גזית גלוב תשקיע כמיליארד שקל ברכישת 70% מקניון בברזיל

חברת הנדל"ן חתמה על הסכמה לרכישת נתח מקניון Internacional Shopping בסאו פאולו ■ הקניון משתרע על שטח קרקע כולל של כ-123 אלף מ"ר ■ השלמת העסקה מתוכננת בסוף הרבעון הראשון של 2018

חיים כצמן / צילום: איל יצהר
חיים כצמן / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב  חתמה אתמול על הסכם מחייב לרכישת 70% מקניון Internacional Shopping בעיר סאו פאולו שבברזיל, תמורת 937 מיליון ריאל (281 מיליון דולר או 989 מיליון שקל) במזומן, לפני עלויות עסקה. יתרת הנכס מוחזקת על ידי חברת נדל"ן ציבורית הנסחרת בבורסת סאו פאולו (20%) ובידי גוף פיננסי מוסדי (10%).

מדובר בעסקת ענק עבור גזית ברזיל, שעד כה ביצעה בעיקר השקעות קטנות יותר. השלמת העסקה מתוכננת בסוף הרבעון הראשון של 2018 והיא תמומן ממכירות הנכסים האחרונות ורווחיהן, תזרים המזומנים הפנוי של החברה ומקורות הון נוספים.

קניון Internacional Shopping נפתח בנובמבר 1998, ונמנה על הקניונים המובילים בברזיל ואחד הגדולים בסאו פאולו. לנכס מיקום אסטרטגי וגישה לדרך המהירה המרכזית Dutra Highway, בה תנועה של כ-850 אלף כלי רכב ביום, בין העיר לשדה התעופה הבינלאומי של סאו פאולו.

הקניון, אשר יהיה בשליטה ותחת ניהולה של גזית ברזיל, כולל שטחים להשכרה (GLA) בהיקף של 77 אלף מ"ר, ומשתרע על שטח קרקע כולל של כ-123 אלף מ"ר. כמו-כן, כולל הקניון גם 4,200 מקומות חניה וכ-200 אלף מ"ר של זכויות בנייה נוספות. הקניון נמצא בתפוסה של 98% עם 360 דיירים, ובהם מתחמי מזון, בילוי, ומכלול שירותים ונוחות, עם פדיונות שנתיים בהיקף כולל של כמיליארד ריאל, 30 מיליון מבקרים, ותנועה של כ-4 מיליון רכבים.

על פי גזית גלוב, תאגיד שדה התעופה הודיע השנה שבכוונתו להמשיך להשקיע בהרחבה כ-1.5 מיליארד ריאל ב-5 השנים הבאות, כמו כן, התחייבה הממשלה להשקיע כ-6.7 מיליארד ריאל נוספים בקווי רכבת חדשים הסמוכים לקניון, אשר יחברו את העיר סאו פאולו לאזור כולו בשנתיים הקרובות. לדברי החברה, הודעות אלו עולות בקנה אחד עם האסטרטגיה שלה להתמקד באזורים אורבניים ורכישת נכסים אשר אינם ברי תחליף לתיק הנכסים הייחודי בסאו פאולו, בו מבקרים כ- 8 מיליון איש בחודש והיקף מכירות שנתי של כ-4 מיליארד ריאל.

מיה שטרק, מנכ"לית גזית ברזיל, ציינה כי "Internacional Shopping הוא נכס ייחודי עם כל המרכיבים הנדרשים על מנת להשביח את הקיים וליצור מתחם המשלב קניות, משרדים, מגורים בילוי ופנאי". לדבריה, "גזית ברזיל ממשיכה לייצר תזרים מזומנים חזק ולהציג תוצאות מצוינות שנה אחר שנה, אשר יחד עם רווחים של רבע מיליארד ריאל ממכירת הנכס Extra Itaim וממכירות מניות BR Malls, יושקעו בעסקה הכדאית הזו. זוהי הזדמנות מצוינת לגזית להפוך נכס מסחרי ליעד מרכזי ומבוקש."

גזית ברזיל מחזיקה, מנהלת, מפעילה ומפתחת נדל"ן אורבני קמעונאי בסאו פאולו. עם השלמת עסקה זו, מחזיקה גזית ברזיל ומנהלת 9 נכסים מניבים המשתרעים על שטח בנוי להשכרה של 180 אלף מ"ר. שווי נכסי החברה הינו 2.7 מיליארד ריאל (כ-820 מיליון דולר).