גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבינה המלאכותית מתגייסת למשטרה בפיענוח מעשי רצח

בכל שנה מתרחשים בארה"ב יותר מ-5,000 מקרי רצח שאינם מפוענחים ■ פיטר הארגרוב, כתב פלילי לשעבר, אחראי לאלגוריתם שמנסה לפצח את התעלומות: "חלק מהרוצחים שמסתובבים חופשי רוצחים שוב" ■ משטרות רבות בעולם משתמשות באמצעים דומים

זירת רצח בארצות הברית / צילום: רויטרס, Mike Blake
זירת רצח בארצות הברית / צילום: רויטרס, Mike Blake

"כשהקונגרס יצר את ה-UCR (Uniform Crime Reporting) בשנות השלושים הוא עשה את זה התנדבותי לחלוטין", מספר לי פיטר הארגרוב שהקים את מאגר הנתונים המקיף ביותר של מקרי רצח בארה"ב. "מדינות שלמות לא חייבות לדווח, ומי שלא נעתרה לבקשות שלנו מתוקף חופש המידע, לקחנו לבית המשפט וחייבנו אותה". היום במאגר הנתונים של "פרויקט האחריות לרצח" (Murder Accountability Project) יש 750 אלף מקרי רצח מתועדים ומפורטים עוד החל משנות השישים, ללא ספק התיעוד המלא והנגיש ביותר בארה"ב.

אבל הארגרוב (Hargrove) לא עצר שם ופיתח אלגוריתם שמצליח, לכאורה, להציף קשרים בין מקרי רצח שעד אז נראו בודדים ולא קשורים. "שוטרים משתמשים במד הנתונים שיצרנו ובאלגוריתם שבנינו כדי לבחון תיאוריות שונות", הוא מספר ומוסיף "המערכת עוזרת להם לחבר נקודות שהם בכלל לא ידעו שקיימות". לא סתם מכנה הארגרוב את האלגוריתם שלו "גלאי רוצחים סדרתיים". הארגרוב אינו זאב בודד, אלא חלק מטרנד גיוס טכנולוגיה ואינטליגנציה מלאכותית לשורות המשטרה.

בכל שנה יש כ-5,000 מקרי רצח לא פתורים בארה"ב - קצת יותר מ-59%, שיעורי הצלחה שלטענתו הם מהנמוכים בעולם המערבי. "ליצור את האלגוריתם זאת שאלה של הצלת חיים. חלק מהרוצחים האלו שמסתובבים חופשי בוודאי רוצחים שוב והם גם מייצרים אווירה ציבורית שניתן לבצע פשעים חמורים ולא להיתפס". גישה זו הביאה את הארגרוב להעריך כי היום מסתובבים כ-2,000 רוצחים סדרתיים ברחבי ארה"ב, נתון מבהיל לעומת הערכות ה-FBI שעומדות על אחוז בודד מכלל הרציחות. העובדה כי מאחוריו בסיס הנתונים הגדול ביותר במדינה הפכה את ההערכה שלו לאמינה במיוחד ואותו למומחה מבוקש ומצוטט במגזינים כמו הניו יורקר, בלומברג והאטלנטיק.

הקוד של הארגרוב, ששימש ככתב פלילי בעברו, אוסף נתונים ממקרי רצח שונים אך שחולקים מאפיינים כמו מתודה, מקום, זמן, מין הנרצח ושיעור מקרי הרצח הפתורים באזור. הארגרוב מקווה כי הפתיחות שבה מנוהל הפרויקט יהיה בעל השלכות פוליטיות. "השקיפות הגדולה יכולה לעודד פוליטיקאים לדרוש תשובות, לדחוק בכוחות המשטרה לפעול בצורה יעילה יותר כדי להביא לפתרון פשעים". Murder Accountability Project הוא פרויקט ללא מטרות רווח וכל הלוקחים בו חלק עושים זאת בהתנדבות ומתוך תחושת מחויבות, אך קיימות חברות פרטיות רבות למטרות רווח שלוקחות חלק פעיל בפתרון תעלומות משטרתיות. סטארט-אפים רבים מציעים פתרונות אינטליגנטים וממוחשבים להקל או להחליף את עבודת המשטרה. בין אם מערכות AI לזיהוי פלילי דיגיטלי (כלים לניתוח מחשבים, רשתות ומכשירים סלולריים) או כדי לאתר ילדים נעדרים וקורבנות של סחר בבני אדם. מערכות שונות פרטיות אלו כבר בשימוש על ידי כוחות השיטור המקומי והפדרלי בארה"ב.

