המחלוקת סביב הילד הטוב של עולם המטבעות הדיגיטליים

המטבע הדיגיטלי הצעיר זינק השנה ב-35,000% בהשוואה ל1,500% של הביטקוין ■ בחברה מסבירים שהם מספקים ערך מוסף, מעבר ליישום טכנולוגיית בלוקצ'יין

מטבע ריפל
מטבע ריפל

המטבע הדיגיטלי ריפל (Ripple) ממשיך לעורר עניין בקרב משקיעים מתחום המטבעות הקריפטוגרפיים. המטבע עובר תהליך של "נורמליזציה", גם אם לא פורמלית באופן מלא, שמעניקה תחושת בטחון מסוימת למשקיעים, ומצמצמת את החשש מהונאת ענק בתחום.

שמו המוכר של המטבע, הוא למעשה שם הסטרט-אפ, שנולד לפני 5 שנים בסן פרנסיסקו. החברה פיתחה רשת להעברת תשלומים למוסדות פיננסיים. סימול המטבע הוא XRP, ובאמצעותו ניתן לבצע תשלומים ברשת שפיתחה החברה.

ריפל הודיעה באוקטובר האחרון שלמעלה מ-100 מוסדות פיננסיים משתמשים בשירותיה להעברות כספים, ביניהם בנק טוקיו והבנק הנורדי. בנק Cuallix, שפעילותו מתמקדת בארה"ב, מקסיקו, והונג קונג, היה הראשון לשתף פעולה עם ריפל להעברות כספים בין חשבונות אמריקאיים לחשבונות מקסיקניים. בנובמבר הודיעה חברת אמריקן אקספרס שתשתמש בשירותי ריפל להעברות כספים בינ"ל.

כמו כן, מספר בנקים יפנים ודרום קוריאניים נוספים בוחנים בימים אלה את שילוב מערכות החברה -  ואם הכל ילך כשורה, הבנקים יחלו להעביר כספים באמצעות המטבע הדיגיטלי. רשימת משתמשים זו מחזקת את האמון בחברה ובשירותיה, ומתדלקת את העליות החדות בשווי המטבע.

ריפל נתח שוק / צילום: מתןך אתר coinmarketcap
 ריפל נתח שוק / צילום: מתןך אתר coinmarketcap

הערך המוסף שמספקת החברה למשתמשיה, ובתוך כך גם למחזיקי המטבע, הוא יחס עלות-תועלת בולט לחיוב שבין עלות השימוש בשירות לבין איכות אבטחת המידע המתקבלת ממנו. כך, משך זמן העסקאות בריפל נמוך משמעותית ממקביליו הפופולריים בעולם המטבעות ועומד, נכון להיום, על 4 שניות בלבד. לשם השוואה, עסקה בביטקוין אורכת למעלה לשעה, ובאת'ריום הזמן הממוצע להשלמת עסקה עומד על כ-2 דקות. קבועי זמן אלו נחשבים לגבוהים יחסית בעולם העסקאות הפיננסיות, ונחשבים למכשול עיקרי בפני הטמעה כוללת של המטבעות הדיגיטליים בעולם העסקים הבינלאומי. 

למרות כל האמור לעיל, גורמים מתחום הקריפטו דווקא מצננים את ההתלהבות סביב ריפל. הם טוענים כי רעיונית, המטבעות הדיגיטליים נועדו לעקוף את הבנקים - ולא לשמש להם בסיס לשירות עם רמת אבטחת מידע גבוהה. לטענתם, ברגע שהמטבע יישר קו עם הדרישות המוסדיות והרגולטוריות, הוא איבד מהעוקץ שלו.