הידוק חגורה? לא באלפיון העליון. מותג העל-בנטלי מגיע לארץ

היבואן החדש, אורכיד מוטורס, יביא רכבי ספורט, סאלון ושטח של מותג העל הבריטי מבית קבוצת פולקסווגן במחירים, שמתחילים בכ-1.5 מיליון שקל

 

 

מכונית בנטלי / צילום: רויטרס
מכונית בנטלי / צילום: רויטרס

עוד מותג על מענף הרכב נוחות בישראל. חברת "אורכיד ספורט קאר" יבואנית פורשה, בבעלות איש העסקים גיא מיוחס, הודיעה כי קיבלה את זיכיון הייבוא הרשמי של המותג "בנטלי" לישראל. מותג היוקרה הבריטי, בשליטת קבוצת פולקסווגן, מתמחה בייצור בהיקף מוגבל של מכוניות שרד וספורט סופר יקרות, שההרכבה והגימור שלהן מבוצע בעבודת יד על ידי מומחים.

היבואנית צפויה להקים עבור המותג אולם תצוגה ייעודי, על פי הסטנדרטים שמכתיבה היצרנית, ולפתוח מרכז שירות נפרד עבור הלקוחות, שיכלול גם שירותי "קונסרייז'", עם שירות עד דלת הלקוח. אולם התצוגה צפוי להיפתח ברבעון השני של השנה בהרצליה פיתוח. הסוכנות החדשה תביא את כל דגמי החברה, כאשר עיקר כלי הרכב יגיעו על פי התאמה אישית לטעמו של הלקוח, כמקובל אצל בנטלי.

בין השאר יגיע דגם הספורט-יוקרה קונטיננטל GT עם מנוע 12 צילינדרים בהספק 635 כ"ס ותג מחיר, שמוערך באזור 1.6 מיליון שקל לפני תוספות אישיות. את עיקר המכירות ירכז ככל הנראה דגם הכביש-שטח הסופר יוקרתי החדש "BENTAYAGA", שיעלה קצת פחות מ-1.5 מיליון שקלים לגרסה עם מנוע טורבו-דיזל V8 של קבוצת פולקסווגן, עם הספק של 435 כ"ס. גרסת 12 צילינדרים בנזין עם 608 כ"ס תעלה כ-1.78 מיליון שקל. גרסאות הסופר-סאלון הגדולות ובהן "פליינג ספר" ומולזאן יעלו בטווח המחיר של 1.52 עד 2.5 מיליון שקל.

יצוין כי מדובר במחירים נמוכים משמעותית מהתחזיות הראשוניות.

בענף מעריכים כי בעקבות קבלת רישיון הייבוא הרשמי והקמת מרכז שירות צפוי גל של ייבוא רכבי בנטלי מייבוא אישי ומייבוא "זעיר", שלמעשה ירכבו על התשתית שמקים היבואן. מספר מכוניות בנטלי מייבוא אישי כבר נעות כיום על כבישי הארץ. בענף מעריכים כי בחודשים הקרובים גם יוכרע הקרב על קבלת זיכיון הייבוא של למבורגיני - מותג הסופר-ספורט שבשליטת אאודי מקבוצת פולקסווגן. קרוב ל-10 מכוניות למבורגיני כבר הגיעו בחודשים האחרונים לישראל בערוצי הייבוא העקיף.