DayTwo: שינוי באסטרטגיית שיווק בדיקות רמות הסוכר

DayTwo תשיק את המוצר שלה ללא מד סוכר ותוריד את המחיר ■ המוצר מיועד בעיקר לסוכרתיים וקדם-סוכרתיים, אך מתאים גם לאוכלוסייה הרחבה

ליהיא סגל, מנכ"לית DayTwo / צילום: סמדר כפרי
ליהיא סגל, מנכ"לית DayTwo / צילום: סמדר כפרי

חברת DayTwo שהוקמה על ידי מריוס נכט (ממייסדי צ'ק פוינט) על בסיס מחקר ממכון ויצמן, ופיתחה מערכת להמלצות תזונה מותאמות אישית על בסיס הרכב חיידקי המעי, משנה את אסטרטגיית השיווק שלה בישראל. החברה תשווק את המוצר כך שייתן המלצות על בסיס בדיקת צואה בלבד (במסגרתה ממפים את חיידקי המעי הייחודיים לכל משתמש), ללא צורך לענוד מד סוכר במשך שבוע כדי לתקף את התוצאות.

המוצר של DayTwo מנבא את ההשפעה של מזונות שונים על רמות הסוכר של המשתמשים על פי פרופיל חיידקי המעי הייחודי שלהם, והמוצר מיועד בעיקר לסוכרתיים וקדם-סוכרתיים, אך מתאים גם לאוכלוסייה הרחבה. המוצר הושק בישראל כשוק ראשון לפני כשנה, ואחרי מספר חודשים הושק גם בארה"ב. ההשקה בארה"ב לא כללה מד סוכר, וכעת החברה פועלת לאמץ את הגישה הזו גם בישראל, תוך הוזלת המוצר בכ-30%.

מנכ"ל החברה, ליהיא סגל, מסבירה כי: "שיפרנו את האלגוריתם של המוצר וכעת אנחנו מרגישים בטוחים בהמלצות שלנו על בסיס חיידקי המעי, מבלי לתקף אותן במד הסוכר. לחלק מן הקהל הסוכרתי שלנו, יש ממילא מד סוכר רציף, או שהם מודדים את הסוכר לעיתים תדירות. בנוסף לויתור על מד הסוכר, החלטנו לותר למשתמשים גם על שבוע מקדים של רישום המזונות שהם צורכים במקביל למדידות הסוכר. השינוי משפר את חויית המשתמש ומוזיל את המוצר".

- אנשים לא מרגישים שהם מקבלים מוצר יותר מושקע בגרסה הקודמת?

"מצד אחד כן, אנשים סקרנים למדוד את הסוכר שלהם כל הזמן, אך מצד שני זה מורכב מאוד".

שינוי האסטרטגיה של DayTwo הוא דוגמה לדילמות של חברות שמייצרות מוצרים רפואיים המשווקים לצרכן סופי, גישה שהופכת יותר ויותר נפוצה בעידן הבריאות הדיגיטלית. בראיון שנערך עם סגל כש-DayTwo נבחרה כאחד הסטארט אפים המבטיחים של "גלובס" ל-2017, סיפרה סגל בכנות על דילמות שיווקיות נוספות.

"הגרסה הראשונה הייתה מורכבת מדי לשימוש. למשל, הציונים שהענקנו לכל מזון לא היו מספיק חד משמעיים: היו אנשים שאמרנו להם למשל שגלידה מקבלת ציון A, כלומר לא גורמת לעלייה בסוכר. אבל אם אותו אדם יאכל ליטר גלידה הציון יהיה B. אנשים לא ידעו מה לעשות. האתגר היה לתרגם מדע מוכח ומבוסס היטב, אבל מורכב לשירות שאנשים יכולים לשלב בפשטות בחיי היום יום וזה לא טריוויאלי. מאז התקדמנו, אבל אנחנו לא יכולים לומר שהסוגיה פתורה ב-100%.

"יש לנו שני אתגרים, הראשון הוא לא לאבד את האמינות כשאנחנו אומרים למישהו שגלידה היא מוצר A עבורו, כי הרי 'גלידה זה לא בריא'. האתגר השני הוא שאם מישהו השתכנע, איך נמנע ממנו לאכול גלידה כל היום? אתגר נוסף הוא להסביר לאנשים מה המשמעות של למידת מכונה. כלומר, אם בעקבות השימוש שלך במוצר לאורך זמן, הציון שקיבלת עבור מזון מסוים השתנה כי המכונה למדה אותך טוב יותר, אז מה זה אומר? שקודם זה לא היה נכון? לא, התוצאות השתפרו בדיוק כמו חיפוש בגוגל שמתאים את עצמו ללקוח בהדרגה".

סגל סיכמה כי: "הממשק עם הלקוח עובד מצוין בתנאי שאנחנו נותנים תמיכה. אני רוצה שזה יהיה גם סקיילבילי".

DayTwo

חום פעילות: התאמת מזון על בסיס הרכב חיידקי המעי

מייסדים: ליהיא סגל (המנכ"לית), מריוס נכט ויובל אופק

שנת הקמה: 2015

מספר עובדים: 25, במושב עדנים

גיוסי הון:17 מיליון דולר

משקיעים: מריוס נכט, ג'ונסון אנד ג'ונסון, קרן Seventure ובית החוליםמאיו קליניק