יומן הפגישות נתניהו-אלוביץ' נחשף

בעקבות עתירת עו"ד שחר בן-מאיר, הפרקליטות מסרה היום מידע על 7 פגישות בין נתניהו לשאול אלוביץ', שנערכו מ-1 בינואר 2013 ועד 17 בנובמבר 2015 בבית רה"מ ■ נתניהו: לא התערבתי במיזוג בזק-yes

שאול אלוביץ ובנימין נתניהו / צילומים: תמר מצפי
שאול אלוביץ ובנימין נתניהו / צילומים: תמר מצפי

בעקבות עתירת חופש המידע של עו"ד שחר בן-מאיר, הפרקליטות מסרה היום (ה') מידע על 7 פגישות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין איש העסקים שאול אלוביץ', שנערכו בבית ראש הממשלה החל מ-1 בינואר 2013 ועד 17 בנובמבר 2015. כל הפגישות התקיימו במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

הפגישות נערכו בשעות מגוונות, החל משעה 21:00 בלילה ב-8 ביולי 2013 (יום ב' בשבוע), וגם בשעה 11:00 בבוקר ב-20 בדצמבר 2013 (יום ו' בשבוע). 

יומיים אחרי פגישת ראש הממשלה ואלוביץ' במעון בבלפור ביום 24 במארס 2014, אישרה רשות ההגבלים העסקיים את עסקת המיזוג בין בזק ל-yes

נתניהו שימש כשר התקשורת החל מ-2 באוקוטובר 2014 ועד מחצית שנת 2017, במהלכה הוא מינה את צחי הנגבי לממלא-מקום השר, ולאחר מכן מינה את איוב קרא לשר תקשורת במשרה מלאה.

בכובעו כשר התקשורת נתניהו היה אמון גם על החלטות רגולציה בנושא קבוצת בזק שבבעלות אלוביץ', וכל זה נמשך עד לקיץ 2016 - אז עתרה ח"כ זהבה גלאון בנוגע לניגוד העניינים, כיוון שנתניהו סיפר מעל בימת הכנסת שהוא ואלוביץ' חברים אישיים, כולל יחסים חמים בין נשותיהם.

בשלב ההוא הורה היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לנתניהו להפסיק לטפל בנושא בזק, וצחי הנגבי מונה לאחראי על הטיפול בחברה זו. בהמשך, כאמור, מונה הנגבי לממלא-מקום שר התקשורת, גם זאת בעקבות עתירה לבג"ץ של ח"כ יצחק הרצוג והתנועה לאיכות השלטון.

פסק הדין המורה למסור לעו"ד בן-מאיר את פירוט הפגישות בבית ראש הממשלה ניתן ביום 25 בדצמבר 2017. 

"ניסיון מגוחך וחסר שחר" 

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר: "מדובר ב-7 פגישות במשך 3 שנים. בניגוד לפרסומים, על רקע מדיניות בית המשפט העליון שהתקבלה לאחרונה, ראש הממשלה לא התנגד לפרסם את מועדי הפגישות.

"הפגישות לא דנו בענייני המיזוג בין בזק ו-yes. ההחלטות והאישורים בנושא זה התקבלו על-ידי הגורמים המקצועיים, לרבות הרשות להגבלים עסקיים.

"ראש הממשלה לא התערב בשום צורה שהיא בהחלטות של הרשות להגבלים עסקיים וגם לא התערב בעבודתם של הוועדות המקצועיות, שאת המלצותיהן הוא אישר. כל ניסיון לקשור בינו לבין עסקת בזק-yes הוא מגוחך וחסר שחר".

מטעמו של אלוביץ' נמסר כי "אין כל חדש בפרסום מהיום, מאחר ושאול אלוביץ וראש הממשלה כבר אישרו את דבר קיומם של מפגשים אלה בעבר, שכולם על רקע חברתי.

"יודגש, כי אלוביץ הסכים לפרסום מועדי הפגישות ואישר את דבר קיומן כך שעל פני 3 שנים נפגשו 7 פעמים בלבד, בניגוד לרושם שנוצר בזמנו בתקשורת כאילו מדובר במפגשים תדירים.

"יובהר, כי הניסיון לקשור בין אחד המפגשים, שהתרחש כיומיים לפני מועד אישור המיזוג בין בזק ליס על ידי הממונה על ההגבלים, הוא מופרך. ידוע לכל, כי המיזוג המדובר היה הליך מורכב שנמשך על פני כ-5 שנים, זאת בנוסף לשימוע ציבורי שהתקיים כ-5 חודשים, טרם אישור המיזוג. מופרך ומנותק מהמציאות לחשוב, כי פגישה שנערכה יומיים לפני אישור הממונה, הייתה גורמת לשינוי כלשהו בהחלטה, הגם שידוע כי אין לראש הממשלה כל השפעה על החלטות הממונה".