טבע מודיעה על מבנה ארגוני חדש; 3 בכירים עוזבים את החברה

שולץ: "טבע נוקטת צעדים מידיים לשיפור היעילות" ■ כתוצאה מהשינויים יפרשו ד"ר מייקל היידן, ד"ר רוב קורמנס ודיפנקר בהאטארג'י ■ מייקל מקללן ימונה למנהל כספים ראשי

קאר שולץ, המנכ"ל החדש של טבע  , הציג היום (ב') את המהלך המרכזי הראשון בחברה תחת הנהגתו - מבנה ארגוני חדש הכולל שינויים מהותיים בהנהלת טבע. זאת, לפי הודעת טבע, במטרה לשפר את המיקוד העסקי ולהגביר את יצירת הערך. בטבע מציינים כי המבנה הארגוני החדש ימנף את יתרון הגודל של טבע, יגביר את הגמישות ואת היעילות ויספק מגע קרוב יותר לשווקים.

החל מהיום, הפעילות המסחרית של טבע לא תנוהל בשתי קבוצות נפרדות - תרופות גנריות ותרופות ייחודיות - אלא תאוחד לארגון מסחרי אחד, שיפעל ב-3 אזורים: צפון אמריקה, אירופה והשווקים הצומחים. כל אחד מאזורים אלה ינהל את הפורטפוליו במלואו, כולל מוצרים גנריים, ייחודיים וללא מרשם (OTC), ויישא באחריות לכלל הפעילות המסחרית והביצועים הפיננסיים באזור. חלק מהיחידות הגלובליות מהמבנה הקודם ישולבו לתוך המבנה החדש, ואילו אחרות יתייתרו. שינוי זה מצביע, ככל הנראה, על כך שפניה של טבע אינם לפיצול לשתי חברות שונות - אפשרות שהועלתה באחרונה בשוק לא פעם.

שינוי נוסף כולל את איחוד ארגוני המו"פ הייחודי והגנרי לקבוצה גלובלית אחת, עם אחריות לכל פעילויות המחקר והפיתוח בטבע, וזאת על-מנת "למקסם את ההחזר על ההשקעה ולהגביר את המיקוד והיעילות".

נוסף על כך הוקמה חטיבה חדשה לשיווק ופורטפוליו גלובליים, שתנהל את הממשק בין האזורים, המו"פ והתפעול, לאורך השלבים השונים בחיי המוצר. היא גם תהיה אחראית לאופטימיזציה של פורטפוליו המוצרים הגנריים והיחודיים.

בטבע סבורים כי המבנה החדש יחזק את הסנכרון והאינטגרציה בין מערך התפעול הגלובלי, האזורים המסחריים, המו"פ וחטיבת הפורטפוליו, ובכך ישפר את הביצועים ויפשט את הארגון. עוד ציינה טבע כי המבנה הארגוני החדש ייעזר בתשתית תומכת אחת, "יעילה ורזה", הכוללת את יחידות הכספים, משאבי אנוש, היחידה משפטית ויחידת המותג הגלובלי ותקשורת התאגיד.

השינויים המבניים טומנים בחובם גם שינויים פרסונליים, וכך בסוף השנה יפרשו מתפקידיהם ד"ר מייקל היידן, נשיא המו"פ הגלובלי והמדען הראשי של טבע; ד"ר רוב קורמנס, נשיא ומנכ"ל קבוצת התרופות הייחודיות הגלובלית של טבע (שכאמור בוטלה כקבוצה בפני עצמה); וכן דיפנקר בהאטארג'י, נשיא ומנכ"ל קבוצת התרופות הגנריות הגלובלית בטבע (שבוטלה אף היא). שולץ הודה לשלושתם על תרומתם הרבה לטבע ועל מסירותם למטופלים.

במקביל, שולץ הודיע על מינויו של מייקל מקללן למנהל הכספים הראשי, אחרי מספר חודשים בהם כיהן בתפקיד זה כמחליף זמני לאחר פרישתו של איל דשא. בתפקידו יהיה מקללן אחראי על חטיבת הכספים, הפיתוח העסקי, קשרי המשקיעים וטכנולוגיית המידע (IT).

מינוי נוסף הוא של ד"ר הפרון פרידריקסדוטיר, לסמנכ"לית בכירה, מנהלת המו"פ הגלובלי. פרידריקסדוטיר הגיעה לטבע במסגרת רכישת אקטביס מידי אלרגן ב-2016.

עוד מינויים הם של ברנדן או'גריידי, שימונה לסמנכ"ל בכיר, מנהל החטיבה המסחרית בצפון אמריקה; ריצ'רד דניאל, שימונה לסמנכ"ל בכיר, מנהל החטיבה המסחרית באירופה; ג'יאנפרנקו נאזי, שימונה לסמנכ"ל בכיר, מנהל החטיבה המסחרית בשווקים הצומחים; וסוון דתלפס, שימונה לסמנכ"ל בכיר, מנהל חטיבת השיווק והפורטפוליו הגלובלית. יש לציין כי כל המינויים מגיעים מתוך החברה.

הניעור בצוות ההנהלה הבכיר פסח על 4 בכירים בחברה, שנשארים בתפקידיהם הנוכחיים, והם ד"ר קרלו דה נוטריסטפאני, סמנכ"ל בכיר, מנהל התפעול הגלובלי; איריס בק-קודנר, סמנכ"לית בכירה, מנהלת מותג גלובלי ותקשורת התאגיד; מרק סבג, סמנכ"ל בכיר, מנהל משאבי אנוש גלובליים; ודיוויד סטארק, סמנכ"ל בכיר והיועץ המשפטי לטבע.

ומה בנוגע למספר המפוטרים? טבע מדברת בהודעה על הפיכה לחברה רזה יותר, אך בשלב זה לא מספקת פרטים מדויקים. אלה יפורסמו באמצע דצמבר.

שולץ מסר היום כי "טבע נוקטת צעדים החלטיים ומידיים להתמודדות עם הלחצים החיצוניים ולשיפור היעילות הפנימית. המבנה החדש של החברה יאפשר סנכרון ותיאום הדוקים יותר בין המו"פ, התפעול והיחידות המסחריות. בכך הוא יאפשר לנו להפוך לחברה גמישה, רזה ורווחית יותר".

לדבריו, "אנו ממשיכים להתמקד ביצירת ערך בר-קיימא. צוות ההנהלה החדש שלנו יפעל למצב את טבע למהפך עסקי בטווח הקצר עד בינוני. אנחנו כבר עובדים על תוכנית מקיפה לרה-ארגון והבראת טבע, ונחלוק אותה באמצע דצמבר. העדיפות העליונה שלנו היא ייצוב הרווח התפעולי ותזרים המזומנים כדי לשפר את המצב הפיננסי של החברה, תוך המשך מיקוד בהכנסות בטווח הקצר וביצירת מזומנים. במקביל, נמשיך לעשות כל שיידרש כדי להמשיך ולספק תרופות ושירותים איכותיים למטופלים ברחבי העולם".