מנכ"ל מזור רובוטיקה אורי הדומי נחקר ע"י רשות ני"ע

עפ"י ההערכות, החקירה קשורה למידע פנים שנמסר בהקשר לשלב הראשון של ההסכם בין מזור ומדטרוניק ■ מניית מזור צונחת בבורסה בת"א

המנכ"ל אורי הדומי. השכר לא עודכן שנתיים / צילום: איל יצהר
המנכ"ל אורי הדומי. השכר לא עודכן שנתיים / צילום: איל יצהר

מניית חברת מזור רובוטיקה  , המפתחת מערכות להנחיה רובוטית לניתוחי עמוד שדרה ומוח, יורדת היום (א') ב-7.8% בבורסה בתל-אביב, לאחר שנודע כי מנכ"ל החברה, אורי הדומי, נחקר על-ידי רשות ניירות ערך, בפרשה שבגינה נתפסו מחשבי החברה במאי השנה. מזור דיווחה על החקירה ביוני וציינה כי תושאלו בכירים, אך כי לא הוסברו לה החשדות, ולא הוגשו כתבי אישום.

לאחר הירידות נסחרת מניית מזור לפי שווי של כ-5.1 מיליארד שקל.

הדומי מנהל את מזור מימיה הראשונים, והוא נחשב לרוח החיה מאחורי החברה, כך שאם המהלכים המשפטיים נגדו יחריפו, הדבר בהחלט עלול לפגוע בחברה, תדמיתית ותפעולית.

החקירה מגיעה על רקע תקופה מצוינת למזור, כאשר בשנה וחצי האחרונות, מאז חתימת הסכם שיתוף-פעולה אסטרטגי עם מדטרוניק, עלתה מניית החברה כמעט 400%. הסכמי מדטרוניק נחתמו בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון מדטרוניק החלה להפיץ את מוצר ה-MazorX של החברה, ולפני מספר חודשים חתמה על הסכם להפצה בלעדית של המוצר. הסכם זה, והעליות במניה ובהכנסות החברה, הפכו את מזור לאחת מחברות המכשור הרפואי הישראליות המצליחות אי-פעם.

על-פי ההערכות, החקירה קשורה למידע פנים שנמסר בהקשר לשלב הראשון של ההסכם עם מדטרוניק.