מנורה מבטחים: גידול של 342% ברווח הכולל מתחילת 2017

הקבוצה רווח רבעוני בהיקף של 102 מיליון שקל ■ רשמה בשלושת הרבעונים הראשונים השנה רווח של 243 מיליון שקל ■ המנכ"ל ארי קלמן: "שומרים על ההובלה בפנסיה ובביטוחי הרכב"

ארי קלמן / צילום: תמר מצפי
ארי קלמן / צילום: תמר מצפי

קבוצת מנורה מבטחים, שבניהול ארי קלמן, מציגה גידול של כ-342% ברווח הכולל שרשמה מתחילת שנת 2017, ושהסתכם לכ-243 מיליון שקל. ברבעון השלישי בלבד רשמה החברה רווח כולל של כ-102 מיליון שקל, גידול של כ-44%.

מנורה מבטחים, שנסחרת לפי שווי של כ-2.9 מיליארד שקל, מציגה שיפור ניכר ברווחיות בשלושת מגזרי הפעילות, עם מעבר לרווח כולל נאה מתחילת שנה במגזר הביטוחים הכלליים ובביטוחי הבריאות, לצד שיפור ניכר ברווחיות מגזר החיסכון לטווח ארוך.

לדברי מנכ"ל הקבוצה, ארי קלמן, "אנו מציגים תוצאות מרשימות ורווחיות נאה בכל תחומי פעילות הקבוצה וזאת תוך הצגת שיעורי צמיחה גבוהים בכל המגזרים ושיפור חיתומי בפעילות הביטוחית ושומרים על ההובלה כקבוצת הפנסיה, האלמנטרי והרכב הגדולה בישראל".

מהדיווח של החברה עולה כי מתחילת השנה הושפעו תוצאותיה לחיוב משלל סיבות, ובהן גידול בהכנסות מדמי ניהול במגזר חיסכון ארוך טווח, קיטון בהשפעה השלילית של ריבית חסרת סיכון, ושיפור חיתומי בענף רכב רכוש.

ברבעון השלישי, נציין, לריבית חסרת סיכון הייתה השפעה שלילית גדולה מאשר ברבעון המקביל אשתקד, בשל הגדלת ההפרשה לעתודות.

כמו-כן, התוצאות השנה אופיינו בהשפעה שלילית בגין ריבית היוון קצבאות ביטוח לאומי (המלצות ועדת וינוגרד) קטנות בהרבה מאלה שהיו אשתקד. אגב, אשתקד נהנתה מנורה מבטחים מרווח חד פעמי של כ-126 מיליון שקל משום עליית ערך נדל"ן לשימוש עצמי.

שיפור חד בתוצאות הרכב

מנורה מבטחים, היא כאמור החברה הגדולה במספר תחומי פעילות: הפנסיה החדשה, ביטוחי הרכב רכוש (המקיף וצד ג') והרכב חובה. על רקע זה נציין כי ברכב רכוש החברה עברה מהפסד אשתקד לרווח תלת ספרתי מתחילת השנה, כשברכב חובה ההפסד התלת ספרתי אשתקד הפך לרווח קל מתחילת השנה הנוכחית.

כמו-כן, פעילות הפנסיה החדשה של הקבוצה רשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה רווח כולל לפני מס של כ-101 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. במנורה מפרטים בהקשר זה כי בתקופה זו חל גידול בהכנסות מדמי ניהול בסך של כ-10 מיליון שקל, כשמנגד חלה עלייה בסך דומה בהוצאות שיווק, הוצאות רכישה אחרות והוצאות הנהלה וכלליות ואחרות, שנובע מגידול בהיקפי הפעילות.

אגב, במנורה פירטו כי הוצאות השכר בקבוצה גדלו מידי שנה בכ-16.5 מיליון שקל, בשל הסכם קיבוצי שנחתם מול עובדי החברה שהתאגדו. עוד עולה מדוחות מנורה מבטחים כי אלטשולר שחם קרנות נאמנות, שמנורה שותפת מיעוט בה (20%), וחברות האשראי החוץ בנקאי אמפא קפיטל ו-ERN, חילקו בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 דיבידנדים של 3 מיליון שקל, 2.7 מיליון שקל ו-2.5 מיליון שקל, בהתאמה.

מנורה מבטחים הינה בשליטת בנותיו של מנחם גורביץ', והיא נכנסה בשנים האחרונות למספר תחומי פעילות חדשים, בדגש על תחום האשראי בחוץ בנקאי לחברות קטנות ובינוניות. זאת באמצעות רכישת נתחים מהחברות אמפא קפיטל ו-ERN. לסיום נציין כי השנה נהנתה מנורה מבטחים מרווח סמלי של כ-633 אלף שקל כתוצאה מרכישת מלוא מניות קופות הגמל המפעלית שליד קופת התגמולים לעובדים אקדמיים של אוניברסיטת תל-אביב, כשמנגד החברה הבת מנורה נדל"ן רשמה בתקופה זו הפסד של כ-2.5 מיליון שקל כתוצאה מעסקת מכירת מרבית האתרים הסולאריים שבבעלות החברה הבת שלה - סולנגיה.