הנהלת נגב קרמיקה מחרימה דיון בכנסת: "חוששים מאלימות"

כתבה לוועדת העבודה והרווחה: "הנהלת נגב מוכנה לשתף פעולה עם כל רעיון מצד חברי הכנסת, אך לא נוכל להגיע לוועדה מתוך חשש פיזי לאנשי ההנהלה" ■ הנהלת החברה טוענת כי חבריה סופגים כבר מעל לחודש אלימות קשה מצד העובדים

נגב קרמיקה ירוחם / צילום: איל יצהר
נגב קרמיקה ירוחם / צילום: איל יצהר

הנהלת נגב קרמיקה הודיעה היום (ג') למזכירות ועדת העבודה והרווחה של הכנסת כי לא תשלח נציגים מטעמה לדיון שתוכנן בוועדה מחר על סגירת המפעל בירוחם ועל פיטוריהם של 138 עובדיו.

במכתב ששיגרה לוועדה, כתבה ההנהלה כי "הנהלת נגב מוכנה לשתף פעולה עם כל רעיון מצד חברי הכנסת, אך לא נוכל להגיע לוועדה מתוך חשש פיזי לאנשי ההנהלה". החברה טענה במכתב כי "הנהלת החברה סופגת כבר מעל לחודש אלימות קשה מצד העובדים, שבגינה אף הוגשו מספר תלונות למשטרה. האלימות כוללת קריאות גנאי, ניסיון דקירה, השלכת בקבוקים, חסימת דרכי גישה, תקיפות ואיומים".

בהמשך המכתב טענה הנהלת קבוצת נגב כי "טענות-השווא שהוטחו נגדנו, על קבלת מענקים והטבות מהמדינה - משוללות כל אחיזה במציאות. החברה, לא זו בלבד שלא קיבלה סיוע, אלא אף לא הוצע לה סיוע ממשרד הכלכלה, לא מההסתדרות ולא ממועצת ירוחם - שסירבה להעניק אפילו הטבה בארנונה למרות פניות חוזרות ונשנות".

הנהלת החברה הסבירה באותו המכתב את החלטתה לסגור את המפעל בירוחם ולפטר את עובדיו בכך שהעובדים וההסתדרות דחו תכנית הבראה שגובשה בחברה, וגם בקשות שהיא העבירה למשרד הכלכלה להעדיף תוצרת כחול לבן במיזמי בנייה ממשלתיים ובתכנית 'מחיר למשתכן'- לא זכו למענה.

יוזכר כי במהלך המשא-ומתן שהתקיים בשבועות האחרונים טענו במשרד הכלכלה והתעשייה ובהסתדרות הכללית כי הוצע להנהלת נגב ולקרן ויולה, שרכשה את הקבוצה לפני כחצי שנה מאפריקה תעשיות כי המדינה תשתתף למשך כשנה בתשלום השכר לעובדים וזאת לצד התייעלות בחברה.

אתמול (ב') חשף "גלובס" כי איש העסקים והתעשיין שמואל דונרשטיין, הבעלים של רב-בריח, מתעניין ברכישת מפעל נגב קרמיקה בירוחם. עם זאת, גרומים בכירים בתעשייה טענו כי הנהלת נגב מסרבת לשתף פעולה עם דונרשטיין למסור לו נתונים הכרחיים לבחינת המהלך. קרן ויולה וקבוצת נגב דחו את הטענה.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ אלי אללוף, ויו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, ביקרו הערב בחריפות את הנהלת קבוצת הנגב, שהודיעה כי לא תשתתף בדיון שמתוכנן להתקיים מחר בכנסת בעניין משבר המפעל בירוחם.

מדובר בדיון משותף לשתי הוועדות, ותוכנן לבחון מהלכים שיובילו לפתרון המשבר. לדברי ח"כ כבל, "הדבר מדליק נורות אדומות, ולא ייתכן שהכנסת תעשה כל מאמץ לתת מענה לבעיות המפעל וההנהלה תיעדר מהדיון".

ח"כ אללוף אמר כי "הודעת הנהלת נגב קרמיקה היא לא פחות מזלזול בעבודת הכנסת וברצינות כוונת הוועדות לנהל דיון ענייני ופרקטי במצוקה שנוצרה".