הפועל ת"א: איגוד הכדורסל האריך הסכם ערוץ הספורט בלי מכרז

לטענת הפועל ת"א, מסמכים שהועברו להם מעלים כי ההסכם על זכויות השידור של משחקי הגביע בכדורסל הוארך עד 2020 ללא מכרז ■ בהפועל מאיימים כי לא יאפשרו לערוץ הספורט לשדר את המשחק הערב מול מכבי ת"א

הפועל תל אביב כדורסל / צילום: עודד קרני - מינהלת הליגה
הפועל תל אביב כדורסל / צילום: עודד קרני - מינהלת הליגה

בקבוצת הכדורסל של הפועל תל-אביב יוצאים היום (א') בהאשמות קשות כלפי איגוד הכדורסל ואף מכריזים כי לא יאפשרו לערוץ הספורט לשדר הערב את המשחק הגביע בין המועדון לבין מכבי תל-אביב.

לטענת הקבוצה, האיגוד האריך את ההסכם עם ערוץ הספורט על שידור משחקי הגביע בכדורסל עד 2020 ללא מכרז.

שורש העימות בין הפועל תל-אביב לבין האיגוד נעוץ במועד שנקבע למשחק הגביע מול היריבה העירונית. בהפועל ביקשו כי הדרבי ייערך כבר בשבת, היות שביום שלישי יש לה משחק נוסף (שוב מול מכבי תל-אביב, הפעם בליגה), אלא שבאיגוד התעקשו לשבץ את המשחק להיום, על רקע העובדה שמכבי תל-אביב שיחקה ביום חמישי במסגרת היורוליג.

לטענת אנשי הפועל, באיגוד הכדורסל הסבירו להם שוב ושוב כי מי שאחראי על לוח הזמנים הוא ערוץ הספורט, בעל זכויות השידור, שעם בעליו נמנית גם משפחת רקנאטי, שהיא גם בעלת אחזקות במכבי תל-אביב. לאור זאת, ביקשו במועדון הכדורסל לראות את ההסכם, ובמכתב שהוציאו היום לאיגוד הם כותבים כך: "מעיון ראשוני בהסכם עולה כי אין בסיס לטענה שהבאתם בפנינו, לפיה על-פי ההסכם מועדי המשחקים נקבעים על ידי ערוץ הספורט".

עוד טוענים בקבוצה כי אם אכן העבירו באיגוד את הזכויות על קביעת מועדי המשחקים לידי ערוץ הספורט, הרי ש"עולה חשש כבד כי ויתרתם, שלא כדין, על זכויות חוזיות מפורשות... בחירתכם לוותר (על הזכויות), תוך פגיעה קשה במועדון הכדורסל של הפועל תל-אביב, וזאת כדי להיטיב עם ערוץ הספורט, נגועה לשיטתנו בחוסר תום-לב חמור".

מעבר לכך במועדון טוענים כאמור כי הזכויות שניתנו לערוץ הספורט על שידור משחקי הגביע בכדורסל הוארכו ללא מכרז, ב-3 שנים, עד ל-2020, ומבקשים לקבל בהקשר זה את חוות-דעתה של היועצת המשפטית של האיגוד ואת הפרוטוקול של דיוני הוועדה הרלוונטית שבה הוחלט על הארכת ההסכם.

באיגוד הכדורסל סירבו היום להתייחס לנושא. 

מערוץ הספורט נמסר בתגובה: "הערוץ תכנן לשדר את המשחק המרכזי בגביע ביום ראשון במטרה לחברו לערב שידורים חגיגי לסיכום 2017. מן הסתם, לאיש לא היה מושג אז מה תוליד ההגרלה. לצערנו, נקלענו בעל-כורחנו לחילופי טענות בין איגוד הכדורסל להפועל תא.

"ערוץ הספורט אוחז כדין בזכויות שידור למשחקים מתוך הסכם שנחתם כדין בינו לבין האיגוד. הערוץ שילם ומשלם כספים רבים תמורת זכויות אלה, ומהם נהנות הקבוצות, לרבות הפועל תל-אביב. ככל שיש להפועל תל-אביב טענות כלפי איגוד הכדורסל, הרי שזכויות השידור אינן יכולות להילקח כבנות-ערובה ולפגוע בצופים. נציין כי ההתנהלות הבריונית בה נוקטת הפועל תל-אביב גובלת בהסתה פרועה ומסוכנת".