עירית לינור תקפה את הנשיא ריבלין בגל"צ - והושעתה לשבוע

מגישת "המילה האחרונה" בגלי צה"ל יצאה נגד קריאתו של הנשיא "לצאת לכיכרות", ופנתה אליו בתוכנית הרדיו שלה במילים: "תגיד, יא חתיכת חצוף, מי אתה?" ■ גלי צה"ל: "ביקורת היא לגיטימית, אך יש לשמור על שיח ראוי כמצופה משידור ציבורי"

עירית לינור / צילום: רונן פדידה
עירית לינור / צילום: רונן פדידה

עירית לינור, מגישת התוכנית "המילה האחרונה" בגלי צה"ל, הושעתה היום (ד') לשבוע מהגשת התוכנית על-ידי מפקד התחנה, שמעון אלקבץ, בעקבות דברים חריפים שהשמיעה בעניינו של הנשיא ראובן ריבלין. לינור פנתה אל ריבלין במילים: "תגיד, יא חתיכת חצוף, מי אתה?" וכינתה אותו "פוליטיקאי כושל ביותר".

אתמול (ג') השתתף ריבלין בכנס בנושא דמוקרטיה וחינוך ואמר כי "אין תחליף לכיכרות העיר" - התבטאות שפורשה כאילו הוא מעודד יציאה להפגנות נגד ראש הממשלה. לינור התייחסה לכך בתוכניתה בגלי צה"ל ותקפה את הנשיא בחמת-זעם.

"כבוד נשיא המדינה קורא למרי אזרחי נגד ממשלה נבחרת, ושאנשים ילכו לזעוק בכיכרות כי המצב פה בלתי נסבל?", שאלה לינור. "אני אגיד לך מה בלתי נסבל, אדוני הנשיא: שאתה, שאתה לא שחקן פוליטי, ובתור פוליטיקאי היית תמיד פוליטיקאי כושל ביותר. הדבר היחיד שהצלחת להיבחר אליו זאת משרת שר זוטרה... ובתור נשיא, בתור סמל ישראלי, אתה קורא לאזרחי ישראל לצאת לרחובות? על מה? תגיד, יא חתיכת חצוף, מי אתה? יש קלפי. רובי ריבלין לא הצליח לראות את הצד המצליח של הקלפי מרוב שהוא כושל, תתבייש".

מוקדם יותר הוסר גם הפוסט בפייסבוק של התחנה הצבאית שהפנה לדברים של לינור. גורם בתחנה אמר היום ל"גלובס" כי "מצער שמפקד גלי צה"ל החדש השעה או סילק בחודשים האחרונים רק מגישים מימין: רועי עידן, איתמר פליישמן ועכשיו עירית לינור, תוך שהוא מתעלם מתעמולה בוטה לשמאל מצד רינו צרור, רזי ברקאי ויעל דן".

מגלי צה"ל נמסר הערב: "התבטאויותיה של עירית לינור כלפי נשיא המדינה אינן ראויות, וכך גם האופן שבו נאמרו הדברים. אנו מכבדים, נלחמים ושומרים על חופש הביטוי בגלי צה"ל. ביקורת היא לגיטימית והיא סוד קיומה של עיתונות חופשית; יחד עם זאת, יש לשמור על שיח ראוי, כמצופה משידור ציבורי".