הסלמה בדרום; 2 רקטות יורטו, אחת התפוצצה בשטח פתוח

(עדכון) - ארגוני הטרור ממשיכים לירות לשטח ישראל: מערכת ההגנה כיפת ברזל יירטה שתי רקטות ששוגרו מעזה - מד"א מטפל בנפגעי חרדה ■ בישראל העבירו מסר מאיים לחמאס: "אם השיגורים לא ייעצרו, צה"ל יחריף דרמטית את התגובות"

 מערכת כיפת ברזל / צילום: רויטרס
מערכת כיפת ברזל / צילום: רויטרס

המתיחות בדרום: אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (ד') ביישובי עוטף עזה, בשדרות ובחוף אשקלון. לפי שעה לא ידוע על נפגעים או נזק. לפי דיווח ראשוני מערכת כיפת ברזל יירטה את שתי הרקטות שנורו. דקות לאחר מכן התפוצצה רקטה נוספת במועצה האזורית אשכול בשטח פתוח, בשל מיקום הנפילה - לא הופעלה התרעת צבע אדום במקום. גורם בכיר איים היום כי במידה וירי הרקטות מהעוטף יימשך, צה"ל יגיב בחריפות.

מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר זוהה שיגור נוסף מרצועת עזה לעבר שטח הארץ. הנפילה זוהתה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול".

ממד"א נמסר כי בעקבות האזעקות באזור שדרות, חובשים ופרמדיקים מעניקים טיפול רפואי לגבר בן 30 שנחבל ברגלו במהלך ריצה למרחב המוגן, ול-2 נפגעי חרדה.

גורם ביטחוני סיפר היום כי צה"ל יגביר באופן משמעותי את התגובות לירי הרקטות מעזה אם יימשך הירי מהרצועה. במערכת הביטחון כבר ערוכים להחרפה דרמטית בתגובות וליום שממנו ואילך כבר לא יבליגו. גורם ביטחוני בכיר: "הסבלנות הולכת ופוקעת, אם דבר לא ישתנה, לא נישאר עם תגובות מדודות".

לדברי הגורם הביטחוני, החמאס לא מתאמץ לעצור את הירי שגורם לארגונים שונים לרצות להצטרף לשיגורי הרקטות. בצה"ל מעדיפים לתת לחמאס עוד כמה ימים ולא להחריף את התגובות כבר מחר. זאת, כדי שהמהלך לא יקרה בצמוד לכינוס המדינות המוסלמיות שננעל היום באיסטנבול ובו הותקפה ישראל במילים קשות, וגם לתת למתיחות שעוררה הכרזת טראמפ על ירושלים להירגע.

אתמול התפוצצה רקטה בצד הפלסטיני של גדר המערכת בגבול רצועת עזה. הרקטה נורתה מחלקה הצפוני של הרצועה לעבר היישובים הסמוכים לגדר. אין נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהירי. חיל האוויר תקף בתגובה לירי מתחם צבאי השייך לחמאס בדרום רצועת עזה.

ביום ראשון האחרון התפוצצה רקטה סמוך לגדר המערכת במרכז הרצועה ורקטה נוספת יורטה בידי מערכת "כיפת ברזל" מעל שמי אשקלון. בתגובה תקף צה"ל באמצעות טנקים וחיל האוויר עמדות חמאס בצפון הרצועה.