בזק מחכה לתגובת סלקום בדבר ביצוע עבודות קבלן ברשת שלה

הסתיימה ללא תוצאות הפגישה אצל ניסנקורן ■ פרטנר נעדרה מהישיבה ■ סלקום קיבלה הצעה לאיכות שירות תמורת בלעדיות ותיתן תשובה בימים הקרובים

הסתיימה ללא תוצאות הפגישה שנערכה אתמול (ג') אצל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בנושא הנגישות לתשתיות בזק על ידי קבלנים חיצוניים בשירות פרטנר וסלקום. בפגישה לא השתתף מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, שאיתו תיקבע פגישה בנפרד, וכן נעדר ממנה מנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה, שנאלץ להיות בישיבת ועדת הכלכלה באותה השעה. לפיכך, הפגישה נערכה בהשתתפות יו"ר ועד עובדי בזק שלמה כפיר, סטלה הנדלר, מנכ"ל בזק, וניר שטרן, מנכ"ל סלקום.

בפגישה הציגה בזק את התחייבותה לביצוע העבודות והדגישה שתהיה מוכנה לבצעם באיכות ובזמינות הגבוהים ביותר. עובדי בזק דורשים בלעדיות בביצוע העבודות ומתנגדים לאפשר לקבלנים חיצוניים לבצע עבודות ברשת.

סלקום לא נתנה תשובה במעמד הפגישה והיא צפויה לעשות כן במהלך הימים הקרובים, או שהיא תמסור את תגובתה לבית הדין הארצי לעבודה ביום ראשון. הפגישה נערכה באווירה חיובית וללא ניסיונות לכיפוף ידיים, והתחושה הכללית הייתה שניתן להגיע להסדר שיניח את דעת שני הצדדים.

משרד התקשורת התיר עבודות של קבלנים על ידי פרטנר וסלקום, ולכן במצב כזה, קשה לפרטנר ולסלקום לסגת מההקלה שהמשרד בעצם נתן להם. בסלקום ובפרטנר משוכנעים שקצב העבודות שיבוצעו על ידי קבלנים יהיה מהיר מאד, במחיר מאד אטרקטיבי, ובאיכות שלא נופלת מהאיכות של עובדי בזק. אולם ההסתדרות מתנגדת בתוקף לעבודות קבלניות בכלל, והטענה לגבי המחיר הזול היא שאם היו משלמים לעובדים את כל התנאים הסוציאליים המגיעים להם ומעסיקים אותם בשכר סביר ולא בשכר מינימום, גם עלות העבודה אצלם הייתה דומה לעלות של עובדים שהם לא עובדי קבלן.