יועז הנדל: "כתבתי ופעלתי כדי להיות בעל השפעה ולא עיתונאי"

אחרי שאתמול הפגינו עשרות אלפים בשדרות רוטשילד, אלפים רבים ב-16 נקודות ברחבי ישראל והפגנה נוספת של כ-1,000 איש מן הימין בכיכר ציון בירושלים - ההשלכות הפוליטיות של מובילי ההפגנות ומשתתפיהן נמצאות בלב השיח

יועז הנדל/ צילום :איל יצהר
יועז הנדל/ צילום :איל יצהר

פובלציסט "ידיעות אחרונות", יועז הנדל, אמר היום (א') בראיון ברשת ב' כי בשנים האחרונות הוא קיבל מספר הצעות פוליטיות, מאביגדור ליברמן, משה יעלון ונפתלי בנט. בנוגע ליעלון ציין הנדל כי מדובר בהצעה מהתקופה האחרונה.

"היו מספר פעמים שהציעו לי הצעות פוליטיות, אבל אני לא יודע באמת לאן בוגי הולך", אמר בתוכנית "קלמן-ליברמן" ב"כאן" רשת ב'. לדבריו, בשלב הזה אין לו כוונות פוליטיות. הנדל ציין כי כתיבתו בעיתון אינה כמי שמתיימר להיות עיתונאי: "תמיד כתבתי ופעלתי כדי להיות בעל השפעה ולא עיתונאי במובן הקלאסי של המקצוע", הוא אמר.

הנדל ציין כי הפוליטיקה כיום נראית רע, ולכן לא ממהר להצטרף. "הפוליטיקה היום נראית לא משהו, ולכן היא לא אטרקטיבית במיוחד".

השלכות פוליטיות מעניינות השבוע עשויות להיות בגיזרת מפלגת כולנו, אשר שלושה מחברי הכנסת שלה השתתפו בהפגנה בירושלים. חברי הכנסת רחל עזריה, רועי פולקמן ומרב בן-ארי, הצטרפו להפגנת הימין שהוגדרה כבעד הממלכתיות, כיבוד החוק ושמירה על גורמי אכיפת החוק. ח"כ עזריה ציינה היום בכלי התקשורת שהיא תמשיך להתנגד לחוק ההמלצות ואף תצביע נגד החוק לכשיעלה במליאה.

כזכור, חברות הכנסת בן-ארי ועזריה יצאו מן המליאה בעת ההצבעה בקריאה ראשונה, כי האופוזיציה הפכה את ההצבעה לאי-אמון. ח"כ פולקמן, המשמש גם כיו"ר הסיעה הצביע בעד ההצעה.

הצעת החוק איסור פרסום המלצות משטרה אמורה לעלות לקריאה שניה ושלישית בימים הקרובים אחרי שהחוק תוקן בועדת הפנים, כך שלא יחול על חקירות משטרה קיימות.

אם חברי הכנסת של כולנו יימנעו או יצביעו נגד החוק, הליכוד עשוי לראות בכך הפרה של המחויבויות הקואליציונית ולהתנגד להצעות תקציב או אחרות של סיעת כולנו.