חברת הענן אולקלאוד גייסה 3 מיליון דולר: "נרכוש בארה"ב"

החברה, שמציעה פתרונות ענן לארגונים, השלימה את הגיוס לפי שווי של 30 מיליון דולר ■ "רוצים לרכוש שותף AWS ושותף סיילספורס; המטרה שלנו היא להיות אינטגרטור בינלאומי"

חברת אולקלאוד (AllCloud) מראש העין, שמציעה פתרונות ענן לארגונים, השלימה גיוס הון של 3 מיליון דולר בסבב A, לפי שווי של 30 מיליון דולר. את הסבב הובילה קבוצת משקיעים מניו יורק שנמנעת מלהיחשף, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים בחברה - משפחת וייל, משפחת יסלזון, וערן גיל, מייסד Cloud Sherpas שנמכרה ב-400 מיליון דולר.

החברה מתמקדת בפתרונות ענן של חברות ענק כמו אמזון (AWS), סיילספורס וגוגל, שאותם היא מציעה לעסקים, מטמיעה ומתחזקת, וכן פתרון ERP של נטסוויט. כיום יש לה יותר מ-1,300 לקוחות, ובהם משרד האוצר, דואר ישראל, סלקום, אמדוקס, HPE וסטארט-אפים קטנים יותר. היא פועלת מפארק אפק בראש העין ומחזיקה במשרדים בברלין ובמינכן, וכן במרכז תמיכה ברומניה. את אולקלאוד הקים יוסי פרנקל המכהן כנשיא החברה, והמנכ"לית היא רונית רובין.

בשיחה עם "גלובס" אומר פרנקל שכספי הגיוס נועדו לשמש את אולקלאוד להתרחבות לשוק האמריקאי, באמצעות רכישת חברה או שתיים. "אנחנו רוצים לרכוש שותף AWS ושותף סיילספורס", הוא מסביר, "חסרים היום בתחום הענן אינטרגטורים חזקים וגלובליים, בהיקף של יותר מ-100 עובדים שיכולים לטפל בהכל. חסרים ארכיטקטים, מיישמים ומפתחים שמכירים את עולם הענן. המטרה שלנו היא להיות אינטגרטור בינלאומי".

אולקלאוד אינה חושפת נתונים מדויקים על היקף ההכנסות השנתיות שלה, אך אומרת כי מדובר בעשרות רבות של מיליוני דולרים, וכי בשנה האחרונה היא צמחה ב-40%. "מאז הקמת החברה היו לנו דפיקות על הדלת ממשקיעים כאלה ואחרים שביקשו להצטרף", אומר פרנקל, "עד עכשיו העדפנו להישאר עם המשקיעים הקיימים, אבל כעת אנו רוצים להאיץ את פעילות הרכישות שלנו".

AllCloud

תחום עיסוק: שירותי ענן לארגונים

שנת הקמה: 2014

משרדים: ראש העין

גיוסי הון: 9 מיליון דולר (כולל הסבב הנוכחי)

עובדים: 150, רובם בראש העין

משקיעים: משפחת וייל, משפחת יסלזון ואחרים