ירון קריסי יחליף את ג'רי שנירר בתפקיד מנכ"ל אפקון החזקות

בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הציגה אפקון עלייה של 9% בהכנסות וצמיחה של כ-38 מיליון שקל ברווח הנקי ■ שכרו של שנירר הפורש עמד על 2.6 מיליון שקל

ירון קריסי (52), שפרש לאחרונה מתפקיד מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי, מונה לתפקיד מנכ"ל אפקון החזקות. קריסי ייכנס לתפקיד בעוד כשבועיים (ב-15 בינואר) ויחליף את ג'רי שנירר, שהודיע לאחרונה לדירקטוריון החברה על רצונו להתפטר מהתפקיד בו כיהן משך חמש וחצי שנים, לאחר ש"הגיע לתחושת מיצוי".

אפקון החזקות, שבשליטת משפחת שמלצר, פועלת בארבעה מגזרים עיקריים: ליווי והקמת פרויקטים למבנים ותשתיות, פתרונות בקרה ואוטומציה, שיווק והפצה של ציוד ורכיבים בתחומי החשמל והבקרה (פעילות סחר), ופיתוח ושיווק מערכות תקשורת לעסקים. שווי החברה בבורסה עומד על כ-700 מיליון שקל.

בשנת 2016 עמדה עלות שכרו של שנירר באפקון על 2.6 מיליון שקל, לעומת עלות שכר של כ-6.7 מיליון שקל לקריסי בשיכון ובינוי. בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הציגה החברה עלייה של 9% בהכנסות לרמה של כ-1.1 מיליארד שקל וצמיחה של 8.5% ברווח הנקי, שעמד על כ-38 מיליון שקל.

קריסי סיים תקופה של שמונה שנים בקבוצת שיכון ובינוי של שרי אריסון, מהן שנתיים סוערות בתפקיד המנכ"ל. במהלך כהונתו זו עברה שיכון ובינוי טלטלה לא פשוטה על רקע עצירת פעילותה בניגריה עקב משבר פוליטי וכלכלי עמוק במדינה האפריקאית, שהוביל לפיחות חד בשער המטבע הניגרי ולהפסדי מימון גבוהים לחברה.

בעקבות המשבר צנחה מניית שיכון ובינוי ביותר מ-40% בחצי השני של 2015, אולם התאוששה בעקבות חידוש הפעילות במדינה והעברת התשלומים לחברה, ואף הגיעה לשיא חדש לפני כשבעה חודשים. את קריסי יחליף בתפקיד מנכ"ל שיכון ובינוי יובל דגים, שצפוי להשתכר (עלות שכר לחברה) כ-4.2 מיליון שקל, לא כולל מענק. בסך הכל, עלות שכרו של דגים עשויה להגיע לכשבעה מיליון שקל בשנה.