תקציבי קוקה-קולה עוברים לגליקמן-שמיר-סמסונוב

מדובר במותגים קוקה-קולה,  דיאט קולה וקולה זירו, שטופלו במשך שנים במשרד הפרסום דחף ■ בנוסף יקבל גליקמן את כל תקציב הדיגיטל והחדשנות שהיה בגפן טים

מפעל קוקה קולה בבני ברק / צילום: איל יצהר
מפעל קוקה קולה בבני ברק / צילום: איל יצהר

משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב זוכה במתנה מרשימה לכבוד השנה החדשה: תקציבי הפרסום של מותגי הקולה של החברה המרכזית למשקאות יועברו לטיפולו. מדובר במותגים קוקה-קולה, דיאט קולה וקולה זירו, שטופלו במשך שנים במשרד הפרסום דחף. בנוסף יקבל גליקמן את כל תקציב הדיגיטל והחדשנות שהיה בגפן טים.

בכך באה לסופה הברית ההיסטורית של שני אנשים שאינם עוד בין החיים: אליעזר ג'ורבין ומוזי ורטהיים. המיתולוגיה בענף הפרסום מספרת כי ורטהיים הבטיח לפני שנים רבות לג'ורבין כי כל עוד הוא חי, התקציב יישאר במשרדו. ואכן, למרות שעם השנים חל שינוי דרמטי במעמדו של דחף, שהפך ממשרד גדול ומפואר למשרד שאיננו נמנה עם 20 משרדי הפרסום הגדולים - ההבטחה כובדה.

החברה המרכזית למשקאות נחשבת לתקציב אסטרטגי ונחשק בכל פרמטר - מקצועי, כספי וקריאטיבי. מדובר במפרסם מהגדולים בישראל, עם מספר גדול של מותגים, כוח שוק רב ולא פחות חשוב - נכונות לבצע מהלכים שיווקיים ופרסומיים חדשניים ופורצי דרך. 

החברה שומרת בדרך-כלל על נאמנות ארוכת שנים לספקים שלה - הדוגמה הבולטת ביותר היא החיבור עם משרד הפרסום דחף, שנולד כאמור מחיבור אישי של מוזי ורטהיים ז"ל ואליעזר ז'ורבין ז"ל, אך היו גם דוגמאות אחרות, כמו החיבור עם חברת המדיה קראט מדיה וואן שעבד במשך שנים, גם כשהחברה איבדה את המקום שהיה לה בשוק. 

תקציבי הפרסום-החברה המרכזית
 תקציבי הפרסום-החברה המרכזית

החברה המרכזית למשקאות מחזיקה במותגים רבים, ובעבר פעלו במסגרת מערך הפרסום שלה לא פחות מ-6 משרדים. אולם בשנים האחרונות אומצה מדיניות צמצום, שבמסגרתה רוכזו המותגים ב-4 משרדי פרסום: דחף, המטפל במותגים קוקה-קולה, דיאט קוקה-קולה וקוקה-קולה זירו; יהושע TBWA, המטפל בכל המותגים של טרה, לרבות מולר, ובמותג המים המינרליים נביעות; באומן-בר-ריבנאי, המטפל בספרייט, פריגת וקרלסברג; וגליקמן-שמיר-סמסונוב, המטפל בפאנטה ופיוז טי. 

מהחברה המרכזית למשקאות נמסר בתגובה: "תקציבי הפרסום, הדיגיטל והחדשנות של המותגים קוקה-קולה, דיאט קולה וקולה זירו ינוהלו מעתה במשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, אשר מנהל גם את תקציבי הפרסום והדיגיטל של המותגים פאנטה ופיוז טי מבית החברה".

מגפן טים נמסר בתגובה כי "זכינו לטפל בתקציב הדיגיטל והחדשנות של קוקה-קולה ב-4 השנים האחרונות - מקמפיין השמות בו הכול התחיל ודרך אין-סוף חדשנויות, כוכבים נופלים ובקבוקים ייחודיים שהפכו לקמפיינים עולמיים. בזכותם הפכנו לצוות חזק עם יכולות בליגה בינלאומית, ועל כך נזכור להם חסד נעורים לתמיד".