וול סטריט: מניות הפיננסים משכו את הדאו לשיא חדש

גוגל, פייסבוק, אמזון, אפל ירדו בשיעורים חדים ■ הצמיחה בארה"ב ברבעון השלישי - בהתאם לתחזיות ■ ילן העידה בפני הקונגרס ■ ברקליס העלה את מחיר היעד למלאנוקס

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') במגמה מעורבת. המסחר נפתח על רקע הדיווחים על הניסוי החדש בטיל בליסטי שבוצע בצפון קוריאה שמסוגל לכסות את כל שטחי ארה"ב, ועל רקע ההודעות על הבנות ראשונות בנוגע להסכם היציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי. המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת.

 

נתון התמ"ג של ארה"ב לרבעון השלישי התפרסם והוא תואם את התחזית של קצב צמיחה שנתי של 3.3%. הנתון מגלם את קצב הצמיחה הגבוה ביותר בשלוש השנים האחרונות. נתון שתומך במניות הפיננסים.

יושבת ראש הבנק הפדרלי ג'נט ילן העידה, ככל הנראה בפעם האחרונה בתפקידה, בפני ועדת הכלכלה של הקונגרס. מדיניות הבנק כיום לפי ילן היא למנוע צמיחה מהירה במיוחד, ועל כן העלאת הריבית תישאר מתונה בתקופה הקרובה. ילן לא אמרה דבר לגבי הריבית לחודש דצמבר.

דיווחים בארה"ב: וויליאם דאדלי, ראש שלוחת הפדרל ריזרב בניו יורק, אמר בוועידה בה השתתף כי הפד שוקל את האפשרות להשיק מטבע דיגיטלי משלו. הביטקוין, המטבע הדיגיטלי הפופולרי ביותר, הגיע היום לשווי של 11,000 דולר - פחות מיממה לאחר ששבר את רף ה-10,000 דולר.

אנליסט בבנק השוויצרי יוליוס בר, המתמחה בבנקאות פרטית, נקב במחיר של 12.25 דולר למניה עבור מניית טבע המגלם שווי הנמוך ב16.6% משוויה בעת הפרסום. המניה עולה במסחר בניו יורק.

מיזוג ענקיות אולמות הקולנוע: לפי הדיווחים, ענקיות בתי הקולנוע סינרוולד וריגאל מקיימות שיחות בדבר מיזוג אפשרי. סינרוורלד הציעה לריגאל (הנשלטת ע"י המיליארדר פיליפ אנשולץ) לרכוש את מניותיה לפי שווי של למעלה מ-3 מיליארד דולר.

מאז שקרן סטארבורד הודיעה על אחזקה של 10.7% במלאנוקס , ברקליס העלה אתמול את ההמלצה למניה מ"תשואת חסר" ל"תשואת שוק" והעלה את מחיר היעד מ-47 דולר ל-55 דולר.

מניית סנאפ (מפעילת אפליקציית סנאפצ'אט) רשמה אמש עליות חדות, ככל הנראה על רקע שינוי בעיצוב האפליקציה באופן שיטייב את חוויית המשתמש.

שוויין של ענקיות האינטרנט אלפאבית  (חברת האם של גוגל) ו-פייסבוק  נמצא בירידה. אמש אמר ראש ה-FCC כי ענקיות האינטרנט מאיימות על ניטרליות הרשת. גם איביי , אפל , טסלה , אמזון   ו-פייפאל (סימול: PYPL) נסחרו בסנטימנט שלילי.