אולי הגדולה ביותר בתחום היא אקסון. אתם אולי תכירו אותו בשמה הקודם טייזר - השם הנרדף לשוקר חשמלי. באפריל השנה טייזר עשתה מייקאובר כללי: היא שינתה את שמה לאחד עם ניחוח יותר עתידני ואת הגדרתה מיצרנית נשקים חשמליים לחברת טכנולוגיה, מפגש בין "מלחמת הכוכבים, ג'יימס בונד ומסע בן כוכבים", כהגדרתה. באותו אפריל אקסון יצרה מהומה לא קנה כשהכריזה שתעניק את מצלמות הגוף בפיתוחה לכל שוטר בארה"ב, בחינם. ממש כאילו עם שינוי השם גם הפכה להיות חברת הזנק. לא רק זאת, היא גם הודיעה שתישא על עצמה את עלויות ההדרכה, התפעול ואחסון המידע לשנה אחת. לפי דיווחי החברה כבר 6,000 סוכנויות משטרה שונות מחוברות לפלטפורמה שלה.

מה אקסון מרוויחה מכל זה? ובכן כמובן שמידע. טרה בייטים על גבי טרה בייטים של מידע על השרת הפרטי של החברה Evidence.com. "מדובר על אחד ממאגרי המידע העשירים ביותר", ציין מנכ"ל אקסון ריק סמית בראיון למגזין PoliceOne. את המידע הזה אקסון מגייסת לעבודה, היום החברה מציעה שירותי AI בתשלום לפענח את כל המידע הזה. הנה כבר באוקטובר האחרון החלה אקסון בשיתוף פעולה (כלכלי) עם משטרת לוס אנג'לס בפרויקט הבינה המלאכותית שלה בעל השם המתוחכם Axon AI, שבו התוכנה של אקסון תסייע למשטרת לוס אנג'לס לנתח את הצילומים שנאספו על ידי מצלמות הגוף. "בשנה האחרונה", ציינו במשטרה המקומית בהודעה משותפת עם אקסון, "נאספו צילומי וידאו באורך 33 שנה. המערכת של אקסון תחסוך בכוח-האדם ותסייע לפענח את המידע הרלוונטי ממנו". המערכת של אקסון מתורגלת לעבור על המידע שעולה על שרתיה וממנו היא אמורה לשלוף את כל מה שהיא מגדירה כרלוונטי, היא לכאורה מזהה בהליך אובייקטיבי את הרגעים המהותיים שנקלטו, מאתרת חשודים באמצעות תוכנות זיהוי פנים, מאתרת חשודים ועדים.

מנסים להגן מפני טעויות אנוש

באירופה כמו באירופה המצב הרבה יותר מפוקח. מי שמוביל את ההתקדמות הטכנולוגית ושילובה בכוחות השיטור היא דווקא הנציבות האירופית שמשקיעה היום בפרויקטים שונים שמובילים צוותי מדענים באוניברסיטאות ומכוני מחקר שונים. הפרויקט הגדול והמתקדם מבניהם הוא VALCRI (Visual Analytics for Sense-Making in Criminal Intelligence Analysis) שמטרתו לנתח באופן אוטומטי - אך יצירתי - נתונים ממגוון רחב של מקורות ולהציע הסברים אפשריים לפשעים.

המערכת אמורה לכאורה להציע במהירות טיעונים מדויקים, מוגנים מפני טעויות אנושיות ומבוססת - כך לפי אתר הפרויקט - על "אינטליגנציה אובייקטיבית" (מה שזה לא יהיה). ב-VALCRI בהובלתו של פרופסור וויליאם וונג (Wong) מבית הספר למדע וטכנולוגיה באוניברסיטת לונדון מצטטים דו"ח חקירה ממלכתי על פיגועי ה-11 בספטמבר שהכישלון הגדול ביותר של הרשויות היה "חוסר דמיון", חסך שלא חסר לפושעים או טרוריסטים. ב-VALCRI טוענים כי דווקא מערכות ממוחשבות, אותן מכונות יצירת אדם, יכולות להציע כיוונים יצירתיים שנסתרת מאנליסטים מיומנים של כוחות המשטרה. "כולם חושבים שלחבר את הנקודות זה החלק הקשה", מציין פרופסור וונג. "זה למעשה החלק הקל. החלק הקשה הוא להבין אילו נקודות צריך לחבר".

המערכת של VALCRI מצליחה לחבר בין הנקודות לכאורה רלוונטיות בלחיצת כפתור אחת, פעולה שלוקחת בממוצע 73 חיפושים בודדים של אנליסט. VALCRI עושה זאת באמצעות יכולת קריאה, הבנה וניתוח דו"חות משטרתיים והפעלת תוכנות לזיהוי פנים כדי לחפש את המבצעים מתוך אלפי שעות וידאו. גם אם אלו נכתבו על ידי אנשים שונים, בהערות צד או באמצעות תיאורים לא עקביים. בסופו של ניתוח המערכת אף מציעה שחזור ויזואלי של אותן השערות, היא למשל מקבצת את הנתונים במגוון רחב של נקודות השקה שחוצות סוגי עבירות, מדינות ואף אם נתפס או לא המבצע ומייצרת מפות שונות של אירועים. בתחנות משטרה באנגליה ובלגיה כבר מנסים בפועל את המערכות שמצוידות בנתונים אמתיים שלוש שנים אחורה.

