ביהמ"ש אישר את הפשרה בתביעה הנגזרת בגין עסקת "מעריב"

התביעה הנגזרת שהוגשה בגין עסקת "מעריב" הועמדה על סכום של כ-370 מיליון שקל, ועל-פי הסכם הפשרה ישולם לחברה סכום כולל של 100 מיליון שקל

נוחי דנקנר/ צילום: שלומי יוסף
נוחי דנקנר/ צילום: שלומי יוסף

השופט עופר גרוסקופף מבית המשפט המחוזי במחוז מרכז אישר היום (ה') את הסדר הפשרה בין חברת דיסקונט השקעות בע"מ לבין דירקטורים שכיהנו בה ואשר אישרו את התקשרותה בעסקה לרכישת העיתון "מעריב".

הסדר הפשרה בתביעה הנגזרת שהוגשה בגין עסקת "מעריב" גובש במסגרת הסדר גישור שנעשה בפני השופטת בדימוס הילה גרסטל "מעל לראשם" של התובעים הנגזרים ובאי-כוחם, שהנגדו להסדר, כאשר החברה סברה כי הוא הוגן וראוי ותמכה באישורו.

לאחר דיון סוער שהתקיים בפני בית המשפט לפני כחודשיים, הודיעו באי-כוח התובעים הנגזרים כי הם אינם מתנגדים לאישור הסכם הפשרה, אף שלדעתם המקצועית ניתן היה להשיג במסגרת הסדר הפשרה סכום גבוה יותר. גם היועץ המשפטי לממשלה, בסופו של דבר, הותיר את ההכרעה בעניין לשיקול-דעת בית המשפט.

בפסק דין מהיום הודגשה, בין השאר, העובדה שדירקטוריון החברה שאישר את הסכם הפשרה הוא דירקטוריון חדש, שאף אחד מחבריו אינו נמנה עםהנתבעים ואינו נגוע בניגוד עניינים כלשהו, ונקבע כי יש לכבד את שיקול-הדעת העסקי המסור להם להתקשר בהסכם פשרה.

התביעה הנגזרת שהוגשה בגין עסקת "מעריב" הועמדה על סכום של כ-370 מיליון שקל, ועל-פי הסכם הפשרה ישולם לחברה סכום כולל של 100 מיליון שקל.

את הליך הגישור מטעם הדירקטורים הנתבעים הובילו עו"ד אהרן מיכאלי ממשרד גולדפרב זליגמן ושות' ועו"ד גיורא ארדינסט ממשרד ארדינסט, בן נתן, טולדנו ושות'. התובעים הנגזרים יוצגו בידי עו"ד רם דקל ועו"ד רונן עדיני. החברה יוצגה בידי עו"ד אביתר קנולר.

הנתבעים יוצגו בידי עורכי הדין רם כספי, עמית לייזרוב וירון קוכמן ממשרד כספי ושות'; צבי אגמון, אורי שורק ודנה חן ממשרד אגמון ושות'; עו"ד גיל אוריון, ישראל מרקוביץ' ורועי שטינמץ ממשרד פישר, בכר, חן, וול, אוריון ושות'; אהרן מיכאלי, יהודה רוזנטל ועוז סאסי ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'; גיורא ארדינסט, תומר ויסמן, נעמה ארליך, ענת שקד, אלמוג גיל-אור ממשרד ארדינסט, בן נתן, טולדנו ושות'; ושרון קלינמן והילה פרנקו ממשרד קלינמן נאור ושות'.