לניר קפץ על עגלת הבלוקצ'יין - ואפליי זינקה בכ-250%

אפליי דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכם עקרונות עם צדדים שלישיים להקמת חברה ייעודית, "במסגרתו יפעלו הצדדים לפיתוח פלטפורמה לשיווק, הפצה והפניית לקוחות למערכות מסחר ולפלטפורמות בתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים"

נועם לניר / צילום: איל יצהר
נועם לניר / צילום: איל יצהר

עוד חברה בורסאית קופצת על הגל הגואה של תחום הבלוקצ'יין (הטכנולוגיה שעליה מבוססים מטבעות דיגיטליים). הפעם מדובר בחברת ההשקעות בטכנולוגיה אפליי , הנמצאת בשליטת היזם נועם לניר. הזינוק האדיר במחיר מניותיהן של החברות משאבי טבע ופנטזי נטוורק, עוד בטרם התחילו פעילות ממשית בתחום, במקביל לנסיקה המדהימה בשערו של מטבע הביטקוין, לכדו ככל הנראה את תשומת ליבו של לניר, שיודע דבר או שניים על התחברות לטרנד טכנולוגי.

אפליי דיווחה הבוקר (א') לבורסה כי חתמה על הסכם עקרונות עם צדדים שלישיים להקמת חברה ייעודית, "במסגרתו יפעלו הצדדים לפיתוח פלטפורמה לשיווק, הפצה והפניית לקוחות למערכות מסחר ולפלטפורמות בתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים. הפלטפורמה, מבוססת טכנולוגיה, תפעל בסינרגיה ותיעזר, בין היתר, במערך השיווק וההפצה של אפליי בתחום המדיה והשיווק באינטרנט.

אפליי תחזיק 70% ממניות החברה הייעודית ותעמיד לצורך הפעילות מסגרת מימונית (הלוואות בעלים), בתנאים ובמגבלות שנקבעו בהסכם " כפוף לצרכי הפעילות ולהיתכנותה העסקית". כמו כן, נקבעו בהסכם מנגנון ותנאים לחלוקת רווחים. עוד נקבע, בין היתר, כי "החברה תנוהל על ידי גוף מנהל, שיורכב מנציגי היזמים והחברה, היזם שימונה כמנכ"ל, וכן באמצעות אספקת שירותים אפשריים נוספים על ידי החברה או צדדים שלישיים". אפליי מבהירה כי "מטרת המיזם הינה יישום נוסף של פעילותה הקיימת של החברה ואין בכוונתה להשקיע או להקים זירת מסחר במטבעות דיגיטליים או בלוקצ'יין".

נזכיר כי בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי קבוצת אי.די.בי פתוח, שנמצאת בבעלות אדוארדו אלשטיין, משקיעה 14.5 מיליון דולר ב-CLN, המטבע הדיגיטלי של חברת הבלוקצ'יין הישראלית Colu. מדובר בהשקעה ראשונה של חברה ציבורית גדולה בישראל ב-ICO - הנפקה ראשונית של מטבעות דיגיטליים.

לפני כחודשיים גייסה אפליי 3 מיליון שקל באמצעות הקצאה פרטית של מניות לקרן הגידור אלפא של גבי דישי, מיכאל וייס ויואל גבע. זאת באמצעות הקצאה של כ-1.6 מיליון מניות אפליי, המהוות 10.2% מהון המניות של החברה (לאחר ההקצאה), לפי מחיר של 1.92 שקלים למניה.בעקבות השלמת ההקצאה ירד לניר להחזקה של 35.4% מההון באפליי ואילו אלפא הגדילה החזקותיה לכ-15%. עוד נמנים עם בעלי העניין באפליי - רון בראון, המחזיק כ-7.3% מההון, המנכ"ל אורון צל עם 6%; והפניקס עם כ-6.8%.

אפליי התחילה ב-2013 לפעול בפיתוח, שיווק, הפצה ומוניטיזציה של אפליקציות ברשתות הסלולר, ובשנים 2014-2015 מיקדה את עיקר משאביה בפיתוח והפצת אפליקציית מקלדת חכמה ממותגת עבור מועדוני ספורט ומותגים, באמצעות מיזם קיבו (Kibo) המשותף יחד עם חברת וויטסמוק. ואולם הפעילות לא צלחה, ובמהלך 2016 התחילו שתי החברות בתהליך רה-ארגון, צעדי התייעלות וצמצום משמעותי בפעילותה של קיבו, עקב חוסר הצלחתו של המיזם לייצר הכנסות, לצד הפסדיו המצטברים. לאחר מכן התרכזה אפליי במתן שירותי שיווק, פרסום והפצה באינטרנט ובמובייל, ונוסף על כך היא בחנה "הזדמנויות נוספות".