אחרי נתן זהבי: אלכס גלעדי מאיים לתבוע את ערוץ 10 והארץ

במכתב שנשלח באמצעות עורכי דינו לשני כלי התקשורת בהם התפרסמו עדויות של נשים שטוענות שנאנסו על ידי גלעדי הם נדרשים להסיר את הפרסומים, לפרסם התנצלות ולחשוף בפני גלעדי את המתלוננות ■ חדשות 10: "עומדים מאחורי הפרסומים באופן מלא"

אלכס גלעדי / צילום: תמר מצפי
אלכס גלעדי / צילום: תמר מצפי

אלכס גלעדי ששימש עד לאחרונה כנשיא קשת שלח בימים האחרונים באמצעות עורכי דינו מכתבי התראה לפני תביעה לערוץ 10 ולעיתון הארץ שם התפרסמו נגדו עדויות קשות. בערוץ 10 פרסמו העיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז לפני כשבועיים עדות של מי שהוגדרה על ידם "אשת תקשורת לשעבר", וטענה כי גלעדי כפה עליה יחסי מין בזמן שהייתה מועמדת להגיש תוכנית בשידורי קשת. ב"הארץ" פרסמה הכתבת נעה שפיגל גם את עדותה של אותה אישה שהופיעה בערוץ 10, וגם עדות נוספת של אישה שטוענת כי נאנסה על ידי גלעדי בסוף שנות ה-70, לאחר שהביא אותה לביתו בתירוץ מקצועי.

בשני המכתבים לכלי התקשורת טוען גלעדי, שמיוצג על ידי עורכי הדין אמיר טיטונוביץ ואפרת אזולאי, כי הדברים שפורסמו "לא שיקפו את המציאות כהווייתה": "מרשנו לא אנס מעולם אישה כלשהי, לא כפה את עצמו על אישה כלשהי, ולא נהג כפי שייחסתם לו בכתבה המכפישה". עורכי הדין גם טוענים כי "בשלב זה אין בידי מרשנו לאמוד את הנזקים במלואם באופן מדויק אך נעלה מכל ספק שאלה עומדים על מיליוני שקלים".

במכתבים נדרשים שני כלי התקשורת להסיר את הכתבות מאתרי האינטרנט שלהם ולפרסם התנצלות על פרסומן. בנוסח ההתנצלות אותו נדרשים כלי התקשורת לפרסם נכתב בין השאר: "ידוע לנו כי בעקבות הפרסום נאלץ גלעדי להשעות את עצמו, ולו באופן זמני, מתפקידו כנשיא קשת, וכי גם אצל הגופים הבינלאומיים הגדולים והחשובים, בהם הוא מחזיק בתפקידים בכירים, נערכות בדיקות בנוגע למידת התאמתו לתפקידו לאור הפרסומים הנוראיים אודותיו".

עוד נדרשים שני כלי התקשורת לחשוף בפני גלעדי את האישה או הנשים שהופיעו אצלם ללא פרטים מזהים. "נקדים טענה אפשרית מצדכם ונסב את תשומת לבכם לכך שטענת חיסיון מקור עיתונאי לא תעמוד לכם במקרה זה", נכתב במכתב, בו נטען בהקשר זה, בין היתר, כי "למיטב ידיעת מרשנו הנשים הנדונות, או חלקן, כלל אינן עומדות על הסתרת זהותן".

נגד גלעדי התפרסמו כזכור ארבע עדויות. שתי הראשונות שבהן נעשו בגלוי על ידי נשות התקשורת אושרת קוטלר ונרי לבנה. ההאשמות שלהן כלפי גלעדי היו חמורות פחות, ועורך הדין טיטונוביץ אמר אתמול ל"גלובס" כי "לגבי קוטלר ולבנה אנחנו נתמודד עם זה בנפרד. יש איזו נטייה בציבור לומר שהוא הודה בסיפור של לבנה, והנטייה הזאת אינה במקומה. הוא אמר שדברים שאנשים עושים בתוך ביתם הוא עניינם הפרטי, אבל בכך לא היה כדי לאשר את הפרטים ואת מה שלטענת לבנה התרחש בתוך הבית". כזכור, לבנה, בעלת טור ב"הארץ", כתבה בעיתון כי לאחר שהגיעה עם גלעדי לביתו במה שחשבה שהוא חלק מפגישה מקצועית, הוא חשף בפניה את איבר מינו.

מחדשות 10 נמסר ל"גלובס": "אנו עומדים מאחורי הפרסומים באופן מלא". כזכור, במהדורת הערוץ דווח כי לפני הפרסום עברה המתלוננת בדיקת פוליגרף בה נמצא כי היא דוברת אמת. ב"הארץ" בחרו שלא למסור תגובה.

במכתב מוקצבים לשני כלי התקשורת שבעה ימים כדי לפעול בהתאם לנדרש בו, אך ברור כי אין בכוונתם של שני הגופים להיענות לדרישות, כך שהשאלה כעת היא האם גלעדי ילך עד הסוף עם טענותיו, ויגיש תביעת לשון הרע בעניין כפי שעשה נתן זהבי.

זהבי, שדר רדיו ב-FM103, הגיש אתמול לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע על סך 1.8 מיליון שקל נגד העיתונאית הדס שטייף בגין 13 פרסומים שונים בהן היא הביאה עדויות שונות של נשים שטוענות כי הוטרדו והותקפו על ידו מינית.

זהבי, שמכחיש את כל הפרסומים, טוען בתביעה כי הפרסומים של שטייף "נעשו בכוונת מכוון... להוציא דיבתו רעה, לפגוע בו, לייחס לו עובדות בלתי נכונות, המטילות בו דופי משמעותי, והכל לצרכי עוד קצת רייטינג צהוב, כששטייף משמשת כ'שופטת' המבצעת 'שיימינג' זדוני".