זה לא פרויקט השיטור היחידי שממומן על ידי הנציבות האירופית. P-React נוצר לאחר המשבר הכלכלי העולמי ועם העלייה בפשעים קטנים (Petty crimes) כמו ריסוס גרפיטי או חטיפת תיק מהולך רגל, מה שמכונה על ידי הנציבות "התנהגות אנטי-חברתית". הרעיון מאחורי החברה פשוט: יצירת פלטפורמת מעקב אינטליגנטית בעלות נמוכה שצפויות לפזר הרשויות המקומיות בשטחים ציבוריים ויכולים אזרחים ובעלי עסק בשטחים הפרטיים שלהם. כל אלו יהיו מחוברים בענן למערכת שתנתח ותודיע כשפשע מתרחש. נכון להיום הפרויקט הסתיים ולפי הנציבות בהצלחה מסחררת, והוא מחכה לרשות הראשונה שתרים את הכפפה ותיישם אותו בשטחה. בנציבות מאמינים שבשל העלויות הנמוכות של המערכת יום זה אינו רחוק, אם כי גלגלי פרויקטים ציבוריים ידועים לשמצה בתנועתם האיטית.

אנשים תמימים שלובשים קפוצ'ון

מצלמת גוף של אקסון היתה מוצמדת לחולצתו של ריצ'רד פניהיירו ביום שבו ביצע מעצר סמים בבולטימור. המצלמות היו עניין חדש במשטרה, חלק מפיילוט רחב ופיהיירו ללא ספק לא שלט בתפעולה.

המצלמה תיעדה את השוטר הצעיר שותל שקית כדורים בסמטה מלאת אשפה, ולאחר כמה רגעים שב לאותו המקום וחושף בפעילות משטרתית מתוחכמת את אותם הכדורים שהחביא. "יו", הוא נשמע מציין בפליאה. פנהיירו שניסה להפליל מי שחשד בו כסוחר סמים, לא ידע שמצלמת הגוף צילמה אותו משתיל את הסמים. לצערו, עורכי הדין של העצור ראו את הווידאו והמעצר בוטל כלא היה, כמו גם הקריירה שלו.

מאז שנחשף המקרה הזה ביולי השנה, צצו להם מקרים דומים נוספים ובולטימור סיימה את פיילוט מצלמות הגוף שלה. איסוף המידע במקרים אלו הגן על אזרחים שונים מפני שימוש לרעה של כוחות המשטרה. אך אלו היו עיניים אנושיות שעברו על מאות שעות תצלומים ושהיו מספיק מורכבות כדי לנתח מידע במגוון כיוונים, לא רק כזה שמחפש אזרחים עבריינים. אך כשמערכות בינה מלאכותית ולמידה עמוקה מופעלות ככלי שלכאורה מתגבר על חולשות אנושיות הוא מייצר מראית עין של אובייקטיביות.

למידה עמוקה היא פעולה שבה מחשב מאומן "לדעת" דברים על בסיס ניסיון. הניסיון הזה מוגש לו בתבניות על תבניות עמוסות במידע. כל מפגש עם תבנית חדשה מחזק אצל המערכת הממוחשבת את התפיסות שלה לגבי מה נכון או לא, באמצעות נתונים שמאמתים או מחלישים את התפיסות שלהן. זו פעולה שבבסיס היא ההפך הגמור מאובייקטיביות. כך למשל אם מערכת כזו תיחשף לאלפי תצלומים של עבריינים בורחים מזירת פשע, היא עלולה ללמוד גם - שלא במתכוון - להיות מוטה נגד אנשים תמימים שפשוט אוהבים להסתובב לבושים בקפוצ'ונים או כובעי צמר. זאת משום שהמערכת אינה "מבינה" מיהו אדם הנמלט מזירת פשע, היא פשוט "יודעת" כשהיא רואה אותו.

הניסיון כבר לימד שמי שמזין את המידע למערכות ממוחשבות אינטליגנטיות הם אנשים מלאי הטיות חברתיות ותרבותיות.

הטיות שהובילו למקרים מצערים כמו מערכת התיוג של גוגל שמזהה אנשים שחורים כגורילות או הצ'אט בוט המכונה Tay של מיקרוסופט שהפך בתוך יום למפלצת גזענית משתוללת. אלו דוגמאות מעליבות, אך ללא השלכות מהותיות על חירויות אזרחיות. תוכנות שעושות עבודה משטרתית במשרד האחורי יכולות להיות ספוגות בהטיות מבניות ולהצביע על נטיות פרטיות. קידוד הטיות אלו מייצר הילה של אובייקטיביות של מכונות ומחליש את הביקורת נגד התוצאות המופקות. כל חיבורי הנקודות היצירתיים עלולים להיות בסופו של דבר בעוכרם של החלשים ולכן צריכים שקופים וציבוריים להיות מפוקחים על ידי הספקנות האנושית.

שיעור הפענוח של מקרי רצח בארהב

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

תקיפה באיראן: ישראל הרשמית שותקת - אין שינוי בהנחיות לעורף

מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות