כפי שדווח ב"גלובס": תוספת השכר במגזר הציבורי תידחה

זאת כדי כדי לסגור את הבור התקציבי ■ עפ"י ההסכם בין ניסנקורן וכחלון, שתי הפעימות הקרובות יידחו, ובתמורה עליית השכר הכוללת תהיה גדולה יותר ■ השניים סיכמו גם על קיצור שבוע העבודה מ-43 שעות ל-42 שעות

משה כחלון ואבי ניסנקורן   / צילום: אוריה תדמור
משה כחלון ואבי ניסנקורן / צילום: אוריה תדמור

סיכום בין שר האוצר, משה כחלון, ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יאפשר למשרד האוצר להקטין את ההוצאות בשנת 2019 בכמעט 2 מיליארד שקל. כפי שדווח שלשום (ב') ב"גלובס", כחלון אכן פנה לניסנקורן בהצעה לדחות את הפעימות הצפויות בהסכם תוספות השכר לעובדי המגזר הציבורי.

בין האישים סוכם כי שתי פעימות של העלאת שכר יידחו. הפעימה המתוכננת בדצמבר 2018 תידחה בשנה והפעימה המתוכננת במארס 2019 תידחה לאוגוסט אותה שנה. כאמור כתוצאה מדחיית הפעימות יוכל האוצר להקטין את ההוצאה לשנת 2019 בכמעט 2 מיליארד שקל, מה שיצמצם בצורה משמעותית את ההתאמות הנדרשות כדי לסגור את הבור בתקציב 2019.

בתמורה לדחיית הפעימות הסכים כחלון להגדיל את תוספת השכר הכוללת שתשולם במסגרת ההסכם לעובדי המגזר הציבורי מ-7.75% ל-7.9%. הגדלה זו תתבצע באמצעות הגדלת הפעימה של דצמבר 2018 (שתידחה לדצמבר 2019) מ-1.75% ל-1.9%.

בנוסף הסכים כחלון לקיצור שבוע העבודה מ-43 ל-42 שעות - צעד שעשוי להביא לתוספת של כמעט אלף שקלים לשנה למשתכרים שכר מינימום. נציין כי גם בשנה שעברה הצליח כחלון לכנס את תקציב 2017 בעזרת ניסנקורן. במסגרת הסיכום מלפני שנה הסכים ניסנקורן לדחות שלוש פעימות בחצי שנה כל אחת תמורת תוספת של 0.25 נקודות האחוז - מ-7.5% ל-7.75% לתוספת השכר הכוללת, זאת על ידי הגדלת הפעימה האחרונה בהסכם (מארס 2019) מ-1.5% ל-1.75%. על ההסכם משנה שעברה נמתחה ביקורת בטענה במדובר למעשה בהלוואה שהשכירים נותנים לאוצר בריבית של מעל 12%.

ראשי האוצר הציגו היום (ד') בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו את מסגרות תקציב 2019. וזאת, על רקע המשבר עם קק"ל, שבגללו עלולה המדינה להפסיד כ-1.8 מיליארד שקל שהיו אמורים להחליף הוצאות ממשלה.

יו"ר קק"ל, דני עטר, האשים היום את מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, כי הוא "משקר במצח נחושה" כשהוא מאשים אותו כי רימה את ועדת הכספים של הכנסת והוליך שולל את ראש הממשלה. בראיון תוכניתו של רינו צרור בגל"צ אמר עטר, כי בקרן אומרים ש"עברנו את העות'מאנים ואת המנדט הבריטי נעבור גם את שי באב"ד".