את הסירקולציה, כלומר את זרימת הדם, לשיפור התוצאה). בעקבות הטיפול, מפורקים תאי השומן ובהמשך מסולקים מהגוף, בתהליך פיזיולוגי טבעי".

ד"ר אקרמן מדגישה שהתהליך לא גורם נזק לרקמות אחרות מלבד תאי שומן ושהטכנולוגיה מאפשרת ירידה בשכבת השומן התת עורי, זאת באמצעות ידיות קירור המונחות על הגוף למשך 70 דקות. "היתרון הבולט הוא שקיימות מספר ידיות קירור שונות, כך שניתן לטפל במגוון רחב של אזורים בגוף. זהו טיפול ללא תופעות לוואי לטווח הארוך, כאשר ניתן לחזור לפעילות מייד לאחריו. התהליך הטבעי של פירוק וסילוק תאי השומן מהגוף אורך 6-10 שבועות ולכן, התוצאות נראות בטווח של 10 שבועות ממועד הטיפול".

- מתי מטפלים בהקפאה ומתי בחימום?

"הקפאה בקור עובדת אך ורק על שומן. כלומר, אם רוצים לטפל באזור שבו עיקר הבעיה היא מוקד של שומן, הטיפול יהיה הקפאת שומן. אם מדובר בצלוליט או בעור רפוי - הטיפול האידאלי הוא חימום, כיוון שהקפאה אינה פועלת על עור עצמו. בנוסף, פעמים רבות, בהצרת היקפים, מעוניינים לטפל גם במצבורי שומן וגם בעור רפוי, לכן יש חשיבות רבה לשילוב של טכנולוגיות שונות באותו מטופל באותו אזור נבחר בגוף.

ד"ר אקרמן מסכמת ואומרת כי על אף הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים להצרת היקפים, הרי שאין תחליף למקצועיות ולמגע יד אדם. על מנת להשיג את התוצאות האולטימטיביות לכל אחת ואחד, נדרשת המומחיות של רופאי עור שיודעים בעצם "לתפור" את הטיפול הנכון למטופל. בין אם בשימוש בטכנולוגיה ספציפית, או בשילוב בין מגוון טכנולוגיות לפי סוג העור והצורך. תהליך אבחון ולאחריו טיפול מקצועי יאפשרו מקסום היכולות הטכנולוגיות והשגת אפקט ארוך טווח.

ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור אסתטית.

לכניסה לאתר הקליקו כאן

עוד כתבות

